Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارش بازار مسکن تهران در آذرماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و۴۰۰ تومان برآورد شده است.

تعداد کل معاملات مسکن در پایتخت ۹ هزار و ۶۶۴ فقره بوده که نسبت به ماه گذشته که تعداد معاملات ۴ هزار و ۶۸ فقره بود، رشد ۱۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی دارد.

همچنین تعداد مبایعات مسکن در آذر امسال نسبت به آذر ماه سال گذشته (آذر ۹۷) که ۶ هزار و ۹۵۰ فقره بود نیز رشد ۳۹ درصدی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تنظیم لایحه مالیات بر عایدی مسکن طی چند ماه آینده 

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نیز در آذر امسال نسبت به ماه قبل از آن (آبان ۹۸) که ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بود، رشد ۶.۷ درصدی داشته در حالی که نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذر ۹۷) که میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود، رشد ۳۹.۹ درصدی داشته است.

گران‌ترین منطقه پایتخت در گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن تهران در آذر ماه امسال، منطقه ۱ با متری ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود که با رکورد بالاترین قیمت مسکن در تهران که متعلق به همین منطقه (منطقه ۱) در تیرماه امسال بود، دقیقاً متری ۱ میلیون تومان فاصله دارد. منطقه ۳ نیز با متری ۲۳ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان در رتبه دوم مناطق گران تهران قرار دارد.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت نیز به منطقه ۱۸ با متری ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان اختصاص دارد که طی سه ماه پاییز امسال توانست این رکورد را برای خود حفظ کند. پس از آن منطقه ۱۷ با متری ۷ میلیون ۱۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان به عنوان دومین منطقه ارزان تهران محسوب می‌شود.

پُرمعامله‌ترین منطقه پایتخت نیز منطقه ۵ تهران با هزار و ۴۹۶ فقره معامله مسکن است که در سال جاری همواره پُرفروش‌ترین بازار مسکن را در این کلانشهر به خود اختصاص داده است. منطقه ۲ نیز با ۸۰۸ فقره معامله، در رتبه دوم مناطق پُر معامله بازار مسکن تهران قرار گرفته است.

کم معامله‌ترین بازار مسکن آذر ماه تهران در اختیار منطقه ۱۹ با ۷۶ و سپس منطقه ۲۲ با ۸۰ فقره معامله قرار دارد. منطقه ۱۰ نیز که اخیراً جز مناطق محبوب دهک‌های میان درآمدی و اقشار متوسط جامعه قرار گرفته، با ۷۰۹ فقره معامله در زمره مناطق معامله خیز تهران به حساب می‌آید.

این در حالی است که منطقه ۱۰ در نیمه جنوبی پایتخت قرار دارد و معمولاً اقشار متوسط به دنبال خرید مسکن در مناطق نیمه بالایی تهران (کمربند میدان آزادی تا چهار راه تهرانپارس) بوده اند؛ اما به دلیل گرانی مسکن در مناطق ۴، ۵، ۷، ۸ و ۲۲ به عنوان مناطق محبوب میان‌درآمدها، این اقشار به سمت مناطق ۹، ۱۰ و ۱۴ برای خرید مسکن کوچ کرده اند. منطقه ۱۴ در آذرماه امسال با ۵۶۲ فقره معامله، جز مناطق پُرمبایعه در بازار مسکن تهران بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با تعرفه ترجیحی پرستاران در مناطق محروم اظهار کرد: تعرفه ترجیحی با هدف نگه داشت پرستار در مناطق محروم ایجاد شده است. در این طرح تعرفه پرستاران با توجه به میزان محرومیت منطقه‌ای که در آن حضور دارند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مناطق محروم تعرفه خاص خودشان را دارند و همه به یک شکل نیستند. تعرفه‌های پزشکی براساس محرومیت شهرها و میزان برخورداری آن ها با یک دیگر متفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بخشی از نیرو‌های مناطق محروم را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند، اما قالب ارائه دهندگان خدمت سلامت در این مناطق بومی نبوده و به صورت اجباری، برای گذراندن طرح یا به صورت اختیاری در آن مناطق حضور دارند. بنابراین وزارت بهداشت برای نگه داشت پرستاران درمناطق محروم باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کند که طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم، یکی از همین جذابیت‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان‌های مناطق محروم ضریب اشغال کمی دارند افزود: منظور از ضریب اشغال تعداد بیمارانی است که در یک ماه بستری می‌شوند؛ باتوجه به این موضوع اگر به پرستاران این مناطق تعرفه ترجحی هم اضافه شود باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی تصریح کرد: در مناطق کمبرخوردار تجهیزات پزشکی به اندازه لازم وجود ندارد بنابراین مردم به شهر‌های بزرگ‌تر رفته تا خدمات درمانی دریافت می‌کنند در نتیجه تعداد بیماران بیمارستان‌های مناطق محروم کم و سپس تعرفه نیز کاهش می‌یابد اکنون اگر تصور کنیم که تعرفه‌های ترجیحی در همه جا ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد بازهم پاسخگوی هزینه‌زندگی پرستاران نیست. ضریب اشغال در بیمارستان‌های تهران بیشتر از ۷۰ یا ۸۰ درصد است درحالی که همین آمار در مناطق محروم به ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌رسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم یک طرح خوب و روبه جلو است؛ اما به عقیده بنده تاثیر مثبتی در جهت حفظ و نگه داشت پرستار در مناطق محروم نخواهد داشت. البته که الان برای قضاوت قطعی بسیار زود است و باید صبر کرد تا نتیجه خروجی سامانه‌های پرداخت مشخص شود.

رحیمی با اشاره به اسکان پرستاران در مناطق محروم یادآور شد: طبق قانون باید اسکان نیروی طرحی با محل کار باشد؛ اما قالباً این قانون اجرا نشده و پرستار مجبور است خانه‌ای اجاره کرده و هزینه اسکان را پرداخت کند. یکی از اقداماتی که می‌تواند ماندگاری پرستار را در مناطق محروم بیشتر کند اسکان است.

وی در پایان به معضل اسکان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: حتی در مناطق برخوردار مانند تهران، معضل اسکان وجود دارد. اکنون تعداد پرستاران تهران هم پاسخگوی نیاز این کلانشهر نیست. اگر بخواهیم از شهر‌های دیگر پرستار جذب کنیم، حتما باید به فکر اسکان آنها باشیم. یکی از دلایل کمبود پرستار همین موضوع اسکان است، زیرا تامین مسکن در شهر‌های بزرگ بسیار سخت است، زیرا نسبت به شهر‌های کوچک‌تر اجاره خانه بیشتری را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد