Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:24:52 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۸۶۳۸

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته ( ۳۰ آذرماه تا ششم دیماه) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش‌ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این رخدادها مرور می‌شود.

اقتصادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حجم صادرات فرآورده نفتی بندرشهید رجایی در سالجاری به رقم ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الله مراد عفیفی پور روز شنبه گذشته در تشریح عملکرد هشت ماهه بندر اقتصادی شهیدرجایی افزود: در این مدت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی به خارج از کشور از ابتدای سالجاری تاکنون  ۲۸.۳ درصد افزایش یافت.

به مناسبت برگزاری کنگره شهدای هرمزگان، هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از ۱۵۰۰ شهید استان عصر چهارشنبه گذشته با حضور استاندار، امام جمعه بندرعباس وجمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدام در دست انجام به منظور کاهش دغدغه کمبود آب در استان هرمزگان، گفت: این دغدغه ها با تنوع بخشی به منابع تامین آب شرب در این استان به ویژه در شهر بندرعباس رفع می شود.

حمیدرضا جانباز عصر چهارشنبه گذشته در بازدید از تصفیه خانه آب بندرعباس اظهار داشت: هم اکنون پروژه های بسیار خوبی در جهت ایجاد منابع آبی پایدار در هرمزگان در دست اجرا است که از جمله آنها می توان به آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس اشاره کرد.

هفته گذشته طرح تامین برق اضطراری تصفیه خانه بندرعباس با حضور مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب کشور، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان چهارشنبه گذشته در حاشیه بهره برداری از این طرحها اظهار داشت: این طرح شامل دو دیزل ژنراتور در مجموع با ظرفیت ۲.۲ مگاوات می باشد که با اعتباری برابر ۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

امین قصمی بیان داشت: این طرحها با هدف تامین برق اضطراری مرحله اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس  و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

پنجشنبه هفته گذشته همزمان با اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای هرمزگان، یکهزار و۵۰۰ دست جهیزیه به نیابت از این تعداد شهید، با حضور مسوولان لشکری وکشوری به نوعروسان این استان اهدا شد.

همچنین در این روز یک واحد کارگاه تولیدی خیاطی ویژه زنان سرپرست خانوار در بندرعباس به بهره برداری رسید.

این کارگاه تولیدی خیاطی به همت  قرارگاه تحول محله شهرک توحید با ظرفیت اشتغال ٨٠ نفر درروز با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه دراستان و فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر سازمان های بیمه گر چهار هزار میلیارد ریال به این دانشگاه بدهکار هستند.

 دکتر حسین فرشیدی ظهر چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین مبلغ بدهی با عدد یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال مربوط به بیمه سلامت است .

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، درج نکردن قیمت و گرانفروشی را بیشترین تخلف واحدهای صنفی استان درماه آذر امسال عنوان کرد.

عبدالرضا پیروی منش روز یکشنبه گذشته درتشریح عملکرد آذرماه معاونت نظارت سارمان صنعت،  معدن و تجارت هرمزگان افزود: ماه گذشته ۴۲ هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی استان صورت گرفت و دراین راستا ۲هزار و ۵۰۷ مورد پروانه تخلف تشکیل شد.

فرآیند جابه‌جایی بنکداران بندرعباس به مکان جدید آغاز شده و این واحدها ۱۵ روز برای به سرانجام رساندن آن مهلت دارند.

یکی از مزایای خروج بنکداران از سطح شهر بندرعباس کاهش ترافیک در بافت مرکزی شهر است، براساس اخبار منتشره بنا بوده این اتفاق در دهه فجر سال ۹۸ انجام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار روز یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکان جدید ظرفیت نزدیک به ۶۰۰ واحد را دارد که در حال حاضر ۲۴ واحد در آن مستقر شده‌اند.

حسین باباخانی ادامه داد: دیروز نشست‌های نهایی برای هماهنگی جابه‌جایی بنکداران از سطح شهر بندرعباس برگزار شد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه موافقت خود را با این اقدام اعلام کرده‌اند.

شهردار قشم سه شنبه هفته گذشته استعفا کرد که با موافقت همه اعضای شورای اسلامی این شهر روبرو شد.

اجتماعی

حدود ۱۰هزار کارت هوشمند ملی، در باجه‌های پستی، دفترهای پیشخوان دولت و ایستگاه‌های کاری اداره‌های ثبت احوال هرمزگان معطل مانده و آماده تحویل به شهروندان است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحدهای پستی یا دفترهای پیشخوان دولت به متقاضی ارسال می‌شود که با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده، این متقاضیان برای دریافت کارت خود اقدامی نکرده‌اند.

داوید صادقی روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال افزود: جمعیت واجد شرایط هرمزگان برای دریافت کارت هوشمند ملی یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۴۶ نفر است که از ابتدای طرح (بهمن سال ۹۱) تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۲۸ نفر معادل ۹۰ درصد درخواست کارت داده‌اند.

فرهنگی و هنری

کنگره ملی یک‌هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان در روزهای یکم تا پنجم دیماه در بندرعباس برگزار و با پیام مقام معظم رهبری در مسجد جامع بندرعباس پایان یافت.

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از ۱۵۰۰ شهید، جشن ازدواج یک‌هزار و ۵۰۰ زوج ازسوی ستاد گل های علوی روستای کرمون ازتوابع دهستان شمیل بندرعباس در ورزشگاه ۲۰هزارنفری بندرعباس، بهره‌برداری از بلوار شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان در شهرستان بندرخمیر بخشی از برنامه‌های جانبی کنگره یک‌هزار و۵۰۰ شهید استان هرمزگان در این مدت بوده است.

پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روزچهارشنبه گذشته از طریق فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ هما وارد شهر بندرعباس شد و مورد استقبال مردم و مسوولان استان قرار گرفتند.

این شهدای گمنام روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با آخرین روز از برگزاری کنگره یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان بر دستان مردم ولایتمدار این استان تشییع شدند.

اجلاسیه دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان روز دوشنبه  هفته گذشته برگزار شد.

هفته گذشته فیلم کوتاه انکاس ساخته هنرمند هرمزگانی به بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم رپیدلیون RapidLion آفریقای جنوبی راه یافت.

سه نفر از دانش آموزان متوسطه استان هرمزگان موفق به دریافت جایزه بنیاد فرهنگی البرز شدند.

«جایزه بنیاد البرز با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور محسوب می‌شود.»

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یکشنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: سیده کیانا قریشی از مدرسه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس، فاطمه جابری از مدرسه نمونه رشد ناحیه یک بندرعباس و سمانه خاوند از مدرسه اندیشه –دولاب از منطقه شهاب قشم از دانش آموزان دریافت کننده جایزه بنیاد البرز هستند.

دومین جشنواره سراسری سرود کارکنان نیروی دریایی ارتش از برنامه‌های جنبی کنگره یکهزارو ۵۰۰ شهید هرمزگان با معرفی گروه‌ها و نفرهای برتر روز شنبه گذشته در بندرعباس پایان یافت.

در بخش گروهی این جشنواره، گروه سرود دریادلان مکران از منطقه سوم نیروی دریایی ارتش موفق به کسب مقام اول، گروه سرود حافظان خلیج‌فارس از منطقه یکم امامت نداجا مقام دوم و گروه سرود میثاق از دانشگاه افسری امام خمینی (ره) نوشهر مقام سوم را کسب و دیپلم افتخار کسب کردند.

حوادث

سه لنج صیادی عصر پنجشنبه گذشته در بندرحَسینه شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان طعمه حریق شدند.

فرماندار بندرلنگه شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر اظهار داشت: بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی دلیل این آتش سوزی بوده است.

علی نیکویی ادامه داد: این آتش‌سوزی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد به این لنج‌های صیادی فایبرگلاس خسارت زده و خسارت جانی در پی نداشته است.

قضایی، انتظامی، نظامی

با تلاش دادگستری هرمزگان و شورای حل اختلاف استان، دو طایفه بزرگ لیردف و سورک در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان صلح کردند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: این دو طایفه در چند وقت اخیر با هم اختلاف پیدا کردند که متاسفانه این اختلاف منجر به به تحمیل خسارتی افزون بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و حوادث متعددی از جمله تخریب و به آتش کشیدن یک جایگاه پمپ بنزین در این منطقه شده بود.

مظفر حمزه‌ئی بیان داشت: به دنبال بروز این اختلاف ها، شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان وارد عمل شده و سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و با ورود به هنگام دستگاه قضایی، اختلاف میان این دو طایفه برطرف و سران طوایف هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورتهای پیش آمده را از بین ببرند.

۳۵۱ داوطلب روز جمعه گذشته در آزمون جذب قضات بومی ویژه منطقه جنوب شرق کشور در بندرعباس با هم به رقابت پرداختند.

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و متلاشی شدن چهار باند تهیه و توزیع باند مواد مخدر در استان طی آذرماه امسال و با اجرای ۱۶۰ طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری چهارشنبه هفته گذشته با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۳۲۴ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان و انجام کارهای اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

ورزشی

نخستین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی جوانان دختر کشور جمعه ششم دیماه با قهرمانی تیم نایبند الف بندرعباس به پایان یافت.

این رقابتها از روز چهارشنبه با شرکت شش تیم نایبند الف و ب بندرعباس، بهشهر مازندران، برازجان، پراس بوشهر و هیات هندبال اصفهان در زمین ساحلی غدیر بندرعباس آغاز و روز جمعه با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید.

مسابقات قویترین مردان استان گرامیداشت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان روز جمعه گذشته در بندرعباس برگزار شد که در پایان حسین دائمی عنوان قویترین مرد هرمزگان را از آن خود کرد.

چهارشنبه هفته گذشته همزمان با برگزاری کنگره ملی یک هزار و ۵۰۰ شهید استان ۲۰ دوچرخه سوار ، ۱۱۲ کیلومتر در مسیر میناب به بندرعباس رکاب زدند.

تیم فوتسال آذرخش بندرعباس دوشنبه گذشته دوم دیماه در دیداری خانگی برابر هایپرشهر شاهین شهر اصفهان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

دبیر هیات جانبازان و معلولان هرمزگان از میزبانی این استان برای نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ( پارا دو و میدانی) خبر داد.

حسن کامجو عصر سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون وزشهای جانبازان و معلولان، این اردو در روزهای ششم تا ۲۶ دیماه برگزار می شود.

هرمزگان در سومین دوره رقابتهای ورزشی بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی منطقه جنوب کشور به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم هرمزگان هفته گذشته قهرمان رقابت‌های وزنه برداری منطقه ای کشور یادواره کنگره یکهزارو ۵۰۰ شهید هرمزگان شد.

مسابقه وزنه‌برداری با حضور تیم های هرمزگان. کرمان و سیستان و بلوچستان درسالن تختی بندرعباس برگزار شد که در پایان تیم هرمزگان باکسب ۲۶۶ امتیاز به مقام اول دست یافت

برچسب‌ها ایثار و شهادت اشتغال زایی هرمزگان انتظامی ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت اشتغال زایی هرمزگان انتظامی ورزشی ایثار و شهادت اشتغال زایی هرمزگان انتظامی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری

به گزارش خبرنگار مهر؛ ویژه برنامه چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با نام «آگاه زمان» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور خانواده شهید مطهری، جمعی از چهره‌های علمی، دینی و همچنین دوستداران و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

شهید مرتضی مطهری متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود، وی قبل از انقلاب اسلامی استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

مهمترین خدمات مطهری در طول حیاتشان ارایه ایدیولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر به خصوص در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ به خاطر افزایش تبلیغات گروه‌های چپ و پدید آمدن گروه‌های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می‌رسد، در این سال‌ها استاد شهید با همکاری تنی چند از شخصیت‌های روحانی، «جامعه روحانیت مبارز تهران» را بنیان می‌گذارد.

شهید مطهری به یک نهضت اسلامی معتقد بود و برای اسلامی کردن محتوای نهضت تلاش‌های ایدئولوژیک بسیاری کرد. از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به کمک به تأسیس حسینیه ارشاد در سال ۱۳۴۶ اشاره کرد.

مطهری ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ پس از بازگشت از یکی از جلسات فکری سیاسی توسط یکی از اعضای گروه فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

امام خمینی (ره) در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت استاد فرمودند: «مطهری شخصیتی بود که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.»

زمان برگزاری این مراسم سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دولت، نبش بن بست صدرا است.

کد خبر 6089537 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری