Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: باید با تمام توان، اقدامات عملیاتی و مدیریتی را به منظور بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامت شهروندان انجام دهیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران که شب گذشته به اتفاق جمعی از مدیران این دستگاه در پایش شبانه واحد‌های آلاینده حضور داشت، گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا و در شرایطی که روز‌های پی در پی را در شرایط هشدار به سر می‌بریم، هیچیک از ما و دستگاه‌های مسئول نباید منتظر بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، بلکه باید با تمام توان اقدامات عملیاتی و مدیریتی را به منظور بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامت شهروندان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعید محمودی در جریان این گشت و پایش و در محل کوره‌های غیر مجاز ذغال گیری در بخش کهریزک شهرستان ری با اشاره به اینکه این کوره‌ها بیشتر در اراضی ملی و کشاورزی با تغییر کاربری غیر قانونی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: وجود این کوره‌های غیر مجاز و فعالیت عمدتاً شبانه آن‌ها باعث افزایش آلودگی خصوصاً در مناطق مختلف شهرستان ری و شهرستان‌های جنوبی استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در روز‌های آینده ۱۰۰ کوره غیر مجاز این منطقه با حکم قضائی قطعاً تخریب می‌شود، افزود: انتظار ما از مسئولان مربوطه و مدیران محلی این است که در ابتدای امر، جلوی ایجاد این گونه فعالیت‌های آلاینده را بگیرند و در برخورد با متخلفان با همکاری محیط زیست، عزم جدی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در بازدید سرزده از کارخانه سیمان تهران گفت: استفاده سوخت مازوت درکارخانه سیمان تهران ممنوع است و در صورت مشاهده از روند فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

محمودی در ادامه تصریح کرد: چند روز پیش به کارخانه سیمان تهران ابلاغ کردیم که باید نسبت به سوخت مصرفی کارخانه خود از مازوت به گاز اقدام کنند چرا که استفاده از سوخت مازوت ممنوع است همچنین پیگیری‌های جدی در این خصوص از طریق استانداری تهران صورت گرفت که نهایتاً منجر به برقراری مجدد سوخت گاز در این واحد تولیدی شد.

وی با حضور در بخش استفاده از سوخت کوره‌های این واحد، ضمن بازدید از نحوه استفاده سوخت از سوی این واحد تولیدی گفت: در حال حاضر سه کوره در این کارخانه در حال فعالیت شبانه است که شیر‌های کنترل مازوت آن غیرفعال بوده و تعطیل است و با گاز فعالیت می‌کند.

محمودی خاطرنشان کرد: در صورتی که در هر زمان گاز مصرفی این کارخانه از سوی شرکت گاز تأمین نشود، کارخانه سیمان اجازه استفاده از سوخت مازوت را نداشته و از ادامه روند فعالیت آن جلوگیری می‌کنیم.

محمودی همچنین به تاکید دولت بر استفاده از سوخت گاز در شرایط اضطرار آلودگی هوا هم اشاره داشت و اظهار کرد: کلیه واحد‌های صنعتی و تولیدی استان مکلف به استفاده از سوخت گاز خصوصاً در شرایط آلودگی هوا هستند.

وی از ابلاغ اخطاریه محیط زیستی به این واحد در پایش شب گذشته به دلیل غبار واحد چهار خط تولید سیمان خبر داد و گفت: در بازدید امشب، مشاهده شد که دودکش خط ۴ این واحد دارای غبار است که به این علت اخطاریه محیط زیستی صادر و ابلاغ شد.

گشت محیط زیست استان تهران بامداد امروز و در ادامه پایش شب گذشته به سراغ واحد‌های صنفی و آلاینده منطقه خلازیر در جنوب تهران رفت.

مهرداد کتال محسنی معاون فنی محیط زیست استان تهران در این پایش با اشاره به وضعیت تأسف بار این منطقه گفت: منطقه خلازیر به سبب فعالیت‌های شبانه و تخلف واحد‌هایی که پشت درب‌های بسته اقدام به ضایعات سوزی می‌کنند، بار آلودگی شدیدی را به نواحی جنوبی تهران تحمیل می‌کند.

وی افزود: در کنار این واحدها، افراد خاصی هم به پسماندسوزی و همینطور ضایعات سوزی در مجاورت کارگاه‌های صنعتی مشغول هستند.
کتال محسنی با بیان اینکه دود حاصل از فعالیت‌های غیر مجاز در این منطقه خفه کننده و برای سلامت مردم تهدید جدی محسوب می‌شود، تاکید کرد: شهرداری باید با جدیت بیشتری در این خصوص ورود داشته باشد و نسبت به جلوگیری از این قبیل فعالیت‌های صنفی و کارگاهی در مناطق شهری اقدام و برخورد قانونی داشته باشد قطعاً در این زمینه محیط زیست به هر نحو ممکن با هر دستگاهی که برابر وظایف ذاتی به تخلفات محیط زیست و خصوصاً آلودگی هوا ورود داشته باشد، کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی و همچنین دستورالعمل‌های مربوط، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در ارتباط با مدیریت پسماند‌ها در حوزه جغرافیای تحت پوشش، مسئولیت اجرایی و قانونی دارند و مکلفند نسبت به برخورد با واحدها، منابع و فعالیت‌های مزاحم و آلاینده و غیرقانونی اقدام کنند.
معاون فنی محیط زیست استان تهران با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ادامه داد: متأسفانه در این منطقه وظایف قانونی به درستی عملیاتی نشده و فعالیت‌های غیرقانونی در خصوص بازیافت، زباله سوزی و ضایعات سوزی به شدت باعث تشدید آلودگی هوا و ایجاد بوی مشمئز کننده شده است که این موضوع از طریق محیط زیست پیگیری می‌شود.

شب گذشته بخش‌هایی از شهرستان ری در محدوده پالایشگاه نفت تهران و کارخانه نفت بهران و همچنین بخش‌هایی از منطقه کهریزک و کارخانه سیمان تهران به علاوه حاشیه جنوب و جنوب شرق تهران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولین این اداره پایش شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زغال گیری جنوب تهران استان تهران کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

کد خبر 847201 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است