Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فشار خانواده‌ها، رسانه‌ها و افکار عمومی، مسوولان ذیربط در استان یزد را مجاب کرد که چهارشنبه و پنج‌شنبه ۴ -۵ دی، مهدکودک و دبستان و پیش دبستانی‌های این شهر را تعطیل کنند.

همچنین کمیته اضطرار به ریاست فرماندار برگزار و مقرر شد تا فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه و سنگ شکن‌ها در کارخانه‌های کاشی و سرامیک تا پایان هفته متوقف شده و تردد هر گونه کامیون در شهر ممنوع و پلیس نیز مکلف به اعمال قانون و برخورد با وسایل نقلیه دودزای قابل رویت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور هرگونه فعالیت عمرانی شهرداری که موجب تشدید آلایندگی هوا شود نیز در روزهای آخر هفته‌ای که گذشت ممنوع و از آموزش و پرورش نیز خواسته شد فعالیت ورزشی دانش آموزان مقاطع متوسطه و هنرستان‌ها را در فضای باز کاهش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد وضعیت آلایندگی میبد را با اقدامات انجام شده قابل قبول عنوان کرد و از همکاری‌های انجام شده تشکر کرد.

سید بهروز موسوی ندوشن جریان باد غالب به سمت میبد و اردکان را موجب تشدید آلایندگی شمرد و یادآور شد: تلاش برای سالم نگه داشتن هوای میبد از نظر آلایندگی با پالایش و برخورد قاطعانه‌ای که محیط زیست خواهد کرد و نیز همکاری صنایع تداوم خواهد داشت.

کارشناس پایش محیط زیست نیز گفت: تعطیل کردن ۴ واحد شن و ماسه و سنگ کوبی و خاموش کردن اسپری کارخانه‌های کاشی دارای مشکل و فعالیت سنگ شکن‌ها در بعد از ظهر موجب شد هوا وضعیت بهتری را داشته باشد.

مهدی ملکوتی گفت: آنچه انجام شده اقدامات درمانی برای رفع آلایندگی ایجاد شده به دنبال شرایط جوی است اما در کل فعالیت‌های خوبی در ارتباط با برگشت دادن آب خروجی اسپری که صرفه جویی از آب و جلوگیری از پراکندگی ذرات معلق در هوا را به دنبال دارد در یکی از کارخانه‌های در حال انجام است که در صورت جوابدهی دیگر کارخانه‌های نیز مکلف به انجام خواهند شد.

وی همچنین به پایش مرتب کارخانه‌های هم اشاره کرد.

این مسئول در ارتباط با خاموش بودن تابلوی اعلام هوای آلوده در محدوده میدان کوزه شهرستان گفت: این تابلو خراب شده، سامانه و اپلیکیشن doe را مردم بر روی گوشی‌های خود نصب کنند به راحتی در جریان میزان آلودگی هوا قرار خواهند گرفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: البته موتورسیکلت‌ها، خودروها و مینی‌بوس‌های دودزا نیز در آلایندگی هوا نقش دارند و باید با فرهنگ سازی مردم را به سمت استفاده از موتورهای برقی و انژکتوری سوق داد، همچنین فکری به حال ناوگان حمل و نقل میبد کرد.

اما آیا با انجام اقدامات گفته شده که به صورت موقت آلایندگی هوای میبد در هوای سرد را کمتر می‌کند و مسوولان را به فکر چاره‌جویی می‌اندازد و مهمترین علت آن هم وجود کارخانه‌های متعدد کاشی است مشکل آلودگی رفع می‌شود؟ در مواقع دیگر سال چه باید بکنیم؟.

تا به حال تحقیقات و مطالعات زیادی در ارتباط با آلایندگی کارخانه‌های کاشی میبد انجام شده و نتیجه مطالعات نیز توصیه به جلوگیری از احداث کارخانجات دیگر کاشی بوده‌است، اما در طی سالهای گذشته همچنان با مجوز راه‌اندازی کارخانجات کاشی که شهر میبد را شهری مهاجر پذیر کرده موافقت شده است.

در حالی که به گفته اعضای هیئت علمی دانشگاه هوای میبد به علت وجود کارخانه‌های کاشی در کل سال آلوده است و این آلایندگی به اندازه‌ای است که با مقیاس آلودگی هوای تهران برابری می‌کند، احداث کارخانه‌های فولاد و... در منطقه میبد و اردکان چه معنایی دارد؟

آیا با وجود آلاینده‌های موجود نباید مسوولان به فکر چاره‌اندیشی اساسی باشند؟

میبد با تولید ۴۰ درصد کاشی کشور، قطب این صنعت محسوب می‌شود. مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 473845 برچسب‌ها آلودگی هوا استان یزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد