Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش سه تیم امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان شمیرانات، ۴ کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسان، نجات پیدا کردند.

 ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات، اظهار کرد: از طریق ندای امداد و نجات هلال‌احمر، مطلع شدیم چهار کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسانات، گرفتار شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: بلافاصله با تیم‌های امداد و نجات در کوهستان هلال‌احمر شهرستان شمیرانات هماهنگی‌های لازم انجام و سه تیم به محل حادثه اعزام شدند.

 تاجیک نوری گفت: عملیات جستجو بلافاصله انجام اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تاریکی شب حدود چهار ساعت زمان می‌برد تا تیم‌های اعزامی افراد گم‌شده را پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن تیم‌های عملیاتی و ارزیابی اولیه مشخص می‌شود این چهار نفر دچار یخ‌زدگی شده و حال یکی از آن‌ها به دلیل آسیب شدید به‌زانو وخیم است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی حاضر در صحنه اقدامات اولیه از جمله امداد در سرمازدگی و فیکس کردن مصدوم را انجام می‌دهند تا این چهار نفر از مرگ حتمی که بر اثر یخ‌زدگی علائم حیاتی آن‌ها بسیار ضعیف بود، نجات پیدا کنند.

 تاجیک نوری افزود: این چهار نفر پس از حدود ۹ ساعت با تلاش عوامل هلال احمر شهرستان شمیرانات به منطقه امن انتقال داده شدند و پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران با بیان این‌که شماره ۱۱۲ به‌عنوان ندای امداد و نجات هلال‌احمر حتی بدون سیم‌کارت قابل شماره‌گیری است، عنوان کرد: کوهنوردان در فصول سرما حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

 وی ادامه داد: توصیه‌ای‌ام به تمام کوهنوردانی داریم و از تمامی کوهنوردان درخواست داریم شب را برای صعود به قلل مختلف انتخاب نکنند و سعی نمایند در ساعات اولیه روز به کوهنوردی بپردازند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ کوهنورد استان تهران امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می باشند.

وی گفت: از هم استانی های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جدا خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی اماده پاسخگویی به هموطنان است.

کد خبر 6093241

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر