Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» مدعی انهدام یک خودروی زرهی ترکیه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که نیروی هوایی این مرکز پایگاه‌های نیروهای دولت وفاق ملی در جاده فرودگاه طرابلس را هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه سعودی «العربیه» به نقل از این مرکز مدعی شد که نیروی هوایی وابسته به حفتر یک خودروی زرهی ترکیه را منهدم کرده است.

روز دوشنبه (دیروز) نیز درگیری با سلاح سنگین بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس رخ داد.

به گفته منابع لیبیایی، نیروهای حفتر همچنین در اطراف شهر «سرت» تجمع کرده‌اند.

گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر دو روز پیش اعلام کرد که به نیروهای دولت وفاق ملی در «مصراته» سه روز مهلت داده تا این شهر را ترک کنند.

از سوی دیگر شبکه «الجزیره» گزارش کرد که در حمله هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر به جنوب طرابلس، چهار نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر از حدود نُه ماه پیش حملات به طرابلس که هم اکنون در اختیار دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است، آغاز کرده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱، شاهد دودستگی و به وجود آمدن دو دولت در این کشور است؛ یکی دولت شرق لیبی در طُبرق که خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است و دیگر دولت وفاق ملی در غرب (طرابلس) که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد

پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، دانا گاز، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی گاز طبیعی در خاورمیانه، پس از حمله پهپادی که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت در یک مجتمع گازی در اقلیم کردستان عراق را به حالت تعلیق درآورد.

این شرکت اماراتی روز دوشنبه در گزارشی به بورس اوراق بهادار ابوظبی اعلام کرد که این حادثه یک "حمله تروریستی" بوده است و در اثر برخورد پهپاد به مخزن ذخیره میعانات گازی در میدان گازی خورمور، چهار کارگر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

دانا گاز گفت: اگرچه صدمات بسیار جزئی به تأسیسات وارد شد، اما برای حفظ ایمنی همه کارکنان و تأسیسات، ما به طور موقت تولید را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و تغییرات رویه‌ای خاصی را اعمال کرده‌ایم.

پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هر چهار فردی که در این حادثه کشته شدند، همگی شهروندان یمن بودند.

دانا گاز همچنین تأکید کرد که "به طور کامل با دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در بالاترین سطح در حمایت از تعهدات عمومی خود مبنی بر محاکمه عاملان آن" همکاری می‌کند.

خور مور، یکی از میدان های عملیاتی مهم در منطقه سلیمانیه کردستان، در ماه های گذشته هدف حملات مشابهی قرار گرفته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی اخیر را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه