Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۹۹ شفاف نیست و در صورت اجرای آن، بودجه آموزش و پرورش در سال آینده با کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال 99 شفاف نیست اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در سال آینده در صورت اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان با کسری 15 هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود و دولت باید برای این موضوع تدبیری بیاندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از مصمم بودن مجلس و کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات در مورد لزوم اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: اگر اشکالات و نواقص اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه 99 رفع و جزئیات اجرای این طرح شفاف‌سازی نشود مجلس با تصویب آن مخالفت می‌کند.

عباسی با تأکید بر اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده به حداقل 15 هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق باید اعتبارات طرح رتبه‌بندی معلمان شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شود تا معلوم باشد که دولت برای سال آینده قصد تخصیص چه میزان اعتبار را برای عملی شدن این قانون دارد.

گفتگو| توقف 150 هزار میلیارد تومان فرار و معافیت مالیاتی کسری بودجه را جبران می‌کندکل درآمد اصلاح مالیات‌ها در بودجه 25هزار میلیارد تومان/راهکار مطمئن تأمین کسری بودجه 99 چیست؟تحقق فرارهای مالیاتی می‌تواند کسری بودجه را به طور کامل پوشش دهد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن انتقاد از عملکرد دولت در عدم تحقق وعده اجرای طرح رتبه‌بندی در سال 98 ابراز داشت: دولت قرار بود امسال مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای طرح‌رتبه‌بندی کردن فرهنگیان اختصاص دهد اما تا این لحظه نه این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و نه خبری از اجرای طرح به گوش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در زمان اعلام اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی توسط دولت، برای تحقق کامل طرح رتبه‌بندی معلمان 14 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه انجام شده بود افزود: حتی در صورت تحقق وعده دولت در مورد تخصیص اعتبارات 2 هزار میلیارد تومانی هم، طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت ناقص به مرحله اجرا در می‌آید.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس انتظار مجلس و کمیسیون‌های تخصصی از دولت برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر بودجه طرح رتبه‌بندی و شفاف‌سازی اعتبارات آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و گفت: احیاناً اگر اعتبارات آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق اصلاح نشود مجلس با تصویب آن مخالفت خواهد کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از عدم شفاف بودن اعتبارات همسان‌سازی حقوق بازنشسکگان در لایحه بودجه 99 سخن گفت و خاطرنشان کرد: البته ما به هیچ عنوان پیش‌داوری نکرده و قضاوت نمی‌کنیم اما انتظار داریم پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیسیون تلفیق با نظر دولت گنجانده شده و به تصویب برسد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نگاه خاص و لزوم توجه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش و اجرای طرح‌های به زمین مانده این وزارتخانه را در سال آینده لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: فرآیند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس آغاز شده است و انتظار داریم تا چند هفته دیگر روند آن به اتمام برسد.

انتهای پیام/614/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان