Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر یکشنبه در ستاد محصولات گلخانه‌ای استان اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه مشترک به وزارت جهاد کشاورزی سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای از ۶۷ هکتار به هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح یک کار بزرگی است که نیاز به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های متولی دارد، بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت اجرایی شدن این طرح قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح یک وظیفه و تکلیف برای همه دستگاه‌ها است، بیان داشت: در این راستا باید ضوابط، بخشنامه‌ها و قوانینی پیدا کنید که حلال مشکلات مردم باشد و درگیر قوانین دست و پا گیر نشوید.

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت قانونی برای حل مشکلات مردم استفاده کنند

معتمدیان اضافه کرد: البته هیچ توصیه‌ای به کار غیرقانونی ندارم اما باید سراغ قوانین و ضوابطی برویم که مشکلات مردم را حل کند.

وی با بیان اینکه تمام منافع اجرای این طرح برای مردم است و دولت به دنبال تصدی گری نیست، عنوان داشت: وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت بوده و هرگز به دنبال کسب درآمد نیستیم.

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از قیمت بالای برخی زمین‌ها برای واگذاری به طرح‌های گلخانه‌ای، گفت: باید قیمت گذاری این زمین‌ها بر اساس اعتدال انجام شود و شرایط برای متقاضیان تسهیل شود تا مردم نیز رغبتی برای ورود به این کار داشته باشند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی در اجرای این طرح ممنوع است، افزود: باید بر اساس ظرفیت‌های قانونی خدمات حداکثری و زمین به متقاضیان ارائه شود.

وی با بیان اینکه اولویت استان در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای توسعه گلخانه‌هایی است که از گذشته وجود دارد، بیان داشت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و تجربه بهره برداران این بخش کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و دستگاه‌های متولی نیز باید در واگذاری زمین و تسهیلات این واحدها را در اولویت قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون در بخش طراحی اولیه، آموزش و ترویج اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز کافی نیست، بیان کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرد که مرکز مهارت آموزی محصولات گلخانه را در استان راه اندازی کند که این امر باید محقق شود.

معتمدیان بر لزوم ارائه آموزش در همه بخش‌های تولید محصولات گلخانه‌ای و همچنین ایجاد شرکت‌های مشاوره‌ای در این زمینه تأکید کرد و افزود: در بخش بازاریابی نیز باید هم بازار داخل و بازار خارج از استان دیده شود.

توسعه محصولات گلخانه‌ای از اولویت‌های اقتصادی استان است

وی با تأکید بر اینکه با وجود مشکلات حمل و نقل زمینی و هوایی در استان باید زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای در استان فراهم شود، عنوان داشت: هرچند الان شاید صادرات این محصولات توجیه نداشته باشد اما طبق این طرح تولیدات محصولات گلخانه‌ای به ۲۸۰ هزار تن خواهد رسید که باید گمرک تخصصی ایجاد و محصولات استان به صورت مستقیم به سایر استان‌ها صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا پیگیری‌هایی در بخش حمل و نقل هوایی انجام شده و به دنبال جذب سرمایه گذار در این زمینه هستیم.

معتمدیان تأکید کرد: در این جلسه به دنبال شناسایی موانع و مشکلات پیش روی گلخانه داران و رفع آنها هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای انقلابی در همه بخش‌های مرتبط با گلخانه‌ها در استان ایجاد خواهد کرد، بیان داشت توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی و اشتغال استان است که باید در این ارتباط اتحادیه‌ها و تشکل‌هایی ایجاد شود.

کد خبر 4804475

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی کشت گلخانه ای بوشهر ایلام گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا یاسوج بیرجند آلودگی هوا بارش برف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان