Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز سه‌شنبه در نشست بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان طرقبه شاندیز افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش گردشگری بویژه در بخش غذاست و باید برنامه‌ریزی در خصوص جذب سرمایه‌گذار پیرامون توسعه شاخص‌های گردشگری در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه گردشگری غذا در این شهرستان انجام شده و این شهرستان ظرفیت ورود به حوزه‌های گردشگری سلامت، اکوتوریسم (طبیعت گردی) و سایر بخش‌های گردشگری را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تامین منابع مالی مهمترین مساله‌ای است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با آن مواجه هستند، با این حال تامین سرمایه و اخذ تسهیلات در حوزه گردشگری راحت تر انجام می‌گیرد، زیرا فرآیندها مشخص شده است.

وی افزود: دولت در برخی پروژه‌های زیرساختی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند اما این تامین مالی بستگی به نوع پروژه‌ها دارد، اگر رویکرد دولتمردان بر کاهش بوروکراسی و موانع پیش روی سرمایه گذاران متمرکز باشد، انگیزه فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری بیشتر شده و پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

رسولیان با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح تاکنون یکهزار و ۱۲۵ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با مبلغ یکهزار و ۲۸۰ هزار میلیارد ریال به امضا رسیده که تحقق آنها رشد اقتصادی و افزایش اشتغال را برای استان در پی دارد.

وی گفت: تاکنون ۲۴ نشست برای بررسی پروژه‌های مربوط به تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی برگزار شده که نتیجه نشست‌های مربوط به شهرستان طرقبه شاندیز، تعیین تکلیف برخی پروژه‌ها و ارجاع برخی دیگر از آنها برای حل مشکل به سازمان‌های مستقر در تهران بوده است.

وی افزود: مشکل برخی پروژه‌ها به بوروکراسی اداری بازمی‌گردد که این مهم مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا در هیچ موردی بوروکراسی اداری مانع از ادامه اجرای پروژه نشود.

فرماندار طرقبه شاندیز  نیز در این نشست گفت: پارسال از یک محور ورودی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به طرقبه وارد شد که با احتساب دستکم ۲ سرنشین برای هر خودرو، ۶۰ میلیون نفر به انگیزه بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری به این شهرستان سفر کردند.

سید حسن حسینی افزود: محورهای دیگر شهرستان طرقبه شاندیز هم دارای رفت و آمد زیاد هستند اما دستگاه خودروشمار ندارند.

وی ادامه داد: گردش مالی شهرستان طرقبه شاندیز در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۱۷ هزار میلیارد ریال، در بخش گردشگری نیز یکهزار میلیارد ریال و در بخش کشاورزی سه هزار میلیارد ریال است.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: ۳۱ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنایع غذایی این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرای شهرستان طرقبه شاندیز ۲۵ مورد است.

حسینی طولانی بودن مدت زمان صدور مجوزهای مربوط به کسب و کار را از جمله مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری در این شهرستان دانست و افزود: از این پروژه‌ها می‌توان به زرمهر مارلیک، منطقه نمونه گردشگری چالیدره، دره ارغوان، پروژه ملی سرخاندیز، باغ وحش بزرگ طرقبه، مجموعه توریستی - تفریحی تخت جمشید، شرکت تعاونی گیاهان دارویی چاه حوض، تعاونی کشاورزی نلک و تله کابین زشک اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها رفع شود، تاثیر شگرفی در حوزه گردشگری خراسان رضوی خواهد داشت.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: بخشی از این شهرستان در حریم مشهد قرار دارد که به یک چالش مهم برای شهرستان تبدیل شده و نیازمند بررسی در سطح کلان کشور است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری طرقبه شاندیز در نزدیک مشهد علاوه بر ۲۰ روستای ییلاقی، دو شهر گردشگر پذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با ۲۲ هزار و ۱۸ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.

برچسب‌ها طرقبه استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی شاندیز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرقبه استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی شاندیز طرقبه استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است