Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در نشست فصلی مدیران کل استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مهمترین مواردی که در حوزه‌های مختلف باید در دستور کار مرکز قرآنی سازمان اوقاف قرار گیرد، گفت: اولین مسأله در سازمان اوقاف و امور خیریه، راهبری و مدیریت مأموریت‌های قرآنی سازمان است که در این زمینه باید از تصدی گری بپرهیزیم و از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نکته دوم استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان اوقاف از جمله بقاع متبرکه است که هرکدام می‌توانند یک پایگاه قرآنی شوند. موضوع دیگر، ارتقای کمی و کیفی موقوفات قرآنی است که متأسفانه در حال حاضر درصد این موقوفات اندک است و باید برای افزایش آنها برنامه ریزی شود. بحث ارتقای سطح مسابقات نیز یکی از برندهای مهم و اصلی سازمان، مخصوصاً در حوزه شهرستانی و استانی است که شاید تا کنون این گونه بوده که بیشتر سرمایه گذاری بر روی مسابقات ملی و بین المللی انجام می شده و مسابقات شهرستانی و استانی کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید در این زمینه سرمایه گذاری صورت پذیرد.

قره شیخلو بحث ساماندهی داوران قرآنی کشور را به عنوان موضوع مهم دیگر مطرح کرد و افزود: موضوع آموزش، بحث دیگری است که مورد غفلت قرار گرفته و با توجه به اینکه در ساختار سازمان دو اداره آموزش وجود دارد، بزرگی مسابقات، مسأله آموزش را تحت الشعاع قرار داده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد مخصوصاً با محوریت نخبه پروری برای تقویت ورودی‌ها به مسابقات و یکی از مشکلات که در مسابقات وجود دارد، تکراری بودن شرکت کنندگان در مسابقات است، یعنی هرسال تعداد محدودی مقام آوران هستند که فقط جابجا می‌شوند و این نشان می‌دهد که ورودی ما به مسابقات ضعیف است که باید روی این مسأله کار کنیم.

وی همچنین به سروسامان دادن به مسأله نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در این مدت سعی شده به معوقات که وجود دارد رسیدگی شود و ۵۰ درصد آنها تاکنون تسویه شده است. در نظر است که تعامل با استان‌ها بیشتر شود و همچنین نوع برنامه ریزی و تفکیک وظایفی که در ستاد و استان قرار است صورت بگیرد باید دقیق و شفاف و مشخص باشد که در سال ۹۹ چه وظایف و تکالیفی بر عهده ستاد است و چه تکالیفی استان‌ها از لحاظ برنامه‌ای و ریالی دارند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فروردین ۹۹، خراسان رضوی برای دومین بار میزبان مسابقات بین المللی قرآن خواهد بود، اظهار کرد: از همه استان‌ها انتظار می‌رود که در برگزاری مسابقات قرآن همکاری کنند و برگزاری مسابقات قرآن در خراسان رضوی، اتفاق خوبی است که امید است مبنایی شود که مسابقات بین المللی در استان‌ها گردشی شود و مسابقات فقط در تهران برگزار نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوبی که در سازمان اوقاف وجود دارد، تصریح کرد: باید به همه حوزه‌ها به نوبه خود توجه شود، شاید در این سالهای اخیر موضوع مسابقات به قدری بزرگ بوده که حوزه‌های دیگر را ضعیف کرده و آن طور که باید به آنها نپرداخته‌ایم، بنا براین است که برنامه ریزی ها دقیق‌تر و با زمانبندی مشخص با نوع تکالیفی که تعیین می‌شود مشخص باشد که مشکلات در اجرا به حداقل برسد.

کد خبر 4804316

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قره شیخلو نشست علمی هفته پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فلسفه جامعه شناسی دفتر تبلیغات اسلامی گام دوم انقلاب حوزه علمیه آیت الله جوادی آملی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت های قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۵۰۰ نفر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، موذنی رئیس دانشگاه شیراز، شیبانی فرماندار شیراز، سید فردین تقی زاده مدیل کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

تقی زاده در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است و برای سال‌های آینده نیز به صورت پربارتر برگزار خواهد شد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در همه بخش ها و برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و در بخش معارفی ۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز در آیین اختتامیه این جشنواره میزبان برترین‌های جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی هستیم تا از آن‌ها تقدیر به عمل آوریم.

وی در پایان از داداش پورف معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و موذنی رئیس دانشگاه شیراز در جهت حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات