Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی بابیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور، با شعار «نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز» در منطقه سه چنار میامی و سوداغلن نیز این طرح آغاز گردید، وی ابراز داشت: نهضت جنگل‌کاری این شهرستان در وسعت ۸۰ هکتار هم‌زمان با کاشت درختانی مانند کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و توت و بادام انجام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی حفظ، احیا و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی حفظ ذخایر ژنتیکی و افزایش پوشش گیاهی، فرهنگ‌سازی و حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه در این طرح جلب مشارکت‌های مردمی مورد تاکید است، ابراز داشت: جنگل‌کاری مشارکتی باهدف احیا، غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، هم‌زمان با سراسر کشور درمنطقه سه چنار و سوداغلن صورت گرفت.

رضایی در ادامه اضافه کرد: با توجه اقلیم منطقه تلاش شد تا از بذر و گیاهانی برای این طرح استفاده شود و همچنین معتقدیم بهترین راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی یاری طلبیدن از مشارکت‌های مردمی خواهد بود که این مهم در میامی به طور جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی