Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظر افضلی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و استاندار برگزار شد افزود: باید به اقتصاد و معیشت مرزنشینان بیش از پیش توجه شود.

وی گفت: باید جاده درح به بازارچه ماهیرود هرچه سریعتر دو بانده‌ و خط راه آهنی برای بازارچه ماهیرود نیز در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: کوله‌ بری در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و به خراسان جنوبی که رسید این طرح متوقف شده است و باید به استان خشکسالی زده خراسان جنوبی بیش از گذشته توجه شود.

وی همچنین گفت: باید هرچه سریعتر در مورد طرح ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور بازنگری و تصمیم‌گیری شود و اجرای این طرح ۱۴ ماه است که کارخانه‌های خوراک دام استان را دچار چالش کرده‌ است.

افضلی اظهار داشت: کارگران کارخانه مکرر تماس می‌گیرند که قصد اخراج ما را دارند و به رییس کارخانه هم که زنگ می‌زنم، می‌گوید وقتی تولید کارخانه از ۹ هزار تن به ۲ هزار تن کاهش یافته چه باید کرد.

وی افزود: مسوولان هر تصمیمی درخصوص رفع ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور می‌خواهند بگیرند، فقط تعجیل کنند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به خراسان جنوبی به عنوان بندر خشک توجه شود گفت: سالیان گذشته که هنوز مقررات مرزی را نداشتیم مرزنشینان ما مشکلی نداشتند اما با بستن مرزها زندگی مردم مرزنشین دچار مشکل شده است.

وی گفت: خشکسالی‌ها هم به شدت زندگی مردم را با چالش مواجه کرده‌ است و طی چهار سال گذشته هفت هزار نفر از شهرستان مرزی نهبندان مهاجرت کرده‌اند.

مدیرعامل انجمن خوراک دام و طیور ایران نیز در این جلسه گفت: ۶۸ سال از صنعتی شدن خوراک دام در ایران می‌گذرد اما نسبت به کشورهای همسایه به اهداف توسعه‌ای خود نرسیده‌ایم.

مجید موافق قدیری افزود: ارزش تولید خوراک دام کشور ۹ میلیارد دلار است و ۱۵ میلیارد دلار ارزش محصولات دامی ما است.

وی با بیان اینکه اوج صادرات خوراک دام کشور در سه سال گذشته با ۲۰۴ هزار تن بوده‌ است گفت: ۲۰ تا ۲۱ میلیون تن هم مصرف خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است که ما کمتر از یک درصد نیاز کشور را سالانه صادر می‌کنیم و در این زمینه ظرفیت و پتانسیل بیشتری هم داریم.

موافق قدیری افزود: قبل از طرح ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور، محصول تولیدی ما به کشور اتریش هم صادر می‌شد و اروپا استاندارد کارخانه‌های ما را پذیرفت.

وی بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که صادرات خوراک دام ممنوع و نشست‌های مختلفی هم برگزار شده ولی متاسفانه هنور رفع ممنوعیت نشده است.

مدیرعامل انجمن خوراک دام و طیور ایران گفت: اجازه دهید تا سقف ۲۰۰ هزار تن همان یک درصد نیاز مصرفی کشور که به تنظیم بازار هم صدمه‌ای وارد نمی‌کند، صادر شود.

وی افزود: فقط به تولیدکنندگان اجازه دهید تا با کارت صادراتی خودشان صادر کنند و دلالی هم نداشته‌ باشیم.

موافق قدیری با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر در این صنعت اشتغال دارند گفت: کارخانه تولید دان و علوفه ستاره کیان بیرجند در غرب آسیا منحصر به فرد است اما در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند و متاسفانه این طرح برخی از کارخانه‌های ما را به تعطیلی کشانده است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت ستاره کیان بیرجند هم گفت: زمان افتتاح این کارخانه، وزیر پیشین جهاد کشاورزی اذعان داشت که شما فقط به توسعه صادرات این محصول فکر کنید.

سید حسین خیریه افزود: در زمینه صادرات با یک شرکت هلندی قرارداد بسته‌ایم که با اجرای طرح ممنوعیت صادرات خوراک دام بیش از یک میلیارد تومان به این شرکت خسارت زده‌ایم و امروز ادعای جبران خسارت دارد.

وی بیان کرد: تاکنون از روی اجبار ۳۰ درصد پرسنل خود را تعدیل کردیم که اگر این روند ادامه داشته‌ باشد، ناچاریم بقیه کارگران را هم اخراج کنیم.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ظرفیت کارخانه را با ۵۰ تن شروع کردیم که با توسعه صادرات به ۶ هزار تن رسانده‌ایم و قراردادهای مختلفی را با تجار افغانستان بسته‌ایم که امروز ادعای پرداخت خسارت دارند.

وی گفت: ما اقدامات زیادی را برای بازاریابی محصول خود در افغانستان انجام داده‌ایم و امروز با اجرای طرح ممنوعیت صادرات، چین و پاکستان وارد بازار افغانستان شده‌اند و بازاریابی صادرات خوراک دام در بازار افغانستان برای ما یک روز به دست نیامده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان سیستان و بلوچستان اشتغال خشکسالی مهاجرت وزیر صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم

تین نیوز

آزاد راه مراغه- هشترود یکی از مهمترین پروژه های جاده ای آذربایجان شرقی است که شمارش معکوس برای اتمام آن به صدا درآمده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه - هشترود باید در روز مقرر افتتاح شود.

 

حجم ویدیو: 36.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان