Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در حاشیه برگزاری افتتاحیه همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» که به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش از سلسله همایش‌هایی است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت و گوهای اندیشمندان ایران و عرب برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این همایش، چهارمین همایشی است که در زمینه تمدن از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود و پیش از این همایش‌هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان در مقیاس بزرگ‌تری برگزار شده است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط امروزی که گروه‌های تکفیری به جان اسلام افتاده اند، تلاش شده است تا با برگزاری این همایش‌ها و با ایجاد گفت و گوهایی که میان اندیشمندان ایرانی و جهان عرب صورت می‌گیرد، به روند مبارزه با تکفیر در جهان اسلام و ارتقا وضعیت امنیتی در این کشورها کمکی صورت گیرد.

وی در زمینه تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بین المللی «گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز ایران و جهان عرب» افزود: از میان ۱۰۰ چکیده مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، ۵۶ مقاله تأیید شد که در این همایش در چهار پنل مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی اظهار کرد: در همایش بین المللی «گفت و گوهای در چشم انداز ایران و جهان عرب» به غیر از مهمانان ایرانی، صاحبنظرانی از کشورهای عربی به ویژه الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

وی با بیان این که ایران هراسی‌ها موجب شده است تا در جذب اندیشمندان عرب و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مشکلاتی داشته باشیم، گفت: بسیاری از اندیشمندان با وجود فضای تبلیغاتی که ایجاد شده است، یا از حضور در ایران هراس دارند یا این که آنها را تهدید می‌کنند، بنابراین انصرافی‌ها در برگزاری همایش بسیار است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هنگام ظهور اسلام فقط تمدن ایران و رم وجود داشته است، بنابراین گفته می‌شود کشورهایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، هم پس از اسلام به نظر فرهنگ اسلامی، فرهنگ‌های مشابهی دارند و هم پیش از اسلام از نظر تاریخی، پیوندهای تاریخی گسترده‌ای میان آنها وجود دارد.

کد خبر 4805959

منبع: مهر

کلیدواژه: گفتگوی تمدن ها پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نشست علمی هفته پژوهش کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جامعه شناسی فلسفه دفتر تبلیغات اسلامی گام دوم انقلاب حوزه علمیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت های قرآنی آیت الله جوادی آملی علوم انسانی وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی پس از دو روز به کار خود پایان داد.
در ابتدای این مراسم علیرضا ظفردیزجی دبیر اجرایی همایش گزارشی از برگزاری همایش و نمایشگاه ارائه نمود. به گفته وی برای اولین بار در برگزاری همایش؛ جلسات ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه همزمان به صورت حضوری و وبینار برگزار شد و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.
دکتر جاویدانه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز همایش و نمایشگاه ژئوماتیک ۱۴۰۲ نیز از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر نمود.
این همایش که از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شد با برگزاری ۸ کارگاه آموزشی، دو میزگرد تخصصی، ۳۵ مقاله بعنوان سخنرانی و ۳۵ مقاله به صورت پوستری در ۶ محور تخصصی با موضوعات روز حوزه نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
از این بین ۶ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب و از آنها با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر بعمل آمد.
همچنین در بخش دیگر این مراسم از مهندس علی اکبر امیری از مدیران و نقشه برداران اسبق سازمان نقشه برداری کشور نیز تجلیل بعمل آمد.
مقالات برتر اعلام شده از سوی دبیرخانه علمی همایش پس از بررسی و داوری اعضای کمیته علمی به این شرح است:) ارزیابی میزان موفقیت پیاده‌سازی زیرساخت داده‌های مکانی استانی (PSDI) با رویکرد ترکیبی دیمتل و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (DANP) (مطالعه موردی: استان ایلام)
پرویز بهرامی، احمد مرادبیگی و زهره‌السادات حائری
۲) پایش تغییرات مناطق شهری بر اساس پالایش نمونه‌های آموزشی خودکار حاصل از تصاویر نور شب
فاطمه احمدی، عباس کیانی و یاسر ابراهیمیان قاجاری
۳) ادغام سری زمانی تصاویر سنتینل-۱ و لندست-۸ با استفاده از شبکه خودرمزنگار برای طبقه‌بندی محصولات کشاورزی
مهدیه فتحی، رضا شاه‌حسینی و آرمین مقیمی
۴) بحران کاهش تراز دریای خزر (کاسپین) در گذر از کمینه قرن اخیر
علی سلطانپور، رهی فروغی آل داوود و ابوذر نعمتی
۵) مدل‌سازی گسله مسبب زمین لرزه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بندر گناوه با بزرگای ۸/۵ با استفاده از مشاهدات اینسار
مهین جعفری، زهرا موسوی، مهتاب افلاکی، خلیل متقی و آندرا والپرزدورف
۶) مدلسازی شدت زوال درختان بلوط ناحیه رویشی زاگرس به کمک فتوگرامتری پهپاد
مرضیه قاسمی مبارکی و هومن لطیفی
همچنین از بین ۲۷ غرفه شرکت کننده در نمایشگاه غرفه شرکت تجهیزات نقشه برداری "مایاصنعت آریا" بعنوان غرفه برتر معرفی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.
گفتنی است نمایشگاه ژئوماتیک تا ۱۴ اردیبهشت همچنان میزبان علاقمندان است 

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان