Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:39:45 GMT

در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۱۳۶۱

در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگرچه هنوز بی‌سوادی در کشور ریشه کن نشده، اما آمارها نشان از این دارد که در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم.

مجید یزدان‌پناه در نشستی که امروز(دوم دی) به مناسبت هفته سوادآموزی و با حضور فعالان سوادآموزی استان و رابطین دستگاه‌های مشارکت‌کننده و فعال در این حوزه برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های حوزه سواداموزی استان کرمانشاه در سال جاری، گفت: بر اساس اعلام وزارتخانه، آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه سوادآموزی موفق به کسب رتبه برتر در هشت آیتم از مجموع 20 آیتم مورد ارزیابی شده که این موضوع نشان از موفقیت های حوزه سوادآموزی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان‌پناه ادامه داد: با وجود موفقیت های کسب شده در حوزه سوادآموزی هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم به طور کامل موفق بوده‌ایم و قطعا در این زمینه نقص‌هایی داریم که باید به دنبال رفع آنها تا رسیدن به وضعیت مطلوب باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به موفقیت‌های حوزه سوادآموزی  کشوردر 40 سال گذشته، گفت: اگرچه هنوز بی‌سوادی ریشه‌کن نشده، اما آمارها نشان از این دارند که در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم و این موضوع کاملا در جامعه ملموس است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: به سمت ریشه کنی بی‌سوادی پیش می‌رویم و بعید است در آینده در جامعه افرادی را داشته باشیم که علاقه‌ای به درس خواندن و تحصیل نداشته باشند.

وی سپس با اشاره به اجرای طرح‌های خوبی مثل طرح خواندن با خانواده در حوزه سوادآموزی، ابراز امیدواری کرد: اجرای این نوع طرح‌ها گام مهمی در جهت ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه باشند.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به ورود استان کرمانشاه در حوزه پرسشگر بارآوردن دانش‌آموزان، گفت: هم اکنون 400 مدرسه استان به مدرسه پرسشگر تبدیل شده که 300 مدرسه آن روستایی و 100 مدرسه دیگر شهری است.

 وی ابراز امیدواری کرد: مدارس پرسشگرمحور با ترغیب دانش‌آموزان به پرسشگری در جهت پرسشگری و مطالبه‌گری پیش بروند.

یزدان‌پناه سپس با تاکید بر اینکه سوادآموزی و علم و تحصیل جامعه را به سمت مطالبه گری سوق می‌دهد، گفت: یکی از اصلی ترین دردهای امروز جامعه این است که برخی افراد روحیه مطالبه‌گری ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه آموزش و پرورش کرمانشاه برای برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌آموزی داشت و گفت: برپایی نمایشگاه‌های دست‌سازه‌های دانش‌آموزی ضمن اینکه امکان معرفی خلاقیتهای دانش‌آموزان را بوجود می‌آورد، می‌تواند در صورت بازدید سرمایه گذاران ایده‌ها و طرحهای خوبی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار آنها قرار دهد.

 یزدان‌پناه با اشاره به برپایی نمایشگاه دست سازه‌های دانش‌آموزی در هفته پژوهش، گفت: تا قبل از نوروز یک جشنواره دیگر را در استان برگزار خواهیم کرد ،ضمن اینکه برای برگزاری یک جشنواره دیگر در هفته معلم را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سوادآموزی ریشه کنی بی سوادی كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآشپز پخت تورم در ایران

سال‌ها است که تورم به عنوان یکی از معضلات اصلی اقتصاد ایران، مردم را رنج می‌دهد. در هر دوره انتخاباتی، مهار تورم به عنوان یکی از شعار‌های اصلی نامزد‌ها به گوش مردم می‌رسد. اما در عمل، گویی این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌بینند.

به گزارش اکوایران، یکی از ریشه‌های اصلی این معضل، ناترازی در نظام بانکی کشور است. تا زمانی که این ناترازی به طور کامل برطرف نشود، هرگونه تلاشی برای مهار تورم ناکام خواهد ماند. اما چرا با وجود آگاهی از این موضوع، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است؟

در قسمت دهم از مجموعه «فارکست بانکداری» به بررسی این موضوع می‌پردازیم. فرهاد نیلی، اقتصاددان و سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، در این برنامه درباره ریشه‌های این معضل و راهکار‌های مدنظر بحث می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای