Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند سینمایی «بزم رزم» از آن دسته از فیلم هایی است که بخش مهمی از تاریخ معاصر در حوزه موسیقی را مطرح می کند و فیلمساز بدون جانبداری سراغ موضوع می رود. موضوعی که خواه ناخواه اذهان را به قضاوت وا می دارد. قضاوتی متعلق به آن دوران. بخش مهم مستند «بزم رزم» به بیان رویکردهای موسیقایی و وضعیت این هنر ارزنده ایرانی پس از انقلاب باز می گردد در واقع فیلمساز با نگاه تاریخ نگارانه بخش مهمی از شرایط تغییر جامعه و وضعیت ایران را بعد از تغییر حکومت به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید وحید حسینی کارگردان مستند سینمایی «بزم رزم» در ساختن این فیلم مانند یک شاهد و قصه گو در نقش یک «پرسه زن» (براساس نظریه ای به همین نام از والتربنیامین، نظریه پرداز و از اعضای مکتب فرانکفورت) ظاهر شده و آگاهانه براساس یک طرح و فیلمنامه جامع و با استفاده از تصاویر آرشیوی ناب و یا کمتر دیده شده، آنچه که در نظر دارد را بر پرده نقره آورده است و فیلم مستندی شایسته از سرنوشت مردم و سرزمینی را روایت می کند که نمی دانند قرار است چه روزگاری را در روزهای پس از انقلاب آغاز کنند. در ادامه همین مردم مجبور شدند هشت سال جنگ تحمیلی را با همه سختی ها تحمل و پشت سر بگذارند.فشارهای ایدئولوژیک برای از بین بردن موسیقی در ایران از یک سو، مقابله و مبارزه شیدایی ها و چاووشی ها برای زنده نگه داشتن حداقل نامی از موسیقی ایرانی و موسیقی ردیف دستگاهی از سوی دیگر و دست آخر حماسه سرایی های ویژه آهنگرانی ها و فولکورخوانی ها برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر جهان آراها و شهدای گمنام، باعث پیدایش آشفته بازار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آن دوران شده بود و کارگردان مستند «بزم رزم» توانست روایت خط به خط از سرنوشت موسیقی ایران از زمان قبل از انقلاب و تا ۱۰ سال پس از آن را به تصویر بکشد. روایتی که در این مستند علاوه بر فیلمنامه درست با تدوین به جا و همچنین حضور چهره های تاثیرگذار آن دوران خیلی تمیز و بدون حتی یک سکانس کم و زیاد ثبت شد.درباره این مستند سینمایی نقدها و نقل ها و گفتگوهای فراوانی انجام شده است. اما با دیدن چندباره این فیلم پس از گذشت ۲ سال از اکران آن و به بهانه انتشار لوح فشرده فیلم مستند «بزم رزم»، می توان به واسطه آگاهی رسانی فیلمساز از تاریخ درس گرفت و آگاه شد که تنگ نظری ها، ندادنم کاری ها، تعصبات کور و بی پایه و اساس به خصوص مدیران که تاثیرگذار در تصمیم گیری ها هستند، بلای خانمان سوزی بر سر تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین می آوردند. برچسب ها: به بهانه ، انتشار ، مستند

منبع: خرداد

کلیدواژه: به بهانه انتشار مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد حسین عراقی‌زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داد.

به نقل از تسنیم وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون که خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله در روزهای آینده جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم تا در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته های دیگر وارد می‌شویم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900344

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد