Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در این نشست و دیدار که با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد هنرمندانی همچون؛ حسین محجوبی، نصرالله افجه‌ای، کامبیز درمبخش، منیژه آرمین، بهرام کلهرنیا، سیف‌الله صمدیان، حمید شانس، محمدعلی بنی اسدی، ایرج اسکندری، مهدی حسینی، سعید محجوبی، عباس مجیدی، محبوبه یزدانی، فاطمه کرکه آبادی و امیر راد حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست هادی مظفری درباره اهمیت مرمت و بهسازی موزه بعد از ۴۰ سال گفت: در دوره‌های مختلف کارهایی برای بازسازی و مرمت موزه انجام شده بود اما هیچ‌کدام از کارها بر اساس اصول مرمت موزه‌ای نبود. در اردیبهشت سال ۹۷ تصمیم معاونت هنری و اداره کل هنرهای تجسمی مصمم شد تا با همکاری دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد، کار اساسی مرمت موزه انجام شود. اما برآوردهای اولیه دقیق نبود و به همین دلیل بود که در آغاز شروع مرمت و بازسازی گفته شد که در مدت چند ماه کار مرمت انجام می‌شود.

مظفری افزود: بعد از بررسی‌های دقیق دریافتیم که بهسازی و مرمت اساسی موزه زمان بیشتری نیاز دارد. و به همین دلیل کار در جبهه‌های مختلف موزه آغاز شد. تاکنون حدود ۷۸ درصد از مراحل کار انجام شده و محل گنجینه بعد از انتقال آثار به محل موقت در حال مرمت و بهسازی است.

مجید حبیبی نژاد مدیر کنترل پروژه بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران نیز با تصاویر و توضیحات مستند در خصوص مرمت و بازسازی و میزان پیشرفت کار در موزه گفت: کار مرمت موزه در دو فاز اصلی انجام شد، فاز نخست ترمیم و بهسازی ساختمان و به‌روزرسانی سیستم تأسیسات و نورپردازی گاری‌ها و سیستم‌های امنیتی بود و فاز دوم هم بهسازی و افزایش فضای گنجینه بوده است.

حبیبی نژاد گفت: حفظ ارزش‌های کالبدی ساختمان موزه برای ما بسیار مهم است و در تمام مراحل کار این مسئله مدنظر بود. و مرمت ورق‌های مس در همین راستا انجام شده است. در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد از کار مرمت موزه به انجام رسیده است.

در ادامه احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در مرمت موزه، استفاده بهینه از گنجینه و فضاهای موزه بوده است و در برنامه‌های آینده موزه، حتما بخشی از فعالیت‌های موزه مربوط به گنجینه خواهد بود.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران افزود: یکی از مسائلی که در موزه مغفول مانده بود، کارگاه مرمت بود که در دوره‌ جدید کارگاه مرمت موزه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در پایان هنرمندان از بخش‌های مرمت شده موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

نهم اردیبهشت سال ۹۷ بود که اعلام شد موزه هنرهای معاصر به دلیل انجام تعمیرات و مرمت تا پایان تابستان تعطیل خواهد بود و  در آغاز کار، مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند کار مرمت این بنای تاریخی و هنری نهایتا ظرف پنج الی شش ماه به پایان خواهد رسید. 

 مدیرکل هنرهای تجسمی پیش تر درباره چرایی طولانی شدن روند بازسازی موزه هنرهای معاصر نیز اظهار کرده بود که در ابتدا مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند این پروژه ظرف چهار پنج ماه به پایان می‌رسد. اما در این زمان‌بندی دو نکته محاسبه نشده بود؛ نخست آنکه برنامه زمان‌بندی حدسی بوده و مدیریت پروژه و جبهه‌های کاری در آن لحاظ نشده بود و دومین مورد به پیش‌بینی مالی پروژه مربوط بود که در این مدت دچار نوسانات شد. 

موزه هنرهای معاصر تهران که در سال ۱۳۵۶ بنا شده است، مشتمل بر جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن و یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه مهم هنر نوگرا در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است