Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردو با پوست و خون مردم خونگرم تویسرکان درآمیخته است و این روزها با پیگیری های انجام شده مفتح نماینده شهرستان با وحدت، همکاری و هم افزایی دیگر مسئولان، ثبت جهانی گردو در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ) مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرستان خوش آب و هوای تویسرکان با طبیعتی بکر و بیش از ۲۲۱ اثر تاریخی و گردشگری، به پایتخت طلای سبز ایران معروف است و مردمان این دیار در حال حاضر با برخورداری از ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ گردو به صورت مستقیم و غیر مستقیم اقتصادشان به این محصول وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی دو سال اخیر با پیگیری های انجام شده بزرگترین نهالستان زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده ایران و خاورمیانه در این شهرستان ایجاد شده است، نهالستانی که می تواند ضامن بقای تولید گردوی مرغوب و با کیفیت برای نسل های آینده این شهرستان و حتی کشور باشد.

به گفته مفتح، باغ مادری، گلخانه و خزانه بخش های مختلف این نهالستان را تشکیل می دهد که با بهره برداری از آن، پیوندک ‌های مورد نیاز کشور تأمین می شود و این نهالستان زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده، زمینه را برای مقاوم سازی درختان گردو در برابر سرما و آفات فراهم می سازد.

وی عنوان کرد: گردو با پوست و خون مردم خونگرم تویسرکان درآمیخته است و این روزها با پیگیری های انجام شده و ویژه تر همدلی، همکاری و هم افزایی دیگر مسئولان شهرستان ثبت جهانی گردو در دستور کار قرار گرفته است.

انجمن گردوی استان همدان به مرکزیت تویسرکان فعال است

در این باره علی بهرانی سرپرست اتاق بازرگانی تویسرکان با اشاره به ثبت و تشکیل انجمن گردو استان همدان به مرکزیت تویسرکان گفت: فعالان بخش تولیدی، کشاورزی و صنعتی با مراجعه به شعبه اتاق بازرگانی می توانند اقدام به ثبت درخواست کارت بازرگانی کنند.

وی اظهار کرد: تشکیل این انجمن برای معرفی و صادرات گردوی شهرستان اثرگذار است.

گردوی تویسرکان در مسیر جهانی شدن

عبدالله قمری مسئول انجمن گردوی تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در حال پیگیری تشکیل انجمن ملی گردوی کشور در تویسرکان هستیم، گفت: پس از ثبت نشان جغرافیایی ملی گردو به نام تویسرکان، ثبت جهانی گردوی این شهرستان در سازمان مالکیت فکری جهان (WIPO) در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با پیگیری های انجام شده، خوشبختانه هزینه مورد نیاز به حساب سازمان فکری در سوئیس واریز شده تا مراحل لازم برای ثبت جهانی هرچه سریعتر دنبال شود.

مسئول انجمن گردوی تویسرکان افزود: برای جهانی شدن گردو، نیاز به جمع آوری اسناد و مدارکی بود که نشان دهیم که آداب، ادبیات و سنت ها و حتی مراسمات فرهنگی و مذهبی تا روابط اجتماعی  مردم این شهرستان با گردو آمیخته است.

قمری تصریح کرد: سال ۹۷ بود که رابط جمهوری اسلامی ایران با وایپو در تویسرکان حضور یافت تا خود مدارک ارسالی را بررسی کند و از نزدیک با آداب و سنن همشهریانمان درحوزه گردو آشنا شود.

وی عنوان کرد: حال این روزها پس از تحویل پروپوزال تخصصی و سابقه و قدمت عجین بودن گردو با زندگی و معیشت مردم شهرمان، در هشت ماه آینده شاهد جهانی شدن گردوی تویسرکان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی