Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:35:33 GMT

تعطیلی پروژه تونل کبیر کوه در پیچ بی‌اعتباری

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۳۳۰۹

تعطیلی پروژه تونل کبیر کوه در پیچ بی‌اعتباری

پروژه تونل «کبیرکوه» که با اختصاص بودجه مناسب آغاز شد تا تردد در منطقه تسهیل و آمار تصادف‌های نزولی شوند امروز درگیر کمبود بودجه شده و به قول معروف در پیچ کم اعتباری گرفتار شده و لازم است مسئولان توجه ویژه به این مهم داشته باشند. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، 2 خرداد 1389 حمیدرضا بهبهانی وزیر راه و ترابری سابق کلنگ تونل کبیر کوه ایلام را به زمین زد و در مراسم کلنگ‌زنی آن اظهار داشت: به دستور رئیس‌جمهور، به جهت رفع مشکل ارتباطات جاده‌ای استان ایلام بخصوص حوزه جنوبی آن عملیات اجرایی تونل کبیر‌کوه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تونل کبیر‌کوه را به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین تونل‌های کشور نام برد و گفت: تونل کبیر کوه با 4 کیلومتر طول در مدت 4 سال احداث خواهد شد.

وزیر سابق راه و ترابری اضافه کرد: تمام اعتبارات موردنیاز این طرح بزرگ ملی با اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین و تزریق خواهد شد.

وعده وزیر سابق راه و ترابری در فرجه تعینی به فرجام نرسید و بعد از 9 سال هم‌اکنون این پروژه با مشکل اعتباری مواجه شده است و عملیات تکمیلی آن تعطیل‌شده است.

پایان وعده‌های 10 ساله؛ عملیات تبدیل فرحزاد به پارک از فردا اجرا می‌شود؟ماموستا عنایتی: کاندیداهای مجلس با وعده‌های دروغ ‌دل مردم را خوش نکنندگرگان| آیت‌الله نورمفیدی: وعده‌های مسئولان به خانواده معدنکاران زمستان یورت عملی نشد

علت تعطیلی پروژه را نبود منابع مالی

پیمانکار پروژه تونل کبیر کوه ایلام علت تعطیلی پروژه را نبود منابع مالی، عدم پرداخت صورت‌وضعیت‌های تحویلی به کارفرما عنوان می‌کند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست نقش احزاب و توسعه در پاسخ به چرایی تعطیلی پروژه تونل کبیر کوه اظهار داشت: بدهی میلیاردی به پیمانکار و نبود اعتبار برای تزریق به این پروژه عامل تعطیلی آن است.

استاندار ایلام رایزنی برای اختصاص اعتبار و تزریق منابع مالی به پروژه را یادآور شد و گفت: تمام تلاش برای ادامه فعالیت پیمانکار و تکمیل پروژه تونل کبیر کوه در حال انجام است.

تسنیم؛ تونل بزرگ کبیر کوه که در اهداف طراحان آن 360 پیچ خطرناک و گردنه صعب‌العبور را حذف می‌کند و مسیر 35 کیلومتری آبدانان به دره شهر را به 20 کیلومتر کاهش می‌دهد تاکنون 160 میلیارد تومان هزینه در برداشته است و تا تکمیل نهایی 400 میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد تا به فرجام برسد.

این پروژه که مراحل حفاری آن به اتمام رسیده است و به گفته استاندار ایلام قرار است تا در سفر رئیس‌جمهور به ایلام بهره‌برداری از آن آغاز شود به دلیل نبود اعتبار مالی و مطالبات میلیاردی پیمانکاران تعطیل‌شده است.

می‌طلبد که مسئولان استانی و کشوری با تزریق اعتبار، پروژه عظیم تونل کبیر کوه را که هزینه هنگفتی را به خود اختصاص داده است و هم‌اکنون در مرحله بهره‌برداری است را جان دوباره بخشند و به علت نبود منابع مالی آن را به فراموشی نسپارند.

انتهای پیام/891/ز

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است

فرماندار ایلام گفت: تسریع در اجرای کنارگذر جنوبی شهر ایلام‌ از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کنار گذر جنوبی شهر ایلام به طول چهار کیلومتر و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح در طول مسیر نقش بسیار مهمی در مدیریت ترافیک درون و برون شهری ایفا می‌کند از اولویت‌های بخش راه در شهرستان ایلام است.

وی افزود: استاندار و معاونت عمرانی استاندار سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک داریی‌های شهرستان به این پروژه اختصاص دادند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه نقش مهمی در مدیریت ترافیک اربعین و تسهیل در تردد زوار ایفا خواهد کرد.

نادری اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه امید می‌رود با همکاری مردم و مالکان برای تملک زمین‌های مسیر احداث پروژه و اهتمام مسئولان راه و شهرسازی در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری باشیم.

کد خبر 748472

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است