Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان بر راه‌اندازی و تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دانشجویی در سما تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در ششمین سمینار گرامیداشت هفته پژوهش که در ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، گفت: «در امر پژوهش باید در مسیر شیفته ساختن دانش‌آموزان و دانشجویان گام برداریم و پژوهشگران به یک موتور جستجوگر و خلاق در علوم مختلف تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «استاندارد بین‌المللی در حوزه پژوهش از هر یک میلیون نفر 3 هزار نفر پژوهشگر است که این نمودار در کشور به چشم نمی‌خورد؛ البته در حوزه تولید علم موفقیت‌های چشمگیری به برکت انقلاب اسلامی حاصل  و دستاوردهای خوبی ایجاد شده است که نباید به این مقدار اکتفا کنیم و باید نمودار ما لحظه‌به‌لحظه رو به رشد و تعالی باشد.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: «باید در تربیت پژوهشگر قدم‌های بزرگی برداریم و به همین خاطر دو پیشنهاد مسئولان دارم؛ نخست راه‌اندازی یا تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دانشجویی در سمای استان اصفهان و دوم اینکه واحد تحقیق و پژوهش در تقویم مراکز آموزشی سمای این استان گنجانده شود.»

دوری از شعارزدگی در پژوهش

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان اصفهان هم گفت: «ایجاد انگیزه پژوهش و رسیدن به اهداف آرمانی نباید به شعارزدگی تبدیل شود و باید با توجه به بررسی نیازها و کاستی‌ها به علاقه‌مندی و پژوهشگر آفرینی در همه امور اقدام کنیم.»

حمیدرضا نظری اظهار کرد:‌ «باید ویژگی‌های انسان خلاق را بین دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی کارکنان مجموعه سما گسترش دهیم.»

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان اصفهان افزود: «باید برای کسب مهارت‌های مختلف در امور گوناگون از قبیل کنترل و مدیریت بحران، توانایی‌های اقتصادی، مدیریت و رهبری گروه، علاقه‌مندی به کار تیمی، توانایی تجزیه‌وتحلیل و تئوری‌پردازی مصمم باشیم و این ویژگی را در مجموعه سما بسط و توسعه دهیم.»

به گزارش آنا، در این مراسم معلمان، دبیران، استادان، مسئولان و دانشجویان مراکز آموزشی سما یاستان به‌صورت کاملاً چشمگیری حضور داشتند و از سویی پژوهشگران فعالان عرصه پژوهش آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سمای اصفهان دستاوردها و توانمندی‌های خود را در نمایشگاه به معرض دید عموم قرار دادند.

ششمین سمینار گرامیداشت هفته پژوهش سمای استان اصفهان با برپایی نمایشگاه تخصصی و تجلیل از پژوهشگران و برترین‌های حوزه پژوهش سما به کار خود پایان داد.

این سمینار که به همت دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان اصفهان و به میزبانی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما  با محور «سما پيشران مهارت، كارآفرينی و اشتغال» در ساختمان ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: سما مراکز آموزشی حوزه پژوهش تئوری پردازی پژوهش سراهای دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان