Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش قائم مقامان ذی‌حساب نظارت و ارتقاء انضباط مالی با حضور محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران، مجید فراهانی رئیس کمیته بود بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، بهاره آروین؛ رئیس کمیته شفافیت، محمود میرلوحی؛ رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران و مدیران مالی شهرداری تهران و جمعی از قائم مقامان ذیحساب در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا در این همایش گفت: امیدوارم با آنچه در این دو  سال و نیم  ملاحظه کردید باور کرده باشید که می خواهیم مسئله انضباط مالی را در حیطه فضایی که دراختیار ما قرار گرفته استوار و برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ما ماموریت داریم که از کرامت سازمان ها و همکارانمان و کسانی که صادقانه خدمت می کنند، دفاع کنیم. ما قصد مزاحمت و آزار و زحمت زیاد همکاران را نداریم.

میر لوحی افزود: این اقدامات در راستای اصلاح مسیری است که شاید خیلی زیان دیده ایم. در کشوری که شهید داده و انقلاب فرهنگی داشته پذیرفته نیست که هنوز هزار فامیل و رانت و تبعیض وجود داشته باشد. امروز مردم ما از شنیدن این اخبار خسته شده اند.

میر لوحی ادامه داد: باید سول کرد چرا اعتماد مردم از بسیاری دستگاه ها سلب شده است؟ما مهمترین گام ما  قبل از هر اقدامی انضباط مالی است هر چند ما ادعا نمی کنیم این مسیر را بدون مشکل طی کرده ایم اما این اراده در بین شما قائم مقامان ذی‌حسابان و اعضای شورا قابل ملاحظه بوده است و باید این اراده روز به روز تقویت شود و خوشحالیم این اراده در حال تعمیم به همه بخش ها است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: فهرست اقداماتی که در این مدت صورت گرفته قابل توجه است و خوشحالیم که آثار این اقدامات در حال تسری به کلان شهر ها است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا افزود: حضور شما (قائم مقامان ذی‌حساب) در اینجا و اصرار و سماجتی که در اصلاح ساختار ها صورت گرفت نشان داد که نباید به این مقدار قانع شویم و باید همه  ساختار ها اصلاح شود، باید  مناسبات بین ما و مردم  در چارچوب ضوابط  و حساب و کتاب آن مشخص باشد. باید حساب و کتاب در قرارداد ها مشخص باشد.

میرلوحی با بیان اینکه تهران شهر پر ظرفیتی است افزود: به طوریکه ۱۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص در این شهر صورت می گیرد پس باید سامان دهی و نظام مند باشد.

میر لوحی گفت: امروز این شورا ا ایستاده است حتی  با حقوقی که از دوره قبل هم کمتر  شده و از برخی کارمندان شهرداری  هم کمتر است ایستاده تا این شفافیت و انضباط مالی را حاکم کند.

وی افزود: از آغاز شورا موضوع دیوان محاسبات شهرداری را مد نظر قرار  دهیم و حتی پیشنهاد آن را به شورای عالی استان ها ارائه کرده ایم و در راستای اجرایی شدن شفافیت مالی معاونت پایش و حسابرسی را در شورا  ایجاد کردیم.

میر لوحی خطاب به قائم مقامان ذی‌حساب گفت: عزیزان بدانید که امروز سالم کار کردن بهترین شیوه و کم زحمت ترین روش کار است و اگر  فکر می کنید رانت و فساد روشی  بی زحمت است باید بدانید که در اشتباهید چرا که  نفرین مردم را به همراه دارد.

میر لوحی در ادامه افزود: امروز هر چه فرصت هست برای همه پیمانکاران و به طور یکسان  است و دیگر خبری از انحصار گرایی نیست.

وی ادامه داد: امروز انضباط مالی بر مدیریت شهری حاکم است و نشان داده شده که با انضباط مالی خیلی کارها می شود کرد از جمله اینکه ۹ هزار تن زباله را به ۵ هزار تن تقلیل داد. ۹ هزار تنی که باید روزانه پول دهیم تا به آراد کوه حمل شوند.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شهری افزود: وقتی سخن از انضباط مالی به میان می آید یعنی افرادی که ارزش افزوده به دست می آورند باید سهم شهر را بپردازند، شهری که گاهی یک متر مربع آن تا ۳۰ میلیون تومان معامله می شود و ارزش افزوده فراوانی به حساب افراد واریز می کند اما سهم شهر را نمی پردازند. بله ما نمی خواهیم سخت گیری و کارها را متوقف کنیم بلکه می خواهیم کارها شفاف و شیشه ای باشد.

کد خبر 4807706 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران آلودگی هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه هفته پژوهش محسن هاشمی شهر تهران اداره کل محیط زیست استان تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان امداد و نجات هلال احمر بنیاد شهید و امور ایثارگران حکم انتصاب امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان