Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز موسیقی سنتی جنوب کشور در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت اقدام مهم پرداخت تسهیلات اشتغال و اعتبار روستایی را باهدف توسعه پایدار روستاها ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این است که اعتبار اشتغال و توسعه روستایی پنج‌ساله شود و به‌طور قطع مجلس نیز همراهی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد تا بتوانیم این اعتبار را برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید اضافه کرد: یکی از کارهای ویژه دولت با وجود تأمین همه زیرساخت‌های فراهم‌شده در بحث بهداشت، آموزش، گاز و برق تأمین اشتغال روستایی بود زیرا زیرساخت‌ها به‌تنهایی برای روستاها کافی نیست و ثروت آفرینی، ایجاد کار و تولید مناسب از جمله مواردی بود که باید موردتوجه دولت قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در روستاها کارهای خوبی انجام داده و زیرساخت‌های روستایی در بخش راه، بهداشت، آموزش، گاز و برق امروز قابل قیاس با گذشته نیست و به‌طور تقریبی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این مزایا برخوردار هستند.

امید اظهار داشت: در این ارتباط ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که با تجمیع منابع بانکی این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید، پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری هزینه شده است و تأثیر خوبی در ایجاد اشتغال پایدار داشته است.

امید بیان کرد: در خصوص محرومیت‌زدایی روستاها سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای کشور جذب و در تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و سایر موارد دیگر هزینه شد و این روند برای امسال هم ادامه دارد و در بودجه سال ۹۹ نیز پیش‌بینی‌شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با اعتباری که بخش‌های مختلف دولت و شرکت‌های دولتی می‌گذارند انتظار می‌رود این اعتبار برای سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد.

کد خبر 4805569

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی محمد امید بوشهر اشتغال روستایی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!