Web Analytics Made Easy - Statcounter

استارتاپ به یک کسب‌ و کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌وکار راه‌اندازی می‌شود. استارتاپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن یک شرکت نوپا ایده‌ی جدیدی برای کسب‌وکار ارائه می‌دهد و بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود. این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارائه‌ی یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان فناوری معتقدند قدم اول برای شکل گیری یک استارتاپ،  تنها سرمایه کلانی  به نام  ایده ذهنی خلاقانه لازم است و اگر قدم اول به خوبی برداشته شود ادامه مسیر هموار می شود.

از طرفی کارشناسان گردشگری هم معتقدند ظرفیت های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی استان مازندران درکنار نیازهای رو  به رشد گردشگران، مستعد  شکل گیری و خلق یک فکر بکر  برای تولید یک استارتاپ گردشگری در این منطقه است، ایده استارتاپی برای معرفی ظرفیت های منطقه ، جذابیت های ناشناخته ،پیوند کسب و کارها ،  اسان سازی دسترسی به خدمات برای مخاطب و گردشگر کنجکاوی که امروزه در سیطره اپلیکیشن های متنوع خواهان اسانی و اسودگی است.

در این بین پیش بینی ها مبنی بر تحول آفرینی استارتاپ های گردشگری به استناد میزان استقبالی است که کاربران و مردم نسبت به ساختارهای نوین مبتنی بر فناوری برای دریافت خدمات نشان داده اند که نشانه های این علاقه مندی در پلتفرم هایی نظیر تاکسی ها اینترنتی ،سفارش غذای انلاین و مشابه های خارجی ان مانند اینستاگرام و واتس اپ امتحان خوبی پس داده و استقبال چشمگیر بوده است.

از سویی دیگر اشتغال و درامد زایی توامان با تفریح یکی از ویژگی های جذاب صنعت گردشگری است و چنانچه نواوری ها در این حوزه با فناوری نوین در قالب  استارتاپ ها و یا  اپلیکیشن ها مرسوم امروزی ترکیب کنیم جذابیت دوچندانی خلق می شود که به عقیده کارشناسان این تلفیق فناوری نوین و ایده های خلاق  زمینه رشد و تحول گردشگری منطقه و اشتغالزایی را فراهم می کند.

هر چند تعدادی از استارتاپ ها فعالیت خود را در سطح برخی از مناطق استان مازندران شروع کردند ولی فعالیت های آنان نشان می دهد که در این بخش موفقیت های چشمگیری نداشتند.

بعلاوه آنکه بنا به اظهارات استاندار مازندران رویکرد دولت اولویت دهی به شرکت های استارتاپی است، به گونه ای که دولت از طریق پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان کمک می کند.

به گفته احمد حسین زادگان جوانانی که صاحب ایده هایی همچون برطرف کردن موانع و مشکلات ، تجاری سازی ، اقتصادی شدن و غیره باشند از طریق صندوق نوآوری تسهیلات کم بهره دریافت می کنند و از سوی  معاونت علمی هم کمک های بلاعوض تعلق می گیرد..

ضرورت هم نوایی صنعت گردشگری با فناوری نوین

یک کارشناس حوزه گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه صنعت گردشگری باید خود را با تحولات روز هم گام سازد، گفت : امروزه در سطح دنیا شاهد ظهور انواع جدید و متنوع شیوه های سفر و گردشگری هستیم ، بنابراین مقاصد گردشگری موفق می شوند که از منابع و ظرفیت های خود نهایت بهره را ببرند و خود را با شرایط و نیازهای طیف وسیعی از تقاضاها  هماهنگ و زیرساخت های لازم را فراهم کنند

آمنه جوری با اشاره به اینکه کسب و کارهای جدید و خلاق در بهره برداری و توسعه بازارهای گردشگری نقش افرین هستند، ادامه داد: استارتاپ های گردشگری چنانچه ظرفیت های مقاصد گردشگری را به خوبی شناسایی کنند و از سوی دیگر انها را متناسب با سمت و سوی تقاضای گردشگران تنظیم کنند، می توانند به کسب و کارهای موفقی در این حوزه تبدیل شوند.

وی صنعت گردشگری را حوزه ای پر فرصت خواند و افزود: پیش نیاز موفقیت در خلق استارتاپ ها، خلاقیت، پشتکار و مطالعه است ضمن انکه برای فعالیت در این حوزه می توان با سرمایه اندک و تفکر خلاق به افرینش فرصت ها و ایده های جدید دست پیدا کرد.

همچنین یک کارشناس اقتصادی که تجربه برگزاری یک دوره استارتاپی حوزه گردشگری در رامسر را دارد با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپ ها یکی از موثرترین راه های ارتقای و گردشگری رامسر است افزود: در بررسی ایده های گردشگری در رامسر ارزیابی ها نشان داده ایده های خوبی وجود دارد ، اما در مرحله جذب گردشگر،  ارایه و بسته بندی محصول و خدمات ایده پردازان با مشکل مواجه هستند .

ابوذر مرادی معتقد است برای برون رفت از این ضعف ها ،  ارایه محصولات و خدمات استارتاپی، دولت می تواند با اقدامات حمایتی از ایده های استارتاپی افراد به رونق این کسب و کار کمک کند.

وی ارایه خدمات استارتاپی گردشگری را مجموعه ای از بنگاه های کوچک ، کسب و کارهای خرد گردشگری ، طبیعت ، صنایع دستی ، تورها و  فرهنگ معنوی خواند که در جریان یک فرایند به صورت چند زبانه در یک اپلیکیشن قرار می گیرد تا در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.

ایده خلاق زمینه ساز موفقیت استارتاپ

یک استاد دانشگاه و یک کارشناس فناوری با گرایش کسب و کارهای هوشمند نیز خلق یک ایده ذهنی را برای شروع یک استارتاپ کافی دانست و افزود: بزرگترین سرمایه برای یک استارتاپ ایده خلاق ، دانش و مهارت است ، ایده ای که از لحاظ ساختار برای کسب و کار به ویژه های گردشگری مناسب شناخته شود، تا در قدم بعدی که مربوط به توسعه این فعالیت هاست سرمایه گذاری لازم در اختیار ایده پرداز قرار گیرد.

ابوصالح شریفی در خصوص چگونگی حمایت و سرمایه گذاری برای استارتاپ ها افزود: چنانچه ایده ای بعد از طرح ریزی برای کسب و کار نوین مناسب شناخته شود،  شرکت هایی با عنوان شتاب دهنده ها ، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور وجود دارند که سرمایه را به طور رایگان و بلاعوض در اختیار یک تیم استارتاپی قرار می دهند که در بازه زمانی ۶ ماه ، اگر ایده به مرحله درامدزایی و تجاری سازی رسید طبق قرارداد اولیه درصدی به این شتاب دهنده ها پرداخت خواهد شد و در عین حال اگر شکست خوردند نیز  هیچ هزینه ای را ایده پرداز متقبل نمی شود

سرمایه گذاری دولت برابر با شکست استارتاپ

این عضو هیات علمی دانشگاه، سرمایه گذاری دولت در استارتاپ ها را زمینه شکست قطعی این کسب و کارها عنوان کرد و افزود: معتقدم نهادهای دولتی به دلیل برخی محدودیت ها و نوع تفکری که بر انها حاکم است امکان سرمایه گذاری و حمایت خاص از این استارتاپ ها را ندارند، ضمن انکه از نظر عقلانی هم نیاز است استارتاپ ها به جای تکیه بر نهاد های دولتی از طریق شتاب دهنده ها به سرمایه گذاران این حوزه وصل شوند، که نمونه های موفق این رویکرد  اسنپ ، علی بابا و ریحون هستند که در کشور به مرحله تجاری سازی رسیدند .

وی حمایت های دولت در بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کافی و رضایتبخش خواند و افزود : اگر یک استارتاپ موفق در شهرستان شکل بگیرد به راحتی می توان از صندوق های پژوهش و نواوری حمایت های کافی را دریافت کرد که منوط به عملکرد و میزان موفقیت ان حوزه استارتاپی است.

مشاوره فنی مناسب راه موفقیت استارتاپ ها

این کارشناس فناوری ، نقش افرینی استارتاپ های گردشگری در رامسر را  منوط به عزم جدی و دیدگاه متفاوت شهرستان و نهاد های ذیربط نسبت به تاثیر کسب و کارهای استارتاپی و نوین دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل حال حاضر جوانان و ایده پردازان نبود انگیزه لازم برای طرح ایده ذهنی است.

وی با بیان اینکه اگر ایده های استارتاپی گردشگری از مسیر درست هدایت شود قطعا در تحول گردشگری شهرستان تاثیر گذار است افزود : جوانانی که ایده ای در ذهن دارند، چون تصور می کنند باید برای شروع کار به دنبال سرمایه گذار دولتی  بروند نا امید می شوند، در حالیکه برای شروع اصلا نیازی به سرمایه گذار نیست بلکه میبایست با یک مشاور فنی مناسب به ویژه در حوزه گردشگری مشورت کنند تا نقشه راه را برای انها تدوین کند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رامسر نیز با بیان اینکه تنوع جذابیت های گردشگری رامسر امکان خلق استارتاپ های گوناگون به طور تخصصی را فراهم می کند ، افزود: در حوزه روستایی، صنایع دستی ، طبیعت گردی و بوم گردی ، هتل ها و خانه مسافرها  نیاز به معرفی دارد و استارتاپ ها بستر مناسبی برای معرفی ناشناخته ها ، عرضه محصولات و خدمات  ناشناخته ها به حجم انبوهی از مسافران و گردشگران است.

نادر سحر خیز با بیان اینکه استارتاپ ها می توانند در گردشگر پذیر شدن یک منطقه تاثیر گذار باشند افزود : یکی از استراتژی های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعالیت در حوزه فناوری های نوین مبتنی بر ایده های استارتاپی  است که با وجود تسهیلات مناسب طی سالهای گذشته شاهد ایده مناسب و چشمگیری نبودیم.

وی با اشاره به تعداد بالای گردشگر در شهرستان رامسر افزود:  اپلیکیشن های گردشگری کمک می کند ورود گردشگر به مقاصد گردشگری هدفمند شود ، به گونه ای با معرفی تمام جاذبه های گردشگری منطقه، تراکم توریست و گردشگر از مرکز شهر و نقاط شناخته شده به تمام نقاط پر جاذبه و کم تر شناخته شده گسترش پیدا کند

برچسب‌ها گردشگری استارتاپ مازندران رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استارتاپ مازندران رامسر گردشگری استارتاپ مازندران رامسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش‌آفرینی کنند و مطمئن هستیم این نهادها در این راستا اثرگذار است.

یوسف نوری امروز، ۸ اردیبهشت در همایش تجلیل از شوراها که در تالار مرکزی ساری برگزاری شد با بیان اینکه، بخشی از اداره امور کشور و تصمیم گیری بر اساس قانون اساسی و آیه‌های قرآنی به مردم واگذار شده است، اظهار کرد: تفاهم، پرهیز کردن از مناقشات و ارتباط دائمی با مردم از وظایف شوراها است همچنین انجام کار در حدود وظایف از جمله موضوعاتی است که به شورایی‌ها توصیه و توجه به روستاها مورد تاکید ویژه ما قرار دارد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه روستاها باید به قطب تولید تبدیل و از مصرف کنندگی خارج شوند، تصریح کرد: روستاها باید به چرخه اقتصادی برگردند.

نوری با بیان اینکه معماری بناهای تاریخی ایرانی در مازندران انجام نشده بلکه معماری در ساخت و سازها به سمت غربی و اروپایی رفته است، گفت: ساخت و سازها باید با نظارت و قانونی انجام شود.

وی با اعلام اینکه استانداری کمک حال شوراها خواهد بود و تسهیل‌گری می‌کند، یادآور شد: مردمی سازی اقتصاد اولویت ما است و بدنبال مشارکت مردم در تولید هستیم.

فرماندار ساری نیز در این مراسم با اعلام اینکه شهرستان ساری بدنبال پیشرفت و آبادانی به نفع مردم است، اظهار کرد: شهرستان ساری با ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک صنعتیو ۱۷ دانشگاه بدنبال پیشرفت و آبادانی به نفع مردم است.

محمدعلی نوبخت افزود: در سال گذشته حدود ۲۷۰ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شد و ۱۰ پروژه را در روستاه‌ها به سرانجام رساندیم که این مهم با کمک شوراهای روستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۷۰۰ پروژه با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری شد و ۲۷۰ پروژه نیمه تمام در ابتدای دولت به بهره داری رسید.

فرماندار ساری با درخواست اینکه با افزایش اعتبارات کمیته برنامه ریزی تمام پروژه‌های نیمه تمام۴۰۰ روستای شهرستان ساری به سرانجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: در مولدسازی ۲۷ پلاژ داریم که تنها یک پلاژ ما ۱۷۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی  دارد، با ارزش ریالی همین یک پلاژ بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام می‌رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه شهرستان ساری باید در تراز شهرهایی همچون قم، گرگان و اصفهان باشد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ شعار سال برای ما حکم، برنامه توسعه هفتم، نظام بودجه‌ریزی برای ما اصل است.

دوقطبی شدن شوراها ارزش این نهاد را زیر سوال می‌برد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه دو قطبی شدن شوراها ارزش و اعتبار این نهاد را زیر سوال می‌برد، اظهار کرد: چرا که بنیان شورا برگرفته از قرآن کریم است.

احمد توکلی افزود: اعضای شورای شهر و روستا، دهیار و شهردار نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خودگردان هستند که درآمد این دو نهاد صرف عمران و آبادانی می‌شود، بیان کرد: تامین این اعتبار توسط دولت مطمئنا کار سختی خواهد بود چرا که دولت به همه حوزه‌ها باید یکسان نگاه کند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: شورای شهر جای مشورت است و این شرایط را باید در این جایگاه که از قداست بالایی برخوردار است لحاظ شود.

توکلی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در هزینه کرد اعتبارات اولویت‌بندی کنند تا رضایت‌مندی حداکثری مردم را در اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

عملی نشدن مطالبات شهر ساری بیانگر مظلومیت مرکز استان است

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مرکز استان باید مورد توجه مسئولان ارشد قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به جمعیت شناور و اداراتی که در ساری مستقر هستند باید به مرکز استان کمک شود.

پرویز شعبانی افزود: خودمحوری، سیاست‌زدگی و کم توجهی دستگاه‌های اجرایی به جایگاه نظارتی شوراها از جمله خلع‌هایی است که انتظار داریم از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیران به بخش‌های ۶ گانه شهرستان ساری نگاه استانی داشته باشند

مرتضی شعبانی رییس شورای بخش رودپی جنوبی با بیان اینکه شوراهای روستا و شهر بدون هیچگونه مواجبی وقت و زندگی خود را صرف مردم می‌کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به بخش‌های ۶ گانه شهرستان ساری نگاه استانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند خواسته‌های خود را بی واسطه از شوراهای روستا و شهر داشته باشند چرا که در شوراها بویژه در روستا مطالبات  زیاد است، خاطرنشان کرد: در زمینه کشاورزی  مشکلات زیادی داریم اگر مسئولان نسبت به تامین ادوات کشاورزی و کود شیمیایی اقدامات لازم را انجام دهند شاهد اتفاقات قابل توجهی در راستای توسعه شهرستان ساری خواهیم بود.

شعبانی خاطرنشان کرد: در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان ساری در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری دچار مشکل هستیم که از اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مازندران انتظار می‌رود نسبت به حل این موضوعات اهتمام ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند