Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:54:42 GMT

طرح جهاد دانشگاهی، طرح برتر خراسان جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۴۳۰۸

طرح جهاد دانشگاهی، طرح برتر خراسان جنوبی شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با عنوان بررسی کارآیی ترکیب توام دو امولسیون اُمیک و شیلد در مقایسه با روش‌های متداول در بهبود عملکرد زعفران به عنوان طرح برگزیده در کمیته پژوهش استان معرفی شد.

جلال الدین صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح برگزیده جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با عنوان بررسی کارآیی ترکیب توام دو امولسیون اُمیک و شیلد در مقایسه با روش‌های متداول در بهبود عملکرد زعفران از مجموع 15  طرح پژوهشی ارسال شده به دبیرخانه کمیته پژوهش استان، پس از بررسی اعضای کمیته و در نظر گرفتن پنج شاخص محصول محوری، اثر ملی و منطقه‌ای، حل مشکلات و نیازهای منطقه، اشتغال و دانش فنی  به عنوان طرح برتر معرفی و تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این طرح پژوهشی که توسط جهاد دانشگاهی استان و با مشارکت شرکت دانش بنیان بنیادین فرآور سبز گستران انجام گرفت، کارآیی نوعی امولسیون آلی-معدنی تولید متخصصین بومی استان با نام تجاری اُمیک به همراه مکمل شیلد در بهبود عملکرد کمی و کیفی زعفران و میزان آلایندگی زیست محیطی آن طی دو سال مورد بررسی قرار گرفت.

صادقی یادآور شد: نتایج این طرح نشان‌دهنده مزیت نسبی این کود نسبت به نمونه‌های خارجی آن بود که با توجه به عدم ایجاد آلایندگی در محصول زعفران، در صورت حمایت مناسب و مستمر از تولید آن توسط نهادهای ذی ربط و رفع مناسب موانع تولید، امکان تولید صنعتی و انبوه این محصول تحت نظارت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: طرح «پایش و ارتقای سلامت» یک طرح سلامت‌محور است که در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح پایش و ارتقای سلامت اعضای جهاد دانشگاهی باتوجه‌به اهمیت آن در نظام فکری سازمان جهاد دانشگاهی آغاز شده است؛ این طرح در ادامه همان تکریم و توجه این سازمان به نیروی انسانی است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی بیان کرد: ما امیدواریم تمام واحدها و سازمان‌های وابسته در جهاد دانشگاهی همکاری مناسبی با این طرح داشته باشند، در این مرحله مطالعات علم، دریافت داده‌ها به‌صورت پژوهشی و تحقیقاتی توسط اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی طراحی‌شده و امیدواریم این طرح با تلاش‌های صورت‌گرفته به‌صورت موفقیت‌آمیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح یک طرح پزشکی صرف نباشد و تمام ابعاد سلامت را مورد ارزیابی قرار دهد، تصریح کرد: این طرح سلامت‌محور است و در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری