Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید دستگاه قضایی در استان ضمن استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، در صدد به حداقل رساندن جمعیت کیفری در کردستان باشد. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مدیرکل جدید زندان‌های استان ظهر امروز در راستای پیشبرد اهداف زندانبانی اسلامی با آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهروی نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب «مراد فتحی» به‌عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان اظهار داشت: کردستانی‌ها، مردمانی خونگرم و کم‌توقع و خدمت به آنان دارای اجر و پاداش معنوی فروانی نزد خداوند متعال است.

وی با تاکید بر اینکه زندان باید محل نگهداری مخلان امنیت و آسایش جامعه باشد، افزود: گرچه شغل زندانبانی از مشاغل بسیار سخت و طاغت فرسای جامعه به شمار می‌رود اما بر اساس آیه 32 سوره مبارکه مائده قرآن « وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»، چون زمینه اصلاح، تربیت و بازگشت شرافتمندانه افراد بزهکار به جامعه را فراهم کرده دارای اجر معنوی فراوانی نزد خداوند متعال و جامعه است.

آیت‌الله حسینی‌شاهروی با بیان اینکه جمعیت کنونی زندان‌ها شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به‌دلیل تبعات بسیار مثبت آن در جامعه همواره از منویات رهبری بوده و هست و باید دستگاه قضایی در استان ضمن استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، در صدد به حداقل رساندن جمعیت کیفری در کردستان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت زندانیان را ضروری دانست و تصریح کرد: زندانیان نباید در مدت زمان حبس به حال خود رها گذاشته شوند بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف فرهنگی و مهارت‌آموزی اوقات فراقت آنها مدیریت شود.

بیش از 20 هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین استان گلستان جذب شدتوصیه حجت‌الاسلام پناهیان به والدین/هیچ‌گاه با فرزندانتان درد و دل نکنید

توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های کردستان

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این دیدار توسعه اشغال پایدار و مولد برای زندانیان را گامی مهم در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و اظهار کرد: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است و درصددیم تا با توسعه بیش از پیش برنامه‌های حرفه‌آموزی و کمک به اشتغال مولد زندانیان در حین تحمل حبس و پس از آزادی از زندان، سهم خود را در کمک به رفع معضل بیکاری در جامعه به درستی عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال، به زندانیان هویت می‌دهد، افزود: توسعه حرفه‌آموزی در زندان‌ها و کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان تأثیر به‌سزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی جامعه دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان خانواده‌های زندانیان را آسیب‌پذیرترین اقشار و قربانیان اصلی جرم در جامعه دانست و گفت: این خانواده ها به دلیل در حبس به سربردن سرپرست، با مشکلات و آسیب های فراوانی دست و پنچه نرم می نمایند.

فتحی از زیرپوشش قرارگرفتن خانواده‌های زندانیان خبر داد و گفت: خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت حمایت‌های مختلف مادی و معنوی انجمن‌های حمایت زندانیان سطح استان هستند اما حمایت اصلی از آنان زمانی صورت گرفته که شاهد حضور سایر دستگاه‌های حمایتی و ذیربط در کنار این قشر آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار از زندان با نقش‌آفرینی یک گربه (فیلم) خلاقانه‌ترین مدل فرار از زندان در سال 2023 ثبت شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند