Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی سنین ۱۵ تا ۶۴ سال معادل ۷۲۵ هزار نفر فعال هستند اما باید جمعیت جایگزین برای آن پیش بینی کرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر ولی الله حیاتی در شورای راهبردی جمعیت استان، موضوع جمعیت را دارای اهمیت ویژه ای دانست و افزود: در سیاست های کلی جمعیت که ابلاغیه مقام معظم رهبری است باید تلاش شود تا در مقاطع مختلف جمعیتی با میانگین پویایی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در بحث نرخ رشد موالید رتبه هشتم کشوری، نرخ وفات رتبه هفتم کشوری، ازدواج رتبه نخست کشوری و طلاق در رتبه دهم کشوری قرار داریم.

حیاتی بر انجام کار پژوهشی جهت رفع چالش های اجتماعی حوزه جمعیت تاکید کرد و افزود: باید راهکارهای بومی محلی برای ارتقا جمعیت ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری، و شیردهی ، رفع موانع ازدواج و تسریع در شکل گیری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی باید از اهم دستور کارهای این شورا باشد.

حیاتی تصریح کرد: سرشماری ها باید دقیق انجام شود و نباید تحت هیچ شرایطی منطقه ای از سرشماری جا بماند زیرا علاوه بر اینکه نتایج سرشماری در تمامی ابعاد اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی تاثیر گذار است با سرشماری غلط بسیاری از امتیازهای استان ازبین میرود.

وی در پایان تعداد واجدان شرایط رای در انتخابات امسال را ۶۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واجد شرایط رای دادن انتخابات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد