Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر و مداح اهل بیت(ع) با انتقاد از سبک‌های مداحی جدید گفت: متاسفانه شعر محوری در مداحی جای خودش را به آهنگ محوری داده است، مداحان بیشتر به دنبال آهنگ مناسب می‌گردند و خیلی به محتوا و شعر توجهی ندارند.

به گزارش قدس آنلاین، عباس دلجو  ظهر امروز در دوازدهمین همایش مداحان و شعرای مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام،کمیته مراسم اربعین و سازمان بسیج مداحان که در زائر سرای امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد که کمترین خطاها در بین اقشار مختلف اجتماع مربوط به جامعه مداحان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مداح و شاعر اهل بیت(ع) با اشاره به مغرضانه بودن هجمه‌ها علیه مداحان بیان کرد: ما در قوم مقدس مداحان نسبت به اقشار دیگر کمتر خطا داریم. وی در خصوص هجمه‌هایی که علیه دادن پول و پاکت به مداحان وارد می‌شود، اظهار کرد: امام صادق(ع) حدیثی دارند که بیان می‌کند برخی از مردم با زبانشان کسب روزی می‌کنند و مداحان هم از همین قشر هستند. دلجو تصریح کرد: کسی نگفته است که گرفتن اجرت مداحی حرام است فقط برخی از مراجع می‌فرمایند اگر مداح اجرت نگیرد ثوابش بیشتر است، نمونه‌های بسیاری از بذل و بخشش اهل بیت(ع) به مداحان و شعرا در تاریخ وجود دارد. مداح و شاعر اهل بیت(ع) ادامه داد: امام رضا(ع) بیشترین هدایا را به دعبل می‌داد و امام صادق(ع) هم به «کمیت» شاعر آن زمان کمک‌های زیادی کرده است ولی متاسفانه به دلیل نبود فرهنگسازی این قضیه در جامعه ما دچار بدفهمی شده است. وی در خصوص شروطی که یک مداح برای گرفتن پاداش باید داشته باشد، بیان کرد: مردم از ما مداحان فقط اخلاق می‌خواهند و نباید بین مداح و مردم فاصله‌ای وجود داشته باشد. دلجو در خصوص اینکه عده‌ای بیان می‌کنند کسب درآمد مداحان باید از راه دیگری باشد توضیح داد: کسی که مبلغ دین است نمی‌تواند شغل داشته باشد چون که تمام وقتش را برای تحقیق و تبیین دین می‌گذارد. مداح و شاعر اهل بیت(ع) با انتقاد از سبک‌های مداحی جدید بیان کرد: متاسفانه شعر محوری در مداحی جای خودش را به آهنگ محوری داده است، مداحان بیشتر به دنبال آهنگ مناسب می‌گردند و خیلی به محتوا و شعر توجهی ندارند. وی در خصوص توجه به مداحان جوان و آتیه دار اظهار کرد: نسل جوان مداحی امروز را باید در آغوش بگیریم و آنها را درست تربیت کنیم. دلجو از درجه بندی مداحان انتقاد کرد و گفت: درجه بندی در مداحی کار اشتباهی است و در شأن مداحان نیست که آنها را با شلوغی مجالس و مریدانشان مقایسه کنیم. مداح و شاعر اهل بیت(ع) درباره آفت این نوع نگاه به مداحی بیان کرد: درجه بندی در مداحی باعث می‌شود مداح جوان امروز ما با هر رابطه و به هر طریقی که شده به دنبال شهرت و شلوغی مجالسش باشد. وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در مداحی گفت: اکثر خانواده‌های مداحان معروف از شهرت همسرشان و عواقب آن می‌ترسند و مداحان نباید خانواده خودشان را نگران این مسئله کنند. گفتنی است؛ این همایش طی امروز و فردا با سخنرانی‌هایی در حوزه خانواده، سیاست، فرهنگ و برگزاری کارگروه‌های مختلف با حضور مداحان کشوری برگزار می‌شود. منبع: فارس 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مداحی اهل بیت ع مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، سیدمهدی بنی هاشمی از شاعران جوان گیلانی که با سرود سلام فرمانده بیشتر در اذهان مردم شناخته می‌شود، با سرایش غزلی به استقبال این شعر رهبر انقلاب رفت. متن این شعر را به شرح زیر است:

«دلا، ننگ است از میدان گریزیم
در این هنگامه از یاران گریزیم

بیا تا مثل آن عشّاق در طَف
چو پروانه ز شهد جان گریزیم

غم از چه داری ای دل؟ نوح با ماست
نباید از دل طوفان گریزیم

بدان در عشق، آسایش حرام است
مباد از سختی دوران گریزیم

عصا بنداز، اعجازی کن ای دل
که از این مکر دژخیمان گریزیم

خدا با ماست پس حتی ز آتش
چو ابراهیم ما آسان گریزیم

ز سحر ساحران و مکر مکار
بیا بر دامن قرآن گریزیم

بخوان پیش از کلام الله، اعوذی
که سمت حق از این شیطان گریزیم

چو حیدر باش و درب کفر برکن
که از این قلعه دیوان گریزیم‌

بیا از غده بدخیم صهیون
به سوی حضرت درمان گریزیم»

کد خبر 748328

دیگر خبرها

  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است