Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@05:27:01 GMT

جنگل 385 میلیون ساله کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۴۰۲۶

جنگل 385 میلیون ساله کشف شد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان در حین جستجوی خاک‌های فسیلی منطقه «Catskill» در نزدیکی «Cairo» نیویورک ریشه گسترده درختان 385 میلیون ساله‌ای را کشف کردند که به نظر می‌رسد پیش از این دارای شاخ و برگ بوده باشند. این یافته اثبات می‌کند که تبدیل شدن به جنگل‌هایی که امروزه می‌شناسیم زودتر از دوره دوونین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خاک‌های مدفون سنگواره‌ای در حدود 25 مایلی یک سایت پیدا شدند که قبلاً تصور می شد دارای قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان هستند.

«ویلیام استین» استاد علوم زیست شناسی در دانشگاه «بینگامتون» نیویورک اعلام کرد دوره دوونین نمایانگر زمانی است که اولین جنگل در سیاره زمین ظاهر شد در نتیجه تغییرات زیادی در آن زمان رخ داد.

استین به همراه همکارانش مشغول به کار در منطقه Catskill نیویورک بودند؛ جایی که آنها در سال 2012 شواهدی از یک جنگل فسیلی متفاوت را کشف کردند که سالهاست از آن به عنوان قدیمی‌ترین جنگل زمین یاد می‌شود. حال با حدود 40 دقیقه رانندگی از محل اصلی سایت یک جنگل قدیمی‌تر با ترکیب متفاوت و چشمگیرتر کشف شده است.

دانشمندان با بررسی این سایت دریافتند که جنگل‌های دوره دوونین از درختان مختلفی تشکیل شده بودند که بسته به شرایط محلی مکان‌های مختلف را اشغال می‌کردند.

سیستم ریشه‌ای که استین و تیم وی شناسایی کردند متعلق به گیاه شبیه درخت نخل بنام «Eospermatopteris» است. این درخت که برای اولین بار در سایت گیلبوآ شناسایی شد مانند یک علف هرز ریشه‌های نسبتاً کمی داشت. اما ریشه‌های آن از دامنه نسبتاً محدودی برخوردار بوده و احتمالاً فقط یک یا دو سال قبل از مرگ درخت زندگی کرده و توسط ریشه‌‌های دیگری جایگزین شده‌اند.

انتهای پیام/

178 / 336 جنگل دوره دوونین جنگل های 385 میلیون ساله

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جنگل جنگل های 385 میلیون ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ابوالفضل رهبری‌زاده، محیط‌بان، ویدیویی از تغذیه یک خرس قهوه‌ای نر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در بخش مازندران، را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. این محیط‌بان صحبت‌های خود را ترجمه کرده است و نوشته است: «خرس من برایت سوت می‌زنم تو نباید فرار کنی؟ من دیگه چکار کنم که تو فرار کنی؟ فاصله ما کم است.» این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران