Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله رضا رمضانی در نشست رسانه‌ای که امروز 3دی ماه به مناسبت «چهاردهمین سالگرد فاجعه زاریا و حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی»، در محل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) معرفی اسلام ناب، آن هم به شیوه عقلانی، معنویت، عدالت و مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نکته‌ای که مورد توجه است اینکه برخی در صدد هستند اسلام را از یک وجه معرفی کنند در صورتی که اسلام ریشه رحمانی و پیامبری مهربان و اخلاق مدار دارد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه رحمانیت اسلام بدین معنا نیست که در برابر زور، تزویر و استکبار موضعی نداشته باشد، گفت: موضع گیری در برابر جریان استکبار در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته و مهم است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) افزود: هدف مهمی که مورد توجه قرار گرفت در حقیقت وحدت جهان اسلام است با نگاه تقریبی و این امر برای ما بسیار مهم است. مدرسه و مکتب اهل بیت(ع) باید در دنیا به بهترین شکل با ادبیات جهانی و بین المللی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) قومی و قومیتی نیست، اظهار کرد: شناخت عرصه های مختلف بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار توجه به گرایش های ملیتی و قومی، هدایت و برنامه ریزی در ایجاد وحدت بسیار مهم است و در واقع تحقق این آرمان و اهداف حائز اهمیت است.

آیت الله رمضانی ادامه داد: اینکه در خصوص کشورهای مختلف چه سیاست هایی داریم، باید در جای خود مفصل بحث شود، اما نسبت به کشورهای آفریقایی به خصوص نیجریه باید توجه ویژه ای داشت و اسلام را به صورت دقیق برای آنها معرفی کرد؛ بنای ما دعوت به اسلام نیست، غرض آن است که اسلام به صورت جامع و دقیق معرفی شود و هر کسی براساس تشخیص و گزینش خود آن را اختیار کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه در معرفی اسلام با انواع قرائت هایی مواجه هستیم که به دو قرائت عمده که باید بیشتر به آنها توجه داشته باشیم، قرائت لیبرال و دیگری قرائت افراطی از اسلام است؛ قرائت لبیرال آن است که بشر از شریعت و احکام شرعی فاصله بگیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) ادامه داد: ما امروزه می‌بینیم که در دنیای اسلام اتفاقاتی رخ می‌دهد که ناگوار است، رعب و وحشت در همه جای دنیا محکوم است؛ چه نسبت به مسلمانان و چه غیرمسلمانان موضع ما نسبت به نگاه‌های خشونت‌آمیز، موضع مخالف است؛ به دلیل وجود نگاه‌های افراطی، مسلمانان بیشترین قربانی را دارند و همواره قربانی سیاست‌های استکباری بودند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: شیخ زکزاکی هم جزو مسلمانانی است که علاقه‌مندان بسیاری دارد و شخصیتی است که به دنبال وحدت جهان اسلام است؛ ایشان به دنبال تقریب مذاهب اسلامی و به شدت مخالف اختلاف فِرَق اسلام است.

وی افزود: شیخ زکزاکی نگاه دیالوگی نسبت به مذاهب دارد و معتقد به دیالوگ برای تعامل است و نگاه تقابلی ندارد. او یک شخصیت صلح‌طلب است و همه کارهایی که انجام داده، همواره بر مبنای قانون بوده است؛ اما متأسفانه امروز وضعیت سلامت و بهداشت شیخ زکزاکی خوب نیست و پزشکان اوضاع ایشان را وخیم گزارش داده‌اند و نیازمند به مداوای اورژانسی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام)در پایان خاطر نشان کرد: در چنین شرایط و وخامت حال شیخ زکزاکی نباید نگاه امنیتی داشته باشیم چون بحث سلامت یک انسان در میان است، ما باید زمینه معالجه‌های جهانی این رهبر مصلح را فراهم کنیم؛ ما نه به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه به عنوان یک انسان که پایبند به اصول انسانی است، موضع خودمان را مطرح می‌کنیم؛ کشورهای اسلامی باید از طریق برنامه و کنفرانس‌هایی مثل کنفرانس کشورهای اسلامی، حمایت‌های خود را اعلام کنند و مطالبه‌گر سلامت شیخ‌ زکزاکی باشند؛ البته در این میان باید مراقب نفوذی‌هایی که در این بین هستند هم باشیم، امروز نه فقط کشورهای اسلامی بلکه سازمان‌های دولتی هم باید برای حفظ سلامت شیخ زکزاکی ورود کنند و بستر را برای معالجه ایشان فراهم کنند.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد