Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین افتتاح پروژه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، رضا کرمی محمدی رئیس مرکز مدیریت بحران شهرداری تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

پیروز حناچی در این مراسم گفت: امروز سامانه هایی را که از اقدامات حیاتی شهر تهران است را افتتاح کردیم اما نکته مهم و نقطه امید همکاری دستگاه هایی است که در این زمینه حضور داشتند چرا که پیش از این سازمان ها به صورت انفرادی کار می کردند اما اکنون به صورت مشترک کار می کنند و همه فهمیده‌اند تنهایی نمی توانیم کار را به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران گفت: در شیراز و نقطه ای که آن سیل رخ داد را محلی ها مسیل آباد می گویند چرا که سیل های متعددی در آنجا رخ می داد و باید دقت کرد که نباید آموزه های اقلیمی را فراموش کرد.

حناچی با بیان اینکه شهر تهران در امتداد ۷ رود دره اصلی شکل گرفته که احتمالاً اساس پیدایش شهر تهران بودند به میزان آبی که از روددره ها و قنات ها برای تهران تامین می شود اشاره کرد و گفت: آبی به حجم ۲۴۰ میلیون مترمکعب از البرز به این قنات ها منتقل می شود اما بسیاری از قنات ها امروز از بین رفته اند و در بسیاری از این قنات ها ممکن است فاضلاب جریان داشته باشد و همکاران ما برای لایروبی آنها باید اقدامات لازم را انجام دهند تا به چرخه حیات برگردند.

وی با اشاره به احیای روددره ها در طرح تفصیلی تهران گفت: اولین ساماندهی متعلق به فرحزاد است و امیدواریم با سامان یافتن فرحزاد شاهد اتفاقات خوب در تهران باشیم.

حناچی به بارش های بهار امسال اشاره کرد و گفت: امسال به رقم تمامی بارش های خوب، تا آستانه سیل رفتیم و به دلیل آمادگی مسئولان این حادثه در تهران رقم نخورد.

وی افزود: در ۱۲ فروردین ماه، شاهد باران شدیدی در کن بودیم و همکاران ما با دو دستگاه بیل مکانیکی مسیر آب را به صورت دائم باز نگه می داشتند و اجازه نمی دادند آب نفوذ کند که اگر این اقدام انجام نمی شد مجبور بودیم جاده مخصوص کرج را ببندیم که خوشبختانه با کاهش بارش این مشکلات رفع شد.

وی با اشاره به شتابنگارهایی که برای زلزله نصب شده است نیز گفت: تاریخ نشان می دهد این شهر بارها زلزله را تجربه کرده و ما دربرابر زلزله دو راه بیشتر نداریم، یا بترسیم و یا آمادگی ایجاد کنیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

شهردار تهران به مساله آلودگی هوای تهران هم اشاره کرد و گفت: تهران در هفته گدشته شرایط خاصی را گذراند و آلودگی نیز یکی از بحران های تهران است چرا که هوای تمیز حق مردم است و به دلایلی شرایطی را در تهران داریم که ذرات معلق در شهر بالا می رود و مجبور به تعطیلی مدارس هستیم.

وی با اشاره به اینکه منشا بخشی از اینها مشخص است گفت: هرچند در دولت آقای روحانی بخش عمده ای از گازوئیل که pmبالایی داشت و گوگرد آن بالا بود کاهش یافت و شاهد کاهش ذرات معلق و گازوئیل بودیم و اگر قرار بود با آن گازوئیل سابق که آلایندگی اش زیاد بود کار کنیم شرایط ما حالا بدتر بود.

او به آلودگی هوای پکن نیز اشاره کرد و گفت: در دوران معاصر نیز پکن اقدامات جدی را آغاز و از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۷ اقدامات جدی را انجام داد. علت اصلی آلودگی در پکن سوخت ذغال سنگ و گوگرد بالا بود و در طی ۱۷ سال توانستند آلودگی هوا را کاهش دهند.

وی افزود: ما نیز با مدیریت پیوسته و مستمر و اجرای قانون و رعایت چارچوب های علمی می توانیم به این هدف دستیابیم. ما نیز با تجربیات و استفاده از هماهنگی بین دستگاهی فعالیت جدی تری را در این زمینه آغاز کرده‌ایم و برای پیگیری این موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس های برقی را در دستور کار داریم، همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی نیز در دستور کار است که تا ۵۰ درصد در افزایش جابجایی مسافر اثر دارد و امیدوارم سری اول اتوبوس ها در هفته های آینده به تهران اضافه شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۳۰ شتاب نگار با همکاری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اضافه شده است و استقرار نگارنده های سیل و دستگاه های هشدار سیل رشد داشته و ده دستگاه در روددره های تهران نصب شده است.

او با اشاره به تهیه گسل های شهر تهران گفت: نقشه گسل های تهران را تهیه کردیم و اجازه نمی دهیم ساخت وساز در حاشیه گسل های تهران صورت گیرد.

کد خبر 4809341

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار تهران شهر تهران پیروز حناچی آلودگی هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران محسن هاشمی اداره کل محیط زیست استان تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتیاد هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است؛ اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت‌نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 847518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام