Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم از ترس دادگاه بین المللی کیفری، روستای الخان الاحمر در شرق قدس اشغالی را تخریب نخواهد کرد. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یسرائیل کاتس امروز یکشنبه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل هرگز روستای الخان الاحمر را تخلیه و تخریب نخواهد کرد، زیرا از این بیم دارد که چنین اقدامی منجر به آغاز محاکمه کیفری در برابر دادگاه بین المللی کیفری در لاهه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات کاتس در واکنش به درخواست‌های برخی مسئولان از لیکود و دیگر احزاب راستگرای افراطی بیان شده است که خواهان تخلیه و تخریب روستای الخان الاحمر در شرق قدس اشغالی شده‌اند، همانطور که قبلا هم نتانیاهو وعده تخریب این روستا را داده بود.

فهرست احتمالی مقامات صهیونیست که ممکن است تحت پیگرد دادگاه بین المللی قرار گیرند

از سوی دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت نوشت دادستان کل دادگاه لاهه طی 120 روز آینده درباره آغاز تحقیقات علیه شخصیت‌های اسرائیلی در خصوص ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان تصمیم خواهد گرفت.

این روزنامه نوشت از جمله اسامی که ممکن است تحت پیگرد دادگاه بین المللی قرار گیرند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر‌،آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) و آوی کوخاوی رئیس فعلی ستاد مشترک ارتش و دیگران خواهند بود.

این روزنامه افزود تحقیقات تنها به حوادث جنگ اخیر علیه غزه منحصر نخواهد شد، بلکه اقدام نظامیان در کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و تظاهرات کنندگان در مرزهای غزه هم را شامل خواهد شد.

این روزنامه نوشت فهرست افراد تحت پیگرد برای انجام تحقیقات بین المللی همچنین شامل روسای اسبق ستاد مشترک، وزیران جنگ اسبق، روسای اسبق شاباک(سرویس امنیت داخلی)، فرماندهان تیپ‌ها و لشکرهای ارتش و روسای شوراهای شهرک‌های(صهیونیست‌نشین) را هم شامل خواهد شد.

ادعای نتانیاهو :دادگاه لاهه به سلاحی برای جنگ علیه اسرائیل تبدیل شده است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که دادگاه لاهه به سلاحی برای جنگ علیه اسرائیل تبدیل شده است.

نتانیاهو امروز یکشنبه در خلال نشست هفتگی کابینه خود گفت تصمیم «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه بین المللی کیفری برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان با اساس و جوهره دادگاه در لاهه تعارض دارد.وی به زعم خود ادعا کرد که اسرائیل تنها دولت دموکراتیک در خاورمیانه است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

کد خبر 6088228

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی