Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پویش مبارک در کشور در حال شکل‌گیری است با عنوان «کاهش حق مدیریت» که برای مقابله با حقوق‌های نجومی آغاز شده و مایل است این کار را از سران سه‌قوه آغاز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، جنجال حقوق و مزایای چندصد میلیونی یک شکاف بی‌اعتمادی را در کشور ایجاد کرد که تقریبا در طول تاریخ پس از انقلاب نمونه مشابهی را برای آن نمی‌توان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق‌های نجومی آن هم در جامعه اسلامی که تا پیش از طرح این موضوعات مدیران جهادی با نیت خدمت به مردم و کسب رضای خدا با کمترین حقوق و با تلاش‌های شبانه‌روزی کشور را اداره می‌کردند یک شوک غیرمنتظره بود که سرمایه‌های اجتماعی کشور را با تهدید جدی روبرو کرد.

هرچند مسئولان در مناسبات مختلف از برخورد با مدیران نجومی بگیر با شناسایی و برگرداندن بیت‌المال سخن‌ها گفتند، اما هنوز هم می‌بینیم که مدیران با مزایا و حق مدیریت‌های گزاف آن هم در شرایط فعلی کشور - با محدودیت‌های مالی اساسی روبرو است – بر کرسی‌های خود جلوس کرده‌اند و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

اما حالا دوباره یک حرکتی در کشور در حال شکل‌گیری است در مقابله با این حق‌ مدیریت‌های گزاف که از مدیران دعوت می‌کند که با پیوستن به پویش کاهش حق مدیریت همراهی خود را با مردم کم‌درآمد نشان دهند.

حق مدیریت‌های گزاف در شرایط فعلی و تحریم‌ها را باید اصلاج کنیم

دکتر یوسفوند، رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه که یکی از بانیان راه‌اندازی این پویش است به خبرنگار مرصاد می‌گوید: بحث هواداری از مدیران و حمایت مالی از آنها به زمان دولت سازندگی برمی‌گردد که در آن زمان در واقع یک تیپ از مدیران به نام تکنوکرات‌ها شکل گرفت و با یک تعبیری به عنوان یقه‌سفیدها در ادبیات فرهنگی و سیاسی کشور معروف شدند.

وی افزود: در آن زمان برخی از شرکت ها و سازمان های دولتی که خصوصی می‌شدند بیشتراز این حقوق‌ها بهره‌مند می‌شدند و همین نقطه آغازی بود برای فاصله گرفتن مدیران جهادی و بسیجی با این تیپ مدیریتی جدید.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: در انحاء مختلف به این مدیران پرداخت های مختلفی صورت می‌گرفت تا کم‌کم یک طبقه جدید در کشور به وجود آمد که با روحیه مدیران جهادی آن زمان تفاوت بسیاری داشت.

یوسفوند گفت: روحیه مدیران جهادی همچون امثال شهید باکری و رجایی این بود که مدیریت را راهی برای خدمت به خلق خدا می دانستند، اما با این دید تکنوکراتی معادله قدرت و ثروت ایجاد شد - به قدرت برسیم تا ثروت کسب کنیم - و بدین ترتیب که این انحرافی از تفکر انقلابی بود که امام پایه گذاری کردند.

رییس خانه نخبگان کرمانشاه تصریح کرد: در دولت فعلی نیز در اوایل به جای رفع نقایص و برطرف کردن فاصله ای که بین مدیران و مردم به وجود آمده است، از همان اول کار حق مدیریت را افزایش دادند و پدیده شومی به نام حقوق های نجومی شکل گرفت .

وی ادامه داد: از این پدیده به عنوان یک پدیده شوم یاد می کنم، چرا که زمانی مدیران ما اصلا به پول فکر نمی کردند و حتی برخی ها حقوق خود را خرج محرومان و پیشرفت کار انقلاب می کردند؛ هرچند صحبت‌هایی شد که این موضوع پیگیری شده و با تعدادی برخورد صورت گرفته، اما واقعیت این است که حق مدیریت‌های گزاف در شرایط فعلی و تحریم‌ها را باید اصلاج کنیم و مسئولان با افراد کم درآمد همدردی کنند.

یوسفوند تصریح کرد: شرایط فعلی زیبنده جامعه اسلامی نیست که مدیران حق مدیریت چند برابر کارمند جز خود حقوق دریافت کنند؛ این حق مدیریت های بالا و حقوق های نجومی از تعریف عدالتی که امام راحل داشتند و رهبر معظم انقلاب بارها تذکر می دهند فاصله دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: یکی از کارهایی که ما می خواهیم در این راستا انجام دهیم راه اندازی یک پویش، گفتمان و حرکتی است که در آن مدیران در راستای همدردی با مردم و مستضعفان حق مدیریت خود را به نفع آنها کاهش دهند.

مدعیان دفاع از حقوق مردم، بسم‌الله!

وی تاکید کرد: همانطور که دولت مدعی است که بنزین را به خاطر اقشار محروم جامعه گران کرد تا کمکی به مستضعفان باشد، اینجا هم از خودشان شروع کنند چرا همیشه از جیب مردم هزینه می‌کنند و یکی از اولین افراد برای دعوت به این پویش هم سران سه‌قوه هستند که حقوق‌های خود را کاهش داده و به خزانه واریز کنند.

یوسفوند ادامه داد: یکی دیگر هم در مورد هزینه ها و ماشین های شخصی است که در اختیار مدیران قرار دارد، مدیران قبل از مدیریت خود مگر ماشین شخصی نداشتند و چه ماشینی سوار می شدند باید در دوره مدیریت خود هم براساس مدیریت جهادی این هزینه های را تعدیل کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه بیان داشت: برخی از مدیران ممکن است بگویند با این شرایط نمی توان کار کرد اما خود بنده 1000 نفر را معرفی می کنم که بتوانند با این شرایط کار کنند.

وی اظهار داشت: بنده دو مسئولیت در بسیج اساتید و خانه نخبگان بر عهده دارم که بابت این کارها ریالی از کسی دریافت نمی کنم و با ماشین شخصی خوم به جلسات می روم.

معتقدم بسیاری از افراد جان خود را برای انقلاب گذاشتند و فدا کردند لذا این کارهای کوچک در مقابل کار بزرگی که آنها کردند چیزی نیست. مشکل ما این است که برخی مدیران فراموش کردند که بعضی ها برای انقلاب همه هستی خود را فدا کردند.

یوسفوند گفت: به دنبال آن هستیم که آرمان های انقلاب اسلامی را که در برخی جاها کمرنگ شده است، پیگیری کنیم و می دانیم مسئولان جهادی و انقلابی این امر را می پذیرند و قبول می کنند کما اینکه در حال حاضر هم هستند کسانی که حتی ریالی از بیت المال به نفع خودشان خرج نمی کنند و بازگو هم نمی کنند که مصداق عینی آن رهبر مطعم انقلاب اسلامی است.

به هر حال این پویش چالشی خوب برای مدعیان دفاع از حقوق مردم است که نشان می‌دهد چه کسانی واقعا با مردم صادق هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران