Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی،مدیر کل استاندارد استان همدان با بیان اینکه وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود، گفت: وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.

مددی افزود: عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و ازمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آن‌ها انجام می‎شود، بیان کرد: بنابر قانون دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری نباید از وسایل سنجش فاقد برچسب آزمون اولیه و یا دوره‌ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند.

مدیر کل استاندارد استان همدان از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید به برچسب استاندارد نصب شده  بر روی ترازو که حاوی تاریخ انجام آزمون و تائید صحت عملکرد ترازو است توجه کنند و در صورت نبود  برچسب از آن وسیله ترازو استفاده نکنند و مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع رسانی کنند.   

مددی تاکید کرد: دارندگان وسایل سنجش به منظور اطمینان از صحت کار وسیله و جلوگیری از کم‌فروشی، در حین مراجعه بازرسان برای انجام عملیات بازرسی و آزمون‌های اولیه و یا دوره‌ای با آن‌ها همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد و تحقیقات صنعتی بازرسی و نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شهروندان مبنی بر سرقت ۲ میلیارد ریالی وسایل منزل ماموران تجسس کلانتری ۱۴ رحمت با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قانونی هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی وسایل مسروقه از قبیل دوربین‌های مدار بسته و برخی وسایل سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند و تحقیقات از متهمان جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان