Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اظهار داشت: اعلام این نتایج کودتا علیه دموکراسی است. تاریخ انتشار: 07:39 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۳۷۷

به گزارش خبرگزاری میزان، رحمت‌الله نبیل رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان بدون توجه به اصل بی‌طرفی و چارچوب‌های حقوقی، به‌صورت جانبدارانه نتایج ابتدایی را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح کرد که نتایج ابتدایی ریاست‌جمهوری افغانستان کودتا در برابر دموکراسی و روند مردم‌سالاری است؛ بنابراین تیم انتخاباتی امنیت و عدالت آن را نمی‌پذیرد.

نبیل در این بیانیه گفت که کمیسیون انتخابات آخرین میخ را بر پیکر نیمه‌جان دموکراسی در افغانستان کوبیده است.

تیم «امنیت و عدالت» درباره تیم «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی نیز خاطرنشان کرد که آنها در امور کمیسیون انتخابات مداخله کرده‌ و روند انتخابات را از مسیر قانونی‌ به طرف بحران سوق داده‌اند.

این بیانیه از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان خواسته است که با حفظ بی‌طرفی کامل آرای سفید را از سیاه جدا کند و عاملان تقلب‌های سازمان یافته نیز به نهادهای قضایی معرفی شوند.

تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» در ادامه نیز تأکید کرده است که اگر کمیسیون شکایات انتخاباتی بحران بزرگ چند لایه ناشی از حکومت برخاسته از تقلب را مهار نکند، مردم افغانستان تاوان آن را خواهند داد.

 

بیشتر بخوانید: واکنش سفیر ‎آمریکا در کابل به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان سخنگوی عبدالله عبدالله: اعلام نتایج انتخابات افغانستان غیرقانونی است اشرف غنی پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

به گزارش اطلاعات روز، کمیسیون انتخابات افغانستان صبح امروز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرده و یک‌میلیون و 824هزار و 401 رأی را معتبر شناخته است.

براساس این نتایج، اشرف غنی با گرفتن 923هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن 720هزار و 990 رأی در ردیف دوم قرار گرفته است.

ساعتی قبل تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله نیز گفت که نتیجه‌ تقلبی اعلام‌شده از سوی کمیسیون انتخابات مشروعیت ندارد.

اما تیم «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف‌غنی از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات استقبال کرد و از طرف‌های دخیل در انتخابات خواست که نتایج اعلام‌شده را بپذیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟