Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@06:37:09 GMT

تبعیت از ولایت، مکمل تمسک به قرآن است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۴۲۸۰

تبعیت از ولایت، مکمل تمسک به قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تبعیت از مقام ولایت، تمسک به قرآن را تکمیل می‌کند که مصداق تمسک به عترت در کنار قرآن است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد 4 دی‌ماه در مراسم اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی و هجدهمین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های ارتش در تالار قدس حرم مطهر رضوی، گفت: عظمت کتاب‌الله آنقدر بالاست که هیچ منطقی جز صاحب قرآن یعنی ذات اقدس باری تعالی قدرت تبیین آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ذات مقدس باری تعالی، قرآن را به‌عنوان اینکه کلام و کتاب آسمانی است و از طرف خالق بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل شده، تعریف نمی‌کند، بلکه تبیین قرآن در عظمت و خاصیت و اثرگذاری قرآن است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: خداوند در آیه 9 سوره اسراء می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا؛ همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند، به اجر و ثواب بزرگ بشارت می‌دهد»، براساس این آیه، قرآن کتاب هدایت در یک جهت خاص و به یک جانب مخصوص است و آن جهت خاص و جانب ویژه که قرآن هدایت می‌کند، للتی هو اقوم است و نمی‌گوید للذی هی اقوم چرا که قرآن به جهت شخص انسان را هدایت نمی‌کند ولو این شخص بهترین بنده خدا یعنی پیامبر مکرم اسلام(ص) باشد.

علم‌الهدی اضافه کرد: قرآن انسان را به راه و جهت هدایت می‌کند؛ آن راه و جهتی که اَقوَم است. آن جریانی که جهت انسان‌سازی است. مسئله احیای قرآن در تعلیم لفظ و تفسیر یا در اجرای برنامه‌های آن برای یک نهاد مقدس که دفاع از دین و کیان اسلام و تجدید حیات اسلام یعنی انقلاب است و بزرگترین اثر قرآن هدایت به جهت مقاومت است که این جهت، جهتی اقوم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جهتی که قرآن ما را به آن هدایت می‌کند از همه جهات مقاومت‌‍بخش و مقاومت آن بیشتر است و نکته‌ای که باید این نهاد مقدس دفاعی به آن توجه داشته باشد، رسالت عظیمی است که بر دوش گرفته است.

وی بیان کرد: این پرچم تنها پرچم یک کشور، فرهنگ و ملت نیست، بلکه این پرچم قرآن، دین و اسلام است که همین قرآن درباره آن می‌گوید که بایستی این جریان در کره خاکی بالاترین جریان قرار گیرد و این پرچم سنگین بر دوش شما به‌عنوان یک نهاد مقدس دفاعی است.

امام جمعه مشهد افزود: پرچم باعظمت اسلام با توان مقاومت و بصیرت برافراشته است و قرآن نیز مقاومت ما را جهت می‌دهد. امروز روی کره خاکی در انتهای آفریقا و در آمازون اگر مسلمانی یافت شود و بخواهد یک نهاد دفاعی را در راستای سربازان بدر و هم رکاب با رسول‎الله تصور کند، شما را تصور خواهد کرد و شما هستید که برای او یک نهاد ارزشمند و فدائیان جنگ احزاب و در رکاب پیامبر(ص) هستید.

علم‌الهدی تصریح کرد: این عظمت از انقلاب و خون شهداست که به شما بخشیده شده است. برای هر مسلمانی توصیف لشکر 313 نفره رسول خدا در برابر لشکر عظیم کفر ترسیم می‌شود و همه مسلمانان شما را در آن لشکر در نظر می‌آورند و این امتیازی است که انقلاب به ارمغان آورده و اما مقام حفظ دین نیز امتیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ما نیازمند صبر و بصیرت قرآنی هستیم و اگر به سراغ قرآن برویم و مسئولیت خود در مقابل کفر و استکبار را از دیدگاه قرن مشاهده کنیم خودمان را در سیبل هدفگذاری‌ها مشاهده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ژست ارتش مقدس فدایی دین در برابر چشم استکبار چنان جلوه کرده که بیش از 30 سال است که آمریکا و نیروهای نظامی دشمن ما را محاصره کرده اما مثل سگ پارس می‌کنند و جرئت نزدیک شدند را ندارند و این به خاطر اقتدار شما در دنیاست.

امام جمعه مشهد گفت: امروز آمریکا از تنها ارتشی که در روی کره خاکی می‌ترسد ارتش ما است و این کم اقتداری نیست. غیر از ارتش ما کدام ارتش در موازنه قدرت است که آمریکا از آن هراس داشته باشد.

وی اظهار کرد: آمریکا از تجهیزات و توانمندی فیزیکی ما نمی‌ترسد بلکه از اقتدار باطنی، ایمان و معنویتی که بر شما حاکم است و از پشتیبانی 80 میلیون نفری شما واهمه دارد، این همان امتیازی است که شما دارید و آنچه که بر این امتیاز می‌افزاید بصیرت است.

علم‌الهدی افزود: دشمن وقتی چشمش از اقتدار شما پر است از عداوتش دست برنداشته و از جریان غیر نظامی وارد شده است. امروز نهاد مقدس ارتش و سپاه و نهادهای نظامی از فرماندهی مدبرانه برخوردار است و روزنه کوچکی به‌عنوان غفلت در این نهادها و عناصر راه نمی‌یابد.

وی اظهار کرد: در شرایط جنگ فاقد تسهیلات و ادوات دفاعی بودیم، اما امروز به لحاظ تجهیزات در جایگاه بالایی هستیم که به خاطر مدیریت و فرماندهی ولایی بوده است که ما را از آن عرصه به این عرصه آورده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر این مدیریت در عرصه اقتصادی هم به کار گرفته می‌شد امروز در شرایط اقتصادی سخت و این مشقات نبودیم. منشأ مشکلات ما این است که مدیریت، رهنمودها و راهبردهای ولایی در جامعه ما از سوی برخی مدیران مورد تبعیت قرار نگرفته است و باید گفت این یک تحلیل و اصل نیست، بلکه یک واقعیت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز بعد از 5 سال است که از ارائه مؤلفه‌ها و راهکارهای رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌گذرد که اگر در مدیریت کارگزاران نظام قرار می‌گرفت امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه نهاد نظامی طی این مدت 40 سال تحت ولایت و فرماندهی رهبری قرار داشته و قرآن به‌عنوان ارزشمندترین موجود جهان در جریان پیشبرد راهبردی در این نهاد قرار گرفته است، ضمن اینکه تبعیت از مقام ولایت، تمسک به قرآن را تکمیل می‌کند که مصداق تمسک به عترت در کنار قرآن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی ولی فقیه امام جمعه مشهد مسابقات قرآن ارتش هدایت انسان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز

مرتضی محمدپور مدیر آموزش وپرورش خوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته مقام معلم با  گرامیداشت یادو خاطره استاد شهید مطهری و تمامی شهدای عزیز، علی الخصوص شهدای معلم گفت: در خصوص شان و جایگاه والای معلم همین بس که اولین و بزرگ‌ترین معلم هادی و روشنگر جهان افرینش خداوند است.

وی افزود:هنر معلمی هنر خداوندگاری، هنر پیامبری، هنر ارشاد و رهنمود‌های سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی است.

محمد پور ادامه داد:به خاطر همین جایگاه والای معلمی است که حضرت آقا در دیدار معلمان با ایشان به تشکر، قدردانی و توجه افکار عمومی به جایگاه معلم تاکید فراوان داشت.

وی با اشاره به اینکه، شهید مطهری با شناخت دقیق این جایگاه و در سایه آموزه‌های اخلاقی امام خمینی (ره) به یک الگوی بینظیر معلمی در کشور تبدیل شد. گفت: شخصیت منحصربه فردی که بر روی طیف وسیعی از اقشار جامعه تاثیرگذار و ارتباط مستحکمی بین حوزه، دانشگاه و تمامی نهاد‌های فرهنگی جامعه ایجاد نمود و درکنار تبیین مسائل همواره با افکار انحرافی و تندروی‌ها و کند روی‌های جامعه مقابله می‌کردند.

محمد پور تصریح کرد: معلمان عزیز با الگو گیری از استاد شهید مطهری در کنار تمامی مطالباتی که دارند، مطالبه ودغدغه اصلی آنها تربیت صحیح و اسلامی فرزندان این کشور است.
وی افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی و یک سرمایه ملی که همه مردم در پیشبرد امور واعتلای جایگاه آن سهیم اند، چون بزرگترین فصل مشترک مردم با حاکمیت مربوط به آموزش و پرورش است که ارزشمند‌ترین خدمات را در انتقال میراث فرهنگی و نهادینه کردن ارزش‌ها و ارمان‌های انقلاب برعهده دارد.

محمدپور به بیانات رهبرانقلاب در دیدار با معلمان اشاره کرد و گفت: بنابه فرموده رهبری، آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست بلکه جایگاه ارزشمند والایی دارد.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور نیز در سخنرانی خود در روز معلم اشاره کردند که آموزش و پرورش مسئله اول کشور است و بااین نگاه است که میتوانیم به آینده نیروی انسانی تمام ساحتی برای آینده جامعه اسلامی و دستیابی به حیات طیبه بعنوان هدف غایی سند تحول بنیادین امیدوار باشیم و با این نگاه است که فرزندان غیور ایران اسلامی با تحقق وعده صادق، هیمنه رژیم صهیونیستی و منحوس را درچشم تمام بشریت شکستند و حمایت جهانیان را برای دفاع از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

مرتضی محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز زحمات ارزشمندی در راستای نهضت مدرسه سازی و افزایش سرانه آموزشی شهرستان کشیده شده که جا دارد از زحمات خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی قدردانی شود.

وی افزود: در دوسال اخیر بیش از ۲۰ مدرسه ساخته وافتتاح شده و بیش از ۴۰ مدرسه در حال احداث می‌باشد که بعد از اتمام این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی شهرستان از میانگین استانی بالاتر خواهد رفت.

رییس آموزش و پرورش در باره شاداب سازی مدارس نیز گفت: امروز بیش از ۵۰ مدرسه بهسازی و شاداب سازی شده است تا دانش آموزان فضای آموزشی بهتری در اختیار داشته باشند و از فضای شادابتری برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود استفاده نمایند.

محمدپور خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سرانه ورزشی مدارس نیز کار‌های ارزشمندی صورت گرفته به طوری که ۸ زمین چمن مصنوعی و دو سالن ورزشی به فضای ورزشی مدارس افزوده شده است، که درسایه ارتقای این زیرساخت‌ها و مهمتر از این زحمات معلمان و مربیان عزیز است که امروز شاهد نزولی شدن سیر آسیب‌های اجتماعی شهرستان در برخی شاخص‌های مد نظر هستیم.

وی در ادامه گفت: امروز بحث تربیت در عین سادگی بسیار پیچیده است و تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها به ویژه نهاد‌های فرهنگی، اولیای عزیز باید درکنار آموزش و پرورش باشندکه امروز همراهی نهاد‌ها در شهرمان به خوبی اتفاق افتاده و از تمامی نهاد‌ها و مسیولین شهرستان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و سپاهی و بسیجی که دغدغه مندانه در کنار آموزش و پرورش هستند تشکر ویژه داریم و این مسیر را ادامه خواهیم داد تا نیروی انسانی توانمند و در طراز انقلاب اسلامی و سربازان لایق امام زمان (عج) تربیت نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنها از واجبات است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند