Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:17:16 GMT

افزایش ۲۱ درصدی بارندگی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۹۲۸۰

افزایش ۲۱ درصدی بارندگی در استان زنجان

«رسول همتی» گفت: استان زنجان با افزایش متوسط ۲۱ درصد نسبت به دوره آماری، مقام ۱۶ کشور را در افزایش بارش تاکنون دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تحلیل وضعیت بارش سال زراعی فصل پاییز(از اول مهر تا ۳۰ آذر امسال) اظهار کرد: متوسط بارش کشور نسبت به دوره آماری ۳۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رسول همتی» ادامه داد: بیشترین افزایش در استان هرمزگان با ۳۱۵ درصد افزایش و کمترین بارش در آذربایجان شرقی با 35 درصد کاهش بوده است.

 

به گفته مدیرکل هواشناسی استان زنجان، این استان با افزایش متوسط ۲۱ درصد نسبت به دوره آماری، مقام ۱۶ کشور را در افزایش بارش تاکنون دارد.

 

وی ادامه داد: مقایسه بارش امسال با دوره مشابه سال قبل نشان می دهد ۱۱ استان افزایش بارش و ۱۹ استان کاهش بارش داشته اند؛ در این بین بارش پاییز امسال استان زنجان نسبت به مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

 

همتی خاطرنشان کرد: در استان زنجان، شهرستان های خدابنده و زنجان با ۴۲ و ۵ درصد بترتیب بیشترین و کمترین بارش را نسبت به دوره آماری تاکنون دارند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا استان بوشهر نماز جمعه خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد انتخابات سازمان هواشناسی زنجان پیش بینی هوا بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر