Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت حفظ جنگل های هیرکانی گفت: اکوتوریسم گردشگری در کشور رونق می‌گیرد. ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علی اصغر مونسان در حاشیه همایش جشن ثبت جنگل های هیرکانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک می گویم به مردم مازندران که یکی دیگر از میراث گرانبهای کشور به ثبت جهانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جنگل های هیرکانی دومین اثر ثبت شده ما در حوزه جهانی بوده و این جنگل های تاریخی با گونه های بی نظیر گیاهی هستند که شاید در کمتر نقاطی از دنیا پیدا شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: این ثبت جهانی علاوه بر اینکه موجب حفظ این اثر گرانبها برای کشور می شود و حفاظت بهتری از آن صورت می گیرد و در حوزه گردشگری نیز خیلی کمک می کند.

توسعه گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر استتبلیغات حلقه گمشده رونق گردشگری و صنایع دستی استان زنجان استوزیر میراث فرهنگی: برند ملی گردشگری ایران دهه فجر رونمایی می‌شود

مونسان با بیان اینکه این موضوع سبب معرفی مازندران به جهان می شود، ادامه داد: یک اثر دیگر در حوزه ثبت جهانی برای کشور بوده و موجب جذب گردشگر خارجی و داخلی برای استان مازندران و استانهای دیگری که جنگل های هیرکانی در آن قرار دارد می شود.

وی تصریح کرد: آنچه که برای مادمهم است در وحله اول حفاظت از جنگل های هیرکانی بوده و در وحله دوم به کارگیری از ظرفیت این جنگل ها برای توسعه گردشگری است و موضوعی باشد برای به ویژه گردشگران اکوتوریسم که چندی است در کشور رونق پیدا کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: اکوتوریسم اکنون در دنیا مشتری خود را پیدا کرده و ما در گذشته اغلب گردشگرانمان فرهنگی و تاریخی بودند و در تلاش هستیم تا اکوتوریسم که ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد و جنگل های هیرکانی نیز یکی از این بخش ها است رونق پیدا کند.

انتهای پیام/ 686/ ع

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی