Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از اصناف و بازاریان استان سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به بیان گلایه‌مندی های خود از دستگاه های اجرایی مربوطه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با توجه به برخی معضلات در بازار و ایجاد نارضایتی از دستگاه های اجرایی، برخی از اصناف و بازاریان استان سیستان و بلوچستان ضمن دیدار با آیت‌الله محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان به بیان گلایه‌مندی های خود از دستگاه های اجرایی مربوطه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریان سیستان و بلوچستان پای رهبر و انقلاب خواهند ماند

در ابتدای این جلسه که در محل مسجد جامع زاهدان برگزار شده بود، سید علی میر حسینی، رئیس خانه اصناف مرکز سیستان و بلوچستان گفت: امروزه بنگاه های اقتصادی کشور در خط مقدم جنگ اقتصادی کشور با دشمن هستند اما با این وجود بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اقتصادی به پای فعالان این بخش تمام می شود.

وی ادامه داد: بازاریان و اصناف سیستان و بلوچستان همیشه پای رهبر، نظام و انقلاب بوده و خواهند ماند، مردم این خطه از کشور مردمی نجیب و خدا جو هستند و اگر مطالباتی را دارند سعی کرده اند که به نحوی آنان را مطرح کنند تا نگرانی برای مسئولان به وجود نیاید، بارها دشمن تلاش کرد تا به واسطه فعالان اقتصادی استان به اهداف شوم خود دست پیدا کند اما نتوانست.

وی با اشاره به وجود 14 هزار صنف مختلف در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بیشتر بنگاه های اقتصادی استان خدماتی هستند و کمتر واحد تولیدی در استان دیده می شود.

میرحسینی بیان کرد: در حوزه تولید باید بیشتر از سایر نقاط کشور  در استان هزینه شود و این در حالی است که به دلیل تکمیل نبودن زیرساختهای لازم و عدم همکاری مناسب، شاهد سرمایه گذاری سرمایه داران در سایر استان های کشور می باشیم.

کسبه استان رو به ضعیف تر شدن می روند

وی گفت: متاسفانه روز به روز کسبه حاضر در استان رو به ضعیف تر شدن می روند، با اینکه شرایط همسانی با سایر نقاط کشور نداریم، برابر سایر استان ها مالیات و عوارض و غیره را پرداخت می کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آن چیزی که باعث دل نگرانی مسئولان می شود، ناامنی سیستان و بلوچستان است که یک بخش اصلی آن ناشی از بیکاری موجود در استان است و می توان با سرمایه گذاری و فعال سازی و راه اندازی بنگاه های اقتصادی تولیدی آن را برطرف کرد.

وی در ادامه  به تشریح مشکلات بخش بنگاه های اقتصادی و اصناف استان پرداخت و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به این موضوعات شد.

در مجموعه شهرداری زاهدان، دولت در دولت وجود دارد

کریمیان، مدیر اتحادیه لوله کشان گاز زاهدان نیز در این مراسم گفت: مسئولان شهرداری زاهدان طلبکارانه با ما بنگاه های اقتصادی و اصناف برخورد می کنند.

وی افزود: در مجموعه شهرداری زاهدان، دولت در دولت وجود دارد؛ اخیرا صبح زود اقدام به پلمب اصناف می کنند، یک روز صبح که برای باز کردن مغازه رفته بودم، درب مغازه بنده را پلمب کرده بودند، با مراجعه به شهردار و شهرداری که جویای علت این اقدام شدم، حدود 20 روز است که پرونده ام را نمی توانند پیدا کنند تا علت را به بنده بگویند.

نگاه امروز به بازاریان ارباب رعیتی است/ اصناف از نعمت گاز بی بهره اند

مدیر اتحادیه لوله کشان گاز زاهدان تاکید کرد: باید مشکلات و سنگ اندازی هایی که شهرداری برای بازاریان و کسبه ایجاد می کنند بررسی شود، متاسفانه نگاه امروز به بازاریان ارباب رعیتی است.
وی ادامه داد: با ورود گاز شهری، آب شیرین و غیره همه از گوشه های شهر شروع به انشعاب کشی شده و بازار که در وسط شهر قرار گرفته از این نعمت ها بی بهره اند.

این مسئول تصریح کرد: ما بیشتر از سایر نقاط مالیات پرداخت می کنیم اما همکاری لازم با اصناف صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: نگاه به اصناف و بنگاه های اقتصادی نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اصناف، بروکراسی اداری سخت در حوزه سهمیه نفت اصناف را از مشکلات این بخش در زمستانها عنوان کرد و گفت: مسئولان موظف هستند تا نیاز بازاریان، اصناف و بنگاه های اقتصادی را برآورده سازند، چرا بروکراسی چند روزه را جلوی پای بازاریان می اندازند، باید ثابت شود آنها به بازاریان اعتماد دارند.

در نفتی ترین منطقه ایران قرار داریم

خسرو خلیلی، معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این مراسم گفت: ما در نفتی ترین منطقه ایران حاضر هستیم و شاید 80 درصد از مصرف انرژیهای استان از فرآورده های نفتی تامین می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک پنجم خانواده های نفت سفید سوز کشور در سیستان و بلوچستان هستند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی بازاریان و اصناف، تصریح کرد: براساس قانون هرکسی که سهمیه نفت می خواهد براساس دستور العمل ابلاغی باید از طریق سامانه مربوطه و روند اداری ابلاغی اقدام کند و دست این شرکت نیست.

وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم کسی را به زحمت انداخته و در روند امور سنگ اندازی کنیم.

بار اصلی تنظیم بازار بر روی دوشت اصناف و بازاریان است

محمد رفیع سلطانزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت معدن تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 9 اتاق اصناف فعال در استان داریم که در ذیل آنها 170 اتحادیه با جامعه 40 هزار صنف به کل مردم ساکن در این خطه پهناور خدمات دهی می کنند و می توان گفت بزرگترین تشکل خدمات ده به مردم در استان هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بار اصلی تنظیم بازار بر روی دوشت اصناف و بازاریان است و در صورت کوچکترین مشکلی از آنها مشکلات اقتصادی بازخواست می شود.

اصناف جمعی خاص در کشور به حساب می آیند

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در پایان جلسه در رابطه با معضلات و مشکلات اصناف و بازاریان اظهار داشت: اصناف و بازاریان جمعی ویژه هستند که به دلیل نقش آفرینی در اقتصاد، سیاست و دفاع از کشور و حضور فعال در صحنه های مختلف به جمعی خاص تبدیل شده است.

آیت‌الله محامی افزود: با توجه به وجود همین نقش های ویژه ای که اصناف دارند وظیفه حاکمیت این است که به مشکلات آن ها رسیدگی کند؛ البته هرچقدر که نقش گروه ها ویژه تر می شود رسیدگی به آن ها نیز سخت تر می شود.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: مشکلات مشترک بین همه اصناف باید نوشته و جمعی هم باید برای پیگیری از دستگاه های مرتبط باید انتخاب و درگیر کار شوند و محورهای ویژه که قابلیت پیگیری دارند را مطرح کنند.

آیت الله محامی اظهار داشت: البته از مجموعه نمایندگی ولی فقیه نیز آنجا که نیاز شد حضور پیدا خواهند کرد و تریبون نماز جمعه به کمک خواهد آمد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد بنده این است که جمع هیئت رئیسه اصناف که مورد تایید ما هم هستند مشکلات را یک به یک پیگیری کنند و اگر نیاز بود جایی از جایگاه نماینده ولی فقیه پیگیری شود صورت بگیرد.

مسئولان مربوطه باید مشکلات کشوری را از بالا پیگیری کنند

در مورد معضل سوخت نیز که گلایه مشترک همه است با توجه به قانون ثبت نام الزامی است پیشنهاد می شود این عمل انجام شود ولی اگر سیستم به صورت کشوری ایراد دارد وظیفه مسئول مربوطه است که آن را پیگیری نماید.

شرکت نفت مراحل ثبت نام نفت را تسهیل نمایند

شرکت نفت استان نیز باید مراحل ثبت نام سهمیه سوخت بازاریان را تسهیل نماید تا بازاریان با مشکلات عدیده روبرو نشوند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بازار نماینده ولی فقیه اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت