Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر بورسا یکی از تاریخی‌ترین شهر‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود که در قسمت جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، همانطور که می‌دانید؛ هر کشوری برای خود آداب و رسوم و مناطق گردشگری نابی دارد که سبب می‌شود گردشگران و توریست‌های مختلفی جذب آن شوند و به این مناطق سفر کنند، که شهر بورسا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از این رو خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به معرفی این شهر زیبا بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر بورسا در کدام کشور واقع شده است؟

بورسا در شبه جزیره آناتولی در شمال غربی و جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده که مساحتی حدود ۲۲۵٫۹۳۵ هکتار دارد و جمعیت آن ۲٫۸۴۲٫۰۰۰ نفر است که به همین دلیل از آن به عنوان چهارمین استان پر جمعیت ترکیه یاد می‌شود.

اکثر شهر‌های بورسا سرسبز و دارای پوشش گیاهی گسترده است که از همین رو به شهر بورسا در ترکیه (شهر سبز) می‌گویند.

بیشتر بخوانید: علی رغم پیشرفت در مرمت هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌ایم طول عمر آثار باستانی هزاران ساله چگونه تعیین می‌شود؟ یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد

شهر بورسا یکی از تاریخی‌ترین شهر‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود که در قسمت جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است و به دلیل داشتن مراکز خرید و بازار‌های فراوان به مقصد سفر بسیاری از گردشگران تبدیل شده و در کنار آثار تاریخی مرتبط با دوران عثمانی می‌تواند سفری خاطره انگیز را برای همگان به ارمغان آورد.

شهر بورسا تغییر زبان در مرکز ترکیه واقع شده به دلیل نزدیکی به ساحل دریای مرمره، آب و هوایی معتدل و خوش دارد که بر دلایل سفر به این شهر زیبا می‌افزاید.

 

 

بررسی قدمت شهر بورسا

شهر بورسا دارای قدمت تاریخی ۴۰۰۰ ساله است که به دوران پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد.

این شهر نخستین شهری بود که به عنوان پایتخت امپراطوری عثمانی در قرن ۱۴ عنوان شد و همچنین قسمتی از امپراطوری روم هم به شمار می‌رفته است و این شهر که پایتخت بسیاری از تمدن‌ها بوده و امروزه پر از آثار تاریخی به جا مانده از آن دوره‌ها است.

مساجد، کلیسا‌های تاریخی و حمام‌های قدیمی در شهر ترکیه همچنان باقی مانده است.

بعنوان مثال یکی از قدیمی‌ترین مسجد‌های این شهر مربوط به اواخر قرن ۱۴ که دارای سبک معماری سلجوقیان است.

این شهر یکی از بزرگترین مراکز تجاری ابریشم در دوران قرون وسطا محسوب می‌شده است و با توجه به جنگ‌هایی که در این کشور توسط تاتارها، دولت شوری و همینطور جنگ یونان که در این شهر رخ داد باعث شد که این شهر کمی از دید عموم دور بماند؛ اما بعد از اعلام جمهوری در ترکیه شهر بورسا به عنوان یکی از مراکز صنعتی ترکیه قرار گرفت.

معرفی اماکن گردشگری و تاریخی شهر بورسا درخت قدیمی اینکایا

قدیمی‌ترین درخت چنار واقع در شهر بورسا است که در شمال شهر واقع شده و با پدید آمدن رستوران‌هایی در زیر آن، کمک زیادی به چرخه جذب گردشگر کرده اند.

موزه کاراگوز

در موزه کاراگوز می‌توانید عروسک‌هایی را که از سرتاسر ترکیه جمع آوری شده اند و نشانه‌های اقوام مختلف ساکن در ترکیه هستند را مشاهده کنید؛ در این موزه می‌توانید با طرز پوشش و زندگی ازبک ها، روس‌ها و رومانیایی‌هایی که در زمان‌های قدیم در ترکیه ساکن بودند آشنا شوید؛ اگر خوش شانس باشید می‌توانید در زمان نمایش عروسک گردانی از این موضوع بازدید کنید.

مسجد سبز در بورسا

در کنار بازار قدیمی شهر بورسا مسجد سبز یا یشمیل واقع شده است که معماری آن بی نظیر است. این مسجد معروف در این شهر در طول سال‌های ۱۴۱۹ تا ۱۴۲۱ میلادی با وقف سلطان محمد چلبی پادشاه وقت عثمانی ساخته شد. یکی از محبوب‌ترین مساجد در شهر بورسا به شمار می‌رود.

منطقه گردشگری الوداغ

در صورتی که به اسکی روی برف و برف بازی علاقه‌مندید، می‌توانید در فصل زمستان و هنگام بارش برف به این پیست زیبا سفر کنید تا یکی از فراموش نشدنی‌ترین زمستان‌های عمرتان را در این پیست بگذرانید.

مسجد امیر سلطان

مسجد امیر سلطان مجموعه‌ای از هنر و معماری حکومت عثمانی‌های می‌باشد، که به دستور سلطان مراد دوم ساخته شده است.

این مسجد شامل مدرسه، حمام، عمارت و دروازه آرامگاه می‌شود.

مسجد امیر سلطان روی تپه‌ای در کنار گورستان امیر سلطان در شرق شهر بورسا واقع شده‌است که در این مجموعه تاریخی دوازده مقبر که متعلق به سلطان مراد دوم و خانواده وی است ، وجود دارد.

مسجد جامع بورسا

مسجد جامع بورسا اثری تاریخی در این شهر محسوب می‌شود که قدمتی بالغ بر هفتصد سال دارد و در دوران عثمانی و به سبک معماری سلجوقیان ساخته شده است.

دیوار‌های این مسجد به قدری زیبا هستند که شما را مجذوب خود کرده و با نور پردازی فوق العاده آن‌ها در شب، چشم شما را به خود جلب می‌کنند.

روستای قدیمی جومالی کیزیک (Cumalikizik)

روستای Cumalikizik یکی از روستای قدیمی شهر بورسا در کشور ترکیه می‌باشد، که بیش از ۷۰۰ ساله پیش تاسیس شده است.

این روستا در شرق شهر بورسا و دامنه‌های شمالی کوه Uludag واقع است و نام آن جومالی کیزیک Cumalikizik بوده و توانسته فرهنگ، سنن، آداب و رسوم و شیوه معماری و زندگی افراد در اوایل دوران حکومت عثمانی تا به کنون را به خوبی حفظ کند.

موزه آتاتورک

این ساختمان به آتاتورک اهدا شده، سپس در سال ۱۹۳۸ به شهر بورسا اهدا و در سال ۱۹۶۸ به موزه تبدیل شد.

گفتنی است؛ آتاتورک در سفرهایش به این شهر از این منزل استفاده می‌کرده‌است و اغلب لوازم و اشیاء در معرض نمایش، اصلی و متعلق به آتاتورک بوده‌است. این موزه در خیابان سکیرگ (Cekirge) قرار‌دارد.

جالب است بدانید؛

  قدم زدن در کوچه‌های باریک و سنگفرش شده‌ی روستای جومالی کیزیک و تماشای معماری قدیمی آن استفاده از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و قدیمی روستا‌ها بازدید از مسجد چوبی و قدیمی روستا و چشمه‌ی زکیه خاتون بازدید از حمام قدیمی روستای جومالی کیزیک بازدید از مزار چند صد ساله نزدیک روستا با سنگ قبر‌های زیبا و قدیمی و خاص

از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این روستا داشته باشید.

 

انتهای پیام/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: بورسا ترکیه اماکن گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد