Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه تحفه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر در جنوب کرمان گفت: با راه‌اندازی سامانه تحفه از کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حمایت می‌شود.

او با بیان اینکه این سامانه در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی شده است افزود: اجرایی شدن برنامه تولید، اشتغال فرهنگ و هنر و اعطای تسهیلات حمایتی به طرح‌های اشتغال‌زایی و برنامه‌ریزی اشتغال شهری از منابع بانک‌های عامل منتخب از جمله اهداف طراحی و اجرای این سامانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با عنوان اینکه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای شامل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌شود گفت: متقاضیان می‌توانند تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را برای ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی در قالب سه رشته کسب و کار منتخب از جمله رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال، فرهنگی و هنری در این سامانه به ثبت برسانند.

اوبا بیان اینکه سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر در آذرماه ۹۸ با حضور معاون وزیر در سمینار استانی رونمایی شد، بیان کرد: با رونمایی از این سامانه باب جدیدی از کسب و کار‌های فرهنگی به منظور پویایی بیشتر هنرمندان در کشور گشوده می‌شود.

اسحاقی با تاکید براینکه حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در بستر سامانه تسهیلات حمایتی با عنوان تحفه می‌تواند فرصت‌های مناسبی را در اختیارهنرمندان و صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری قرار دهد، تصریح کرد: کسب و کار‌های حوزه فرهنگ و هنر که نیاز به کمک‌های مالی دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و امکانات ویژه‌ای در اختیار بگیرند.

او با بیان اینکه در حال حاضر بانک آینده به عنوان بانک عامل حضور دارد، گفت: به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی با سایر بانک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام هنرمندان در این سامانه وجود ندارد، بیان کرد: هر هنرمندی که درخواست تسهیلات دارد حتما باید مجوز‌های لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

او بیان داشت: در این سامانه که با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کار و حمایت‌های بانک آینده شکل گرفته، صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن دریافت تسهیلات حمایتی و بانکی، به فعالیت‌های تخصصی خود رونق داده و آن‌ها را در همین سامانه نیز به فروش بگذارند.

فعالان عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس اینترنتی https://tohfeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی سامانه هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود