Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:02:18 GMT

فعالیت ۶۵ پزشک متخصص در خراسان جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۳۷۵۶

فعالیت ۶۵ پزشک متخصص در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: توزیع ۶۵ پزشک متخصص که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شدند، براساس نیاز شهرستان‌ها امروز انجام شد و در بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شوند.

دکتر سید جلال احمدی روز دوشنبه در حاشیه توزیع پزشکان متخصص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۵ درصد پزشکان جذب شده در ۱۱ شهرستان و مابقی در مرکز استان به فعالیت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توزیع عادلانه پزشکان متخصص در شهرستان‌های دارای بیمارستان اظهار داشت: طبق قول وزارتخانه قرار بود ۷۵ پزشک متخصص به استان تخصیص یابد اما در نهایت با ۶۵ نفر موافقت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: از مجموع این پزشکان، متخصص ارتوپدی، عفونی، جراح مغز و اعصاب و رادیوتراپی هر کدام ۲ پزشک و پزشکی هسته‌ای، آسیب شناسی، توانبخشی، روانپزشکی، پوست و متخصص گوش، حلق و بینی هر کدام یک نفر برای استان جذب شدند.

وی گفت: همچنین ۹ پزشک متخصص داخلی، سه متخصص قلب، ۶ متخصص بیهوشی، چهار جراح عمومی، سه متخصص چشم، پنج متخصص رادیولوژی، هشت متخصص زنان، هفت پزشک طب اورژانس و ۶ متخصص کودکان در ۱۴ بیمارستان خراسان جنوبی مشغول به کار می‌شوند.

احمدی بیان کرد: در شهرستان‌های مرزی استان از جمله نهبندان، زیرکوه، سربیشه و درمیان به میزان نیاز شهرستان متخصص در حوزه‌های مختلف مشغول به کار خواهد شد.

وی گفت: با به کارگیری این پزشکان بیش از ۹۵ درصد نیاز استان خراسان جنوبی به پزشک متخصص برآورده می‌شود و تنها برخی بیمارستان‌های خارج از حوزه دانشگاه مانند تامین اجتماعی کماکان با کمبود پزشک مواجه خواهند بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حدی نیست که بتوان از متخصصان جدید، پزشک مورد نیاز بیمارستان تامین اجتماعی را تامین کند اما پزشکان قدیمی می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه با این بیمارستان‌ها همکاری کنند.

وی افزود: پزشکان جدیدی که به استان اختصاص یافته‌اند باید حداقل یک سال در مناطق محروم و مرزی خدمت کنند اما در سایر مناطق ضریب ماندگاری پزشکان متفاوت است.

احمدی ضریب ماندگاری پزشکان متخصص در مرکز استان را ۱.۲ درصد عنوان کرد و گفت: به طور میانگین پزشکان ۳۰ ماه در محل خدمت ماندگار می‌شوند.

وی در ارتباط با ضریب پایین ماندگاری پزشکان متخصص در استان اظهار داشت: عمده دلایل عدم ماندگاری پزشک در مناطق مختلف استان از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است و ما فقط می‌توانیم امکانات رفاهی را فراهم و مطالبات پزشکان را به موقع پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: یکسری امور مربوط به قانونگذاری در کشور است به عنوان مثال پزشک متخصص که در شهرستان مرزی و محروم نهبندان خدمت می‌کند با متخصصان تهران مالیات و حقوق یکسانی دارند و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد و مسلما این موضوع در ماندگاری پزشک تاثیر مستقیم دارد.

وی اظهار داشت: شاید گستردگی محیط سبب شود بسیاری از موارد مربوط به پزشکان ثبت و ضبط نشود و از طُرق مختلف حقوق بالایی کسب کنند در حالی که در شهرستان‌های کوچک ریز به ریز حقوق دریافتی و مالیات پزشکان به صورت رسمی ثبت می‌شود.

وی گفت: برای پزشکانی که توسط وزارت بهداشت در شهرستان‌ها توزیع می‌شوند اجبارهایی وجود دارد که طرح اجرا می‌شود اما بعد از اتمام طرح باید طرح‌های تشویقی نیز دیده شود تا شاهد ماندگاری بیشتر آنان در استان باشیم.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد