Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@02:23:26 GMT

عبدالله: انتخابات آلوده به تقلب را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۰۱۴۱

عبدالله: انتخابات آلوده به تقلب را نمی‌پذیریم

ستاد رئیس اجرائیه افغانستان در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام نتایج اولیه انتخابات اعلام کرد نتیجه همراه با تقلب را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا، ستاد عبدالله عبدالله در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام نتایج اولیه انتخابات اعلام کرد که نتیجه همراه با تقلب را نخواهد پذیرفت.

در بیانیه ستاد عبدالله آمده است: کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به خواست‌ و اعتراضات قانونی- نفی تیم ثبات و همگرایی و دیگر ستادهای انتخاباتی ‌در ارتباط با تقلب‌های گسترده و نظامند، برخلاف احکام صریح قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات و قبل از تصفیه‌ بیش از ۳۰۰ هزار آٰرای باطل و مشکوک، ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد عبدالله ادامه داد: تیم ثبات و همگرایی با احترام به قانون انتخابات و ارج‌گذاری به تعهدات کمیسیون شکایات، با حفظ خواست‌ها و اعتراضات قانونی خویش، اجازه‌ بازشماری آرای هفت ولایت را داد و در روند بازشماری آرای این ولایات نیز مشارکت کرد.

این ستاد تاکید کرد: اما کمیسیون انتخابات بدون توجه به اعتراضات مردمی و حسن نیت ثبات و همگرایی، به رویکرد غیرقانونی و جانب‌دارانه‌ خویش ادامه داد و اعداد و ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات، بدون تصفیه‌ی آرای پاک از ناپاک اعلام کرد. 

تیم ستاد و همگرایی یادآور شد: می‌خواهیم به صراحت و روشنی یکبار دیگر به شهروندان عزیز کشور، حامیان ثبات و همگرایی، کمیسیون‌های انتخاباتی و متحدان بین‌المللی افغانستان اعلام کنیم که ثبات و همگرایی نتیجه‌ همراه با تقلب و بدون رسیدگی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما به همکاری و پشتیبانی مردم خویش در نشست‌های رهبری، نشست‌های خبری، حضور در رسانه‌ها و اعتراضات خیابانی بارها اعلام کردیم که با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای پاک مردم دفاع می‌کنیم و حکومت برخاسته از تقلب  وآرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم. به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که بر تعهد خویش استواریم و نتیجه‌ تقلب اعلام شده از سوی کمیسیون بدون تصفیه آرای پاک از ناپاک مشروعیت ندارد.

ستاد عبدالله عنوان کرد: ثبات و همگرایی بر اساس تعهدات کمیسیون محترم شکایات انتخاباتی در نشست مشترک با نمایندگان نامزدان، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، امیدوار است تا به شکایت‌ها و خواست‌های قانونی این ستاد و سایر تکت‌های انتخاباتی به اساس قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات رسیدگی صورت گیرد. ثبات و همگرایی حق دفاع از آرای پاک مردم افغانستان را با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی برای خود محفوظ می‌داند.

این ستاد در خاتمه گفت: به مردم شریف و متدین افغانستان و هواداران ثبات و همگرایی اطمینان می‌دهیم که با تمام توان و قوت از آرای پاک آنان دفاع می‌کنیم. رهبری ثبات و همگرایی به زودی در یک نشست خبری جزئیات موضع‌گیری و تصمیم‌های آینده‌ی این دسته‌ی انتخاباتی را با مردم افغانستان در میان می‌گذارد.

منبع: فارس

کد خبر 402342

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان انتخابات افغانستان اشرف غنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود

ایسنا/تهران رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بیان کرد: طبق قانون حتی در صورت انصراف یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات، فرآیند انتخابات با حضور نفر چهارم برگزار می‌شود.

سید محمد زاهدی رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک (روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) در خصوص برگزاری انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در سطح سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه است و همه برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری انتخاباتی بر اساس ۴ مؤلفه ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص انصراف یکی از نامزدها اظهار کرد: تاکنون هیچ‌ یک از نامزدهای دور دوم انتخابات انصراف خود را به ستاد انتخابات ارائه نداده‌اند و اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد رقابت انتخابات با نفر بعدی (نفر چهارم ) در ۲۱ اسفند با قدرت برگزار می‌شود.

زاهدی در پایان با دعوت نامزدها به تمکین به قانون در ایام تبلیغات تصریح کرد: تبلیغات دور دوم انتخابات از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و همه نامزدها باید قانون را فصل خطاب خود قرارداده و از پرداختن به حواشی اجتناب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم