Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:47:02 GMT

فعالیت تخصصی 23 گروه همیار زنان در زنجان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۳۹۱۵

فعالیت تخصصی 23 گروه همیار زنان در زنجان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان از فعالیت تخصصی 23 گروه همیار زنان در زنجان خبر داد و گفت: گروه‌های غیرفعال منحل می‌شود.

سلمان حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی استان زنجان در راستای حمایت از گروه‌های هدف زیرپوشش، خدمات متعددی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: یکی از گروه‌های هدف این اداره کل، زنان سرپرست خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر952 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن شهر از بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیش از 400 زن سرپرست خانوار ساکن روستا، از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر برخوردار هستند، اضافه کرد: در راستای حمایت از این گروه خدمات حمایتی در بخش بیمه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 گروه همیار زن سرپرست خانوار در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: این گروه‌ها در قالب فعالیت‌های تخصصی تولیدی، توزیعی و چند منظوره از جمله خیاطی، خدماتی، کاشت و کشت گیاهان، دارویی، عرق‌گیری، رشته‌بری،  قالیبافی، ملیله‌کاری و میناکاری در قالب تیم‌های پنج تا هفت نفره فعالیت دارند.

حسینی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از جامعه هدف و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تعداد 11 کلینیک مددکاری، هفت مجتمع و سه مؤسسه در سطح استان مشغول به فعالیت است، گفت: در همین راستا بیش از 2 هزار جلد پرونده در این مراکز وجود دارد.

وی از پایش پرونده‌های اورژانس اجتماعی در راستای تصحیح اطلاعات، ساماندهی و ارج نهادن به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: طی پایش صورت گرفته در پرونده‌های اورژانس اجتماعی 258 پرونده مختومه اعلام شده است و شرایط پذیرش برای مددجویان واجد شرایط فراهم شده است .

حسینی همچنین از ثبت اطلاعات مددجویان خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در سامانه ارمغان خبر داد و گفت: گسترش خدمات الکترونیک و کم کردن مراجعات حضوری مددجویان در کنار پاسخ دهی سریع و به موقع در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون گروه‌های همیار استان فعالیت خوبی در بخش‌های مختلف دارند، گفت: البته برای کیفی کردن فعالیت‌ها گروه‌های همیار غیرفعال منحل خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق/30

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان استان زنجان روستا بهزیستی حسینی خانواده دوقلو اورژانس تصحیح کیفی کردن معاونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟