Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:38:31 GMT

۱۰ دستگاه شتاب‌نگار در تهران نصب شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۵۳۵۴

۱۰ دستگاه شتاب‌نگار در تهران نصب شد

به گزارش ایرنا، محمد شکرچی زاده روز شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهر تهران اظهار داشت: نصب این سیستم ها در ارائه وضعیت زلزله در این استان موثر است.

وی افزود: حدود ۴۰ دستگاه جدید تا پایان امسال راه اندازی خواهیم کرد ضمن اینکه ایجاد و نصب ١٠١ دستگاه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تا اوایل سال ۱۴۰۰ در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به گسل های تهران که فاصله کمی با یکدیگر دارند گفت: این شتاب‌نگارها و سیستم پاسخ سریع، می تواند در وضعیت هشدار زلزله موثر باشد.

شکرچی زاده بیان داشت: سامانه هشدار سریع ۳۰ درصد خسارت های ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه ها چند دقیقه بعد از زلزله بیشترین منطقه آسیب دیده و سایر اطلاعات را ارائه می کند و به امدادرسانی دستگاه ها کمک می کند.
رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زلزله بم با بیش از ۳۰ هزار کشته مبارزه با مخاطرات را در کشور تقویت کرد گفت: در موقع زلزله بم آیین نامه‌های ما تغییر کرد و سامانه های شتابنگار  و پاسخ سریع مورد توجه قرار گرفت.
وی تاکید کرد: باید سامانه پاسخ سریع بر اساس قانون مدیریت بحران در دستور کار دولت و شهرداری با مسئولیت مرکز تحقیقات قرار گیرد.

برچسب‌ها شهرداری تهران وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران وضعیت هوا شهرداری تهران وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد