Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:45:00 GMT

مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۹۵۲۸

مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند

محققان برای اولین بار بذر هوشمند لوبیا را تولید کرده اند که کشاورزان می توانند از آن برای مقابله با گرمایش زمین استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، مهندسان دانشگاه برونل انگلیس در لندن با استفاده از هوش مصنوعی نوعی بذر تولید کرده‌اند که در زمان کاشته شدن در خاک قابل کنترل بوده و لذا می‌توان از آن در برابر گرمایش زمین حفاظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بذر هوشمند به علت قابلیت کنترل و سازگاری بالا هم با سرعت بالاتری رشد می‌کند و آب کمتری مصرف می‌کند و هم موجب آلودگی زیست محیطی کمتری می‌شود.

تولید و کاشت مجموعه‌ای کوچک از این بذرها در خاک 118 دلار هزینه در بر دارد و البته این بذرها هر یک ساعت یک بار اطلاعاتی را در مورد شرایط خود و همین طور محیط اطراف مانند دمای خاک و میزان رطوبت مخابره می‌کنند.

داده‌های این بذرهای هوشمند به طور بی سیم به محیط اطراف منتقل می‌شود. هر یک از این بذرها دارای یک باتری و حسگری هستند که داده‌های محیطی را جمع آوری کرده و برای یک رایانه سرور ارسال می‌کند. محققان در تلاش هستند تا نمونه‌های متنوع تری از این بذرها را تولید کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گرمایش زمین انگلیس هوش مصنوعی لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در بازدید از سایت موشکی وادی رحمت تبریز اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق سطح جدیدی از بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی به طور دقیق و هوشمند در حال حراست و صیانت از فضای آسمان ایران اسلامی است.

دیگر خبرها

  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است