Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانایی با بیان اینکه موضوع کیک‌های آلوده به قرص درهمه کشور ازجمله سمنان را درگیرد کردگفت: البته این موارد در سمنان به تعداد محدودی مشاهده شد که به نظر می‌رسد اصل هدف این کار به‌نوعی به هم ریختن امنیت روانی مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «نوید دانایی» در دومین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی ذیل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان بااشاره به اینکه تعداد کیک‌های آلوده به قرص زیر ۱۰ مورد گزارش شد، گفت: خوشبختانه هیچ موردی منجر به آسیب یا مسمومیت این قرص‌ها وجود نداشت و قرص‌های کار گذاشته‌شده نیز بی‌خطر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه افرادی به دنبال ایجاد تهدید امنیتی برای کشور بودند اضافه کرد: با مشاهده این موارد شرکت‌های توزیع و پخش مورد بازدید قرار گرفتند و بیش از دو هزار بسته باز شد و موردی در آن وجود نداشت و به نظر می‌رسد خارج از این شبکه رسمی توزیع این اقدام صورت گرفته و افرادی خارج از این مجموعه ورود کردند اما خوشبختانه در سمنان آلودگی کمتر از سایر استان‌ها بود.

 

وی در ادامه بابیان اینکه سال ۹۶ به میزبان ۵۶۰ مورد مشکوک به آنفولانزا شناسایی و ۱۸ مورد به آن مبتلا شدند، ابراز داشت: این آمار برای سال ۹۷ به میزان ۸۰۰ مورد مشکوک و ۲۸ مورد ابتلاء مثبت به آنفولانزا گزارش‌شده است.

 

دانایی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۴۸۰ مورد موارد مشکوک ابتلاء به آنفولانزا شناسایی و نتیجه ۱۸ نفر مثبت بود، اظهارداشت: دو نفر سمنان و دو نفر دامغان امسال براثر ابتدا به آنفولانزا در استان جان باختند که مورد از بیماران قلبی عروقی و یک مورد کودک گزارش‌شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه همه‌ساله درگیر بیماری آنفولانزا هستیم که به‌صورت فصلی طی آبان و آذر و اواخر زمستان و اوایل بهار ظهور پیدا می‌کند، ابراز داشت: آنفولانزا هرسال جهش پیداکرده و سال‌هایی که تغییرات ویروس زیاد است شیوع آن نیز با شدت بیشتری مواجه خواهد بود که در این راستا همواره بر پیشگیری و کنترل بیماری بیماران در معرض خطر کودکان و سالمندان تأکید شده است.

 

وی با بیان این مطلب که واکسن آنفولانزا هرسال باید تزریق و بر رعایت بهداشت فردی تأکید شود، تصریح کرد: امسال سه هفته زودتر از موعد مقرر ویروس شیوع پیدا کرد بین سه تا چهار هفته در اوج گرفت بعدازآن فروکش شد و هم‌اکنون نیز موارد ابتلاء بسیار کم شده است.

 

دانایی ضمن بیان اینکه با شستشوی دست و مراعات فرد مبتلا به‌راحتی می‌توان از بیماری کنترل کرد، افزود: امسال ۹۰ درصد افرادی که با نگرانی حالت‌های آنفولانزا مراجعه کردند واقعاً این بیماری را ندارند و تنها علائم مشابه سرماخوردگی را داشتند که سرماخوردگی ربطی به آنفولانزا ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: این ویروس زنگ خطری برای ابتلای بیماران پرخطر، زنان باردار، کودکان، افراد مسن، بیماران قلبی و کلیوی است و از این حیث این افراد باید بیشتر مراقب باشد و نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی خود توجه داشته باشند.

 

وی در ادامه اقلام کمبود دارویی در شهرهای تحت‌پوشش این دانشگاه را در مجموع کمتر از ۲۵ قلم اعلام کرد و گفت: تقریبا همه این داروها نیز دارای جایگزین هستند و از همین رو هیچ نگرانی از بابت کمبود دارویی در استان وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گفته دانایی استان سمنان از نظر دارویی به نسبت دیگر استان‌ها در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و هیچ‌گونه کمبود جدی در زمینه دارویی نداریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مشکل به وجود آمده در کمبود دارو را بیشتر در داروهای وارداتی عنوان کردو افزود: در زمینه داروهای وارداتی نیز در حال حاضر کمبود جدی وجود ندارد بلکه در این بخش سهمیه‌بندی صورت گرفته است.

 

وی دردر خصوص کمبود انسولین نیز گفت: در زمینه داروی انسولین معمولی هیچ کمبودی وجود ندارد و در همه داروخانه‌های استان وجود دارد، تنها در بحث انسولین قلمی که یک داروی وارداتی است سهمیه‌بندی وجود دارد.

 

دانایی تصریح کرد: انسولین به دلیل سهولت استفاده تا پیش از این بیشتر از سوی پزشکان تجویز می‌شد و این در حالی است که نیاز به این کار نبود و بیماران می‌توانند از همان انسولین قبلی که در بازار به فراوانی وجود دارد استفاده کنند. ضمن اینکه انسولین قلمی نیز به صورت سهمیه‌ای در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.البته این دارو در تعداد زیاد داده نمی‌شود چرا که با توجه به بعد روانی موضوع ممکن است که بیماران به خریداری و تجمیع آن در خانه بپردازند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان  با بیان اینکه وزارت بهداشت در برخی داروهای وارداتی که به دلیل تحریم‌ها نگرانی در آن وجود داشت، به سهمیه‌بندی پرداخته افزود: در بحث انسولین نیز از همکاران پزشک درخواست کردیم در موارد معمولی همان داروی انسولین معمولی را تجویز کنند. البته در مواردی که براساس نظر پزشک متخصص ضروری باشد انسولین قلمی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟