Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت السلام علیرضا پناهیان که روز سه شنبه در همایش بزرگ خانواده و مدرسه در همدان سخن می گفت، به تاثیر کلام و گفتار مادران در خانواده تاکید کرد و افزود: بدزبانی زنان به ویژه منفی گویی آنها آثار مخربی بر تربیت فرزندان و همچنین همسران آنها دارد.

وی هر گونه گفتار و کلام منفی والدین به ویژه مادران در حضور کودکان را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: مادران از درد و رنج های خود برای فرزندانشان سخن نگویند و یاس و ناامیدی را به کودکان خود منتقل نکنند، زیرا این نکات منفی همچون لکه های سیاه در ذهن کودک تا جوانی باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهیان با اشاره به اینکه آینده ایران در دست همین کودکان است گفت: بی تردید آینده خوب و آباد در گرو فرزندان قوی و با استعداد است و این مهم نیازمند ذخیره سازی انرژی در دوران طفولیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه پوشش مناسب و خوش کلامی را لازمه زنان ایرانی دانست و گفت: مقوله حجاب در برابر اهمیت مسئله کلام و گفتار نیکو، موضوعی دست چندم محسوب می شود.

وی از مادران خواست: منبع قدرت و انرژی برای کودکانشان باشند به ویژه پسران که در آینده بار اقتصاد خانواده بر دوش آنهاست و باید مقاوم و محکم پرورش یابند.

حجت السلام پناهیان ریشه بسیاری از طلاق ها در بین زوج های جوان را ضعف شخصیتی نشات گرفته از کودکی دانست و گفت: حتی اگر اینگونه زوج ها کارشان به طلاق منجر نشود همواره با کدورت زندگی کرده و از باهم بودن لذت نمی برند.

مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به پرداختن دین اسلام به صورت تخصصی به موضوع تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: اگر در خانه و مدرسه مبانی دینی الگوی تعلیم و تربیت باشد، آینده سازانی مفید و باارزش پروش داده ایم.

حجت السلام پناهیان علاوه بر تبیین نقش اثرگذار خانه و مدرسه در پرورش نسل قوی و امیدوار، گفت: دوران مظلومیت ایران تمام شده اما هنوز در سرودها و اشعار رسانه ملی تیرگی و ناامیدی القا می شود که باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، همایش بزرگ خانواده و مدرسه، به همت موسسه فرهنگی و هنری شهید محراب آیت الله مدنی در همدان برگزار شد و جمعی زیادی از پدر و مادرها و معلمان مدارس مخاطب این برنامه بودند.

برچسب‌ها همدان آموزش و پرورش سیاست های کلان خانواده علیرضا پناهیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان آموزش و پرورش سیاست های کلان خانواده علیرضا پناهیان همدان آموزش و پرورش سیاست های کلان خانواده علیرضا پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • پول هست زمین نیست!
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟