Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت و بازرسی محل اختفای آن‌ها، پرده از ماجرای اوراق کردن تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه سرقتی و موتورسیکلت برداشته شد.

عقیل رحمانی/

با دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت و بازرسی محل اختفای آن‌ها، پرده از ماجرای اوراق کردن تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه سرقتی و موتورسیکلت برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شک شبانه پلیس به یک تردد

 سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد در تشریح عملیات پلیسی منجر به دستگیری باند حرفه‌ای سرقت و اوراق لوازم سرقتی به قدس گفت: در راستای پیشگیری از سرقت‌های متعددی که در برخی مناطق شهر رخ می‌دهد و شکایت برخی شکات در این زمینه، طرح‌های دقیق و ویژه‌ای برای دستگیری عاملان جرم در دستور کار همکاران ما در کلانتری‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این مسیر برخورد با سارقان با قاطعیت از تیم‌های عمل‌کننده خواسته شده است.

در این راستا در دو ماه گذشته سارقان زیادی دستگیر و باندهای حرفه‌ای و پیچیده متعددی هم متلاشی شده است.

رئیس پلیس مشهد افزود: برای نمونه دوشنبه شب گذشته مأموران تجسس کلانتری سناباد به صورت نامحسوس و با خودرو پوششی در حوزه استحفاظی خود در حال انجام وظیفه بودند که به پرسه‌زنی‌های یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین مشکوک شدند. در ادامه آن‌ها ماجرا را به سرگرد بیگی، رئیس کلانتری اطلاع داده و وی دستور بررسی دقیق ماجرا را صادر کرد.

از همین رو پلیس چندین دقیقه با همان شیوه افراد مشکوک را تحت کنترل و به تعقیب آن‌ها پرداخت تا اینکه موتورسیکلت در یکی از خیابان‌ها و در کنار یک دستگاه سوای پراید سفیدرنگ متوقف و یکی از دو نفر از موتور پیاده و به سمت در راننده می‌رود.

وی بیان کرد: همان‌طور که پلیس ماجرا را رصد می‌کرد، فرد سارق دست به کار شده و با سیم مفتولی و دیگر ادوات مورد استفاده در سرقت، سرگرم بازکردن در وسیله‌نقلیه شد.

حمله دزد به پلیس با سلاح سرد!

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح ماجرای حمله به مأمور پلیس هم عنوان کرد: مأموران تجسس کلانتری به محض مشاهده ماجرا برای دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند، اما یکی از سارقان با سلاح سردی که همراه داشت به سمت یکی از مأموران حمله‌ور شد که با واکنش سریع پلیس زمینگیر و دستگیر شد، اما نفر دوم از این فرصت استفاده و از محل متواری شد.

فرد متهم پس از آنکه به مقر پلیس منتقل و تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت هویت دیگر همدستش را لو داد و از سوی دیگر پرده از سرقت‌های سریالی آن‌ها نیز برداشته شد و محل اختفای مالخر پرونده هم  مشخص شد.

کشف لاشه گوشی‌های اوراق شده

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: در نخستین اقدام مأموران همدست فراری متهم را که در حاشیه شهر مخفی شده بود، شبانه غافلگیر و دستگیر کردند.

در ادامه با هماهنگی مقام‌قضایی به سراغ مالخر اموال مسروقه رفته و وی را هم در همان نزدیکی دستگیر کردند. وقتی محل اختفای مالخر مورد تفتیش قرار گرفت انواع لوازم سرقتی شامل پنج دستگاه موتورسیکلت که قطعات آن‌ها اوراق شده و قسمتی از لوازم اوراق شده به فروش رسیده بود، به همراه قطعات اوراق شده بیش از ۲۰ گوشی سرقتی که مالخر پس از تحویل گوشی از سارقان برخی قطعاتشان را جدا و فروخته بود و یک دستگاه جوش، جعبه ابزار، اهرم و دیلم و... کشف شد.

اموال مکشوفه به مقر پلیس منتقل و شناسایی مالباختگان هم در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی سوابق اعضای باند سرقت مورد استعلام قرار گرفت مشخص شد یکی از آن‌ها دارای چهار فقره محکومیت و دیگرعضو باند هم دو بار به زندان رفته است.

با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته، شناسایی دیگر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس مشهد در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان در کشف برخی جرایم گفت: در صورتی که همشهریان در محل زندگی و کار خود رفت‌وآمدهای مشکوکی را مشاهده کردند، موضوع را به پلیس منتقل کنند. همشهریان عزیز باید دقت داشته باشند از قراردادن وسایل قیمتی و... در خودرو  که موجب جلب توجه سارقان می‌شود، خودداری کنند و از طرفی هنگام دور شدن از خودرو مطمئن شوند که تمامی شیشه‌های وسیله نقلیه بالا باشد و حتی در خودرو هم بسته باشد، چرا که در موارد متعددی مشغله‌کاری و درگیری روزانه همشهریان موجب این موضوعات شده و افراد مجرم از همین ماجرا سوءاستفاده کرده بودند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پلیس مجرم سابقه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ سردار جلیل موقوفه ئی گفت: با توجه به سرقت‌های سریالی سیم و کابل برق و بروز خسارت به شبکه جریان برق شهری و خانگی موضوع  در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و ۱۲ بسیج شهرستان شاهرود قرار گرفت.
وی افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند مشاهده کردند فردی در حال قطع کردن کابل برق است که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.
موقوفه ئی تصریح کرد: متهم که دارای اعتیاد و سابقه کیفری است در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۳ فقره سرقت کابل‌های برق هوایی در شهرستان شاهرود اعتراف کرد.
 فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین از دستگیری اعضای باند سارقان غیر بومی و حرفه‌ای سیم و کابل برق  یک عملیات ضربتی دیگر پلیس در شاهرود خبر داد.
سردار جلیل موقوفه ئی افزود : مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ آزادی شهرستان شاهرود طی ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو تیبا با پلاک غیر بومی که در حال تردد بود مشکوک شدند.
راننده وسیله نقلیه پس از اینکه متوجه حضور پلیس شد  قصد فرار از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودرو متوقف شد.
سردار موقوفه نی از دستگیری راننده به همراه ۲ نفر سرنشین آن خبر داد و افزود: متهمان غیر بومی معتاد و دارای سابقه کیفری در تحقیقات فنی و پلیسی به ۱۰۶ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق هوایی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان سمنان به کشف مقادیری سیم و کابل برق در مخفیگاه سارقان اشاره کرد و اظهار داشت: در بازرسی از خودرو آنان تعدادی ابزار آلات برش سیم و کابل کشف شد.
وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قانونی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، به سرعت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن