Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

خانواده‌های جان باختگان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و جمعی از دانشجویان روز چهارشنبه (4 دیماه) با حضور در محل حادثه و نثار گل در اولین سالگرد این رویداد غم بار یاد آنها را گرامی داشتند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، مقامات ایمنی خودروی آمریکا اعلام کردند که تحقیقات آنها در مورد سیستم خودران تسلا حداقل ۱۳ تصادف مرگبار را شناسایی کرده است که این ویژگی در آنها دخیل بوده است. تحقیقات همچنین نشان داد که ادعا‌های این خودروساز الکتریکی با واقعیت مطابقت ندارد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) فاش کرد که طی تحقیقات ایمنی ۳ ساله خود بر سیستم‌های خودران، که در آگوست ۲۰۲۱ آغاز شد، حداقل ۱۳ تصادف تسلا را شناسایی کرد که شامل یک یا چند کشته، و جراحات جدی بسیاری بود که در آنها سوء استفاده راننده از سیستم نقش آشکاری داشت.

همچنین شواهدی یافت شده است که ضعف سیستم تعامل راننده تسلا برای قابلیت‌های عملیاتی مجاز خودکار مناسب نبوده است، که منجر به شکاف ایمنی در این حوزه شده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه هاهمچنین این نگرانی را مطرح کرد که نام سیستم خودران تسلا ممکن است رانندگان را به این باور برساند که اتوماسیون قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد و رانندگان را به اعتماد بیش از حد به اتوماسیون دعوت کند.

تسلا در ماه دسامبر اعلام کرد که بزرگترین فراخوانش تا کنون، شامل ۲.۰۳ میلیون وسیله نقلیه آمریکایی - یا تقریباً تمام وسایل نقلیه خود در جاده‌های ایالات متحده - برای اطمینان از توجه بهتر رانندگان هنگام استفاده از سیستم پیشرفته کمک راننده خود بوده است.

این اداره پس از شناسایی نگرانی‌های ناشی از حوادث تصادف پس از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزار فراخوان خودرو‌ها «و نتایج آزمایش‌های اولیه خودرو‌های اصلاح‌شده، دومین تحقیق خود را آغاز می‌کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها  گفت که تسلا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای رسیدگی به مسائلی که به نظر می‌رسد مرتبط با نگرانی‌هایش است، منتشر کرده است، اما آنها را بخشی از فراخوان یا تصمیم دیگری برای رفع نقصی که خطر ایمنی غیرمنطقی دارد، قرار نداده است. همچنین به بیانیه تسلا استناد کرد که بخشی از راه حل، هم مالک را ملزم به انتخاب می‌کند و هم به راننده اجازه می‌دهد تا به راحتی آن را برگرداند».

تسلا در ماه دسامبر گفت که کنترل‌های سیستم نرم‌افزاری خودران ممکن است برای جلوگیری از سوءاستفاده راننده کافی نباشد و می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد.

تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد