Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن مجتهدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای ۲ طرح مهم آبخیزداری هزینه شده است که یکی از آنها احداث بند تراکمی و دیگری پخش سیلاب است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح آبخیزداری در روستای قیاپا بند تراکمی با حجم عملیات خاکی ۴۰ هزار متر مکعب و حجم آبگیری ۴۰۰ هزار متر مکعب  اجرا شد که  هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهدی ادامه داد: یک طرح آبخیزداری دیگر در حوزه رضاآباد اجرا شد که ۲ پروژه پخش سیلاب با طول ۸۳۰ متر مکعب، ارتفاع سه متر، حجم عملیات خاکی ۳۲ هزار متر مکعب،  حجم آبگیری ۱۶۰ هزار متر مکعب و  حجم گابیونی ۷۰۰ متر مکعب را شامل می‌شود و  سه میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال هزینه در برداشته است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرحهای آبخیزداری در این شهرستان کنترل سیلاب، تغذیه آب سفره های زیر زیرزمینی و قنوات و جلوگیری از فرسایش خاک است.

وی یادآور شد: تا کنون طرح های آبخیزداری در ۱۲۵ هزار و ۳۱۵ هکتار از عرصه های طبیعی خمین اجرا و مطالعه شده و ۱۴۶مورد عملیات مکانیکی و بند خاکی، آبگیری یک میلیون و ۸۷۳ هزار متر مکعب را شامل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین بیان کرد: ۹۵ بند سنگی با حجم ۱۴ هزار و ۲۲۹ متر مکعب، ۵۷ بند خاکی گابیون با حجم پنج‌هزار و ۲۰متر مکعب و ۱۵ بندخشکه چین با حجم یکهزار و۲۰متر مکعب برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان اجرا شده است.

مجتهدی اظهارداشت: با اجرای این طرح ها در مجموع هشت میلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب از حوزه‌های آبخیز خمین آبگیری می‌شوند.

شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۱۶۹ هزار هکتار مرتع و ۲۳۷ هزار هکتار حوزه آبخیز است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری خمین تخصیص اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری خمین تخصیص اعتبار منابع طبیعی و آبخیزداری خمین تخصیص اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد