Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر احمدرضا درستی اظهار داشت:  باید از مصرف همزمان انار و کیوی خودداری کرد.

وی از مردم خواست در شب یلدا، به اندازه یک ماه میوه نخورند و نسبت به مصرف انار کپک زده هشدار داد و گفت: هر یک ذره کپک می‌تواند به سلامتی آسیب جدی بزند.

مدیرگروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از میوه‌ها برای شب یلدا، موز پتاسیم خوبی دارد، اما درعین حال قند زیادی دارد و چاق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد مشکلات گوارشی دارند و میوه‌ها را به صورت کنسرو شده، مصرف می‌کنند، اما موز را نمی‌توان کنسرو کرد. از سوی دیگر موز بر‌ای آرامش معده خوب است.

فصل هندوانه نیست

مدیرگروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران به شهروندان توصیه کرد از مصرف میوه‌های ترش و له شده پرهیز کنند و گفت: اکنون فصل هندوانه نیست، اما گاهی هندوانه را با روش‌هایی نگهداری می‌کنند تا در شب یلدا به قیمت گران‌تر بفروشند. اگر هندوانه ترش درآمد نباید آن را مصرف کرد.

درستی افزود: خوردن یک قاچ کوچک از هندوانه کافی است. باید به خاطر داشت که هر کدام از میوه‌ها قند دارند و هرچند قند میوه‌ها موسوم به فروکتوز به راحتی هضم می‌شود، اما چربی زا است.

وی ادامه داد: خوردن زیاد هندوانه و رو هم خوری میوه ها، دل درد ایجاد می‌کند.

درستی درباره پرتقال‌ها نیز گفت: اگر یک طرف پرتقال له شده است، آن قسمت باید جدا شود تا بخش سالم آن مصرف شود.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت یلدا هندوانه شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم